Leipzig

06-05-2018 21:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben komende woensdag 1 dag in Leipzig en ik vroeg me af of mensen hier tips hebben over wat ik daar niet mag missen.

Ik ben er nog nooit geweest. Het is niet de bedoeling om de hele dag van hot naar her te rennen om zoveel mogelijk te zien. Ik heb vooral zin in een ontspannen dagje uit. Wil misschien 1 ding (museum ofzo) bezoeken en verder gewoon een beetje door leuke buurten slenteren.
Alle reacties Link kopieren
Het Stadi museum is een absolute aanrader. Ik vond het heel indrukwekkend!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mij aanbevolen. ;-D
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Aikidoka, bedankt voor de tip. Daar had ik niet aan gedacht. Nu woon ik zelf in Berlijn en ik ken hier de verschillende "Gedenkstätten". Die vind ik ook zeer indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even zoeken waar ik toen woonde, dat was in de wijk Connewitz, vond ik wel een grappige, beetje alternatieve buurt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens was het 10 jaar geleden dat ik er woonde, dus beetje gedateerd is mijn kennis wel. Stasi museum is echt indrukwekkend en ook grappig, met alle afluisterapparatuur en zo die ze hadden.
Alle reacties Link kopieren
En in Connewitz ligt de Fockeberg in een mooi park. Da’s een aanrader als het weer mooi is, lekker wandelen!
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
06-05-2018 21:41
En in Connewitz ligt de Fockeberg in een mooi park. Da’s een aanrader als het weer mooi is, lekker wandelen!

Of Plagwitz, net zo leuk...
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Ik heb 3 jaar in Leipzig gewoond. Allemaal bekende dingen hier, wat leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de namen van de wijken. Zo kan ik een beetje gerichter zoeken. Zat nu net over de Spinnerei te lezen. Dat zit ook in Plagwitz, of niet? Is dat een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Het station schitterend gebouw en van binnen een groot modern shoppingmall met vele winkels en eetgelegenheden.
Alle reacties Link kopieren
mulle schreef:
06-05-2018 21:56
Bedankt voor de namen van de wijken. Zo kan ik een beetje gerichter zoeken. Zat nu net over de Spinnerei te lezen. Dat zit ook in Plagwitz, of niet? Is dat een aanrader?
Ja heel leuk. Vooral om er te overnachten in een van de vier industrieel / design ingerichte appartementen van Meisterzimmer!

Er zitten wat kunstgalerietjes in die Spinnerei, een café dat echter niet elke dag open is, en je ziet die mooie oude gebouwen. Soms vertonen ze in de open lucht films 's avonds.
In de Karl-Heine-Strasse daar vlakbij zitten een paar leuke café's en restaurantjes, het Spaanse tapasrestaurant vond ik goed.

Misschien ben je inmiddels al terug maar misschien voor meelezers, of een volgende keer, op deze site + app vind je superveel leuke tips voor verborgen biertuinen, gekke winkeltjes, parken enzo: www.verborgenes-leipzig.de
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad weer terug.
Die Spinnerei was zeker leuk. Heb in de tuin van een cafeetje daar heerlijk gegeten. In Halle 14 was een tentoonstelling, daar ben ik ook binnen geweest.
De Karl-Heine-Str heb ik ook ontdekt.

Verder heb ik veel in het centrum gewandeld. Wat ik ontzettend mooi vond was de Nicolaikirche. Ik bezoek normaal eigenlijk nooit kerken. Maar ik liep er langs en dacht: ach als ik hier nu toch ben..... Ik vond het heel erg mooi en toen ik binnenkwam begon net iemand op de orgel te spelen om te oefenen. Ik heb daar nog best wel lang gezeten en geluisterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven