Onmisbaar voor op vakantie

20-06-2018 14:02 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar meerdere keren naar het buitenland en ben dan ook heel erg benieuwd wat jullie écht onmisbaar vinden om mee te nemen.
En dan niet dingen als scheermesjes of die standaard dingen!


Thanks a lot

x
Ik ga nergens naar toe zonder mijn fohn, krulset en krultang.
Kurkentrekker. In veel landen zijn schroefdoppen nog niet zo ingeburgerd op wijnflessen. Meestal vergeet ik het, dus ik heb inmiddels een aardige verzameling kurkentrekkers.
Ereader en Zwitsers zakmes (en mijn paspoort natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Je paspoort.

Verder kun je alles wat je bent vergeten daar wel kopen.
The eyes are useless when the mind is blind.
Zwitsers zakmes met bieropener en kurkentrekker idd.

Ducttape kan ook handig zijn in landen waar de stopcontacten zo ruim zijn dat je stekkers er uit dreigen te vallen.
Hangt er helemaal vanaf waar ik naartoe ga en welke voorzieningen er zijn.

Blijf je in Europa?
Maak je die reizen voor je werk of privé? Ga je backpacken, zit je in een hotel of hostel?
Alle reacties Link kopieren
Ductape ook handig om kamer childproof te maken. Ongebruikte stopcontacten afplakken (vinden de poetsvrouwen leuk haha).
Ook handig voor spleetjes waar mieren doorheen komen (ja been there done that) en om gammele gordijnen te fixen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
stekkerdoos, omdat je vaak in hotels maar 1 stopcontact hebt. kunnen we gewoon 2 telefoons en de elektrische tandenborstel opladen en fototoestel
Tekentang, pincet en pleisters. En een universele stekker.
Alle reacties Link kopieren
Je medicijnen. En unox leverpastei.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Creditcard eh paspoort.

Verder neem ik ook een stekkerdoos mee, en wat (Ikea) zakjes die goed sluiten mee. Altijd handig om lokaal aangeschaft eten bug-vrij te bewaren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stekkerdoos in de vorm van een blokje. Je kan er allerlei andere snoeren aan doen, dus dat ding kan in het stopcontact en dan kan ik meerdere dingen tegelijkertijd opladen met gewoon mn nederlandse stekkers. Vooral ook handig omdat stopcontacten vaak op gekke plekken zitten.
Alle reacties Link kopieren
Stekkerdoos (ventueel in combi met universele stekker) en handig weegding voor de koffer. Zodat je weet of al die souvenirs (of kleren) mee mogen zonder bijbetalen...
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
ik zorg altijd dat ik een kopje thee kan zetten. Dus dompelaar en theezakjes bij me, als niet 100% zeker weet, dat bijvoorbeeld een hotel me direct thee kan leveren
Alle reacties Link kopieren
ik vind een paar tie-wrapjes ook wel altijd handig, voor als er een rugzak/riempje/sandaal stuk gaat als tijdelijke oplossing
ik realiseer me dat ik wel louche overkom bij de douane met mijn ducttape en tiewraps :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
- Slaapmasker en oordopjes gaan altijd mee. Ongestoorde nachtrust is erg belangrijk.
- Rolletje boterhamzakjes.
- Waslijntje.
- Tiewraps.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
sanjunipero schreef:
20-06-2018 14:06
Je paspoort.

Verder kun je alles wat je bent vergeten daar wel kopen.
Iets om mee te betalen is dan toch ook wel erg makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
paspoort, geld en creditcard, schoon ondergoed en opladers, meestal ook een stekkerblok lang genoeg om mijn telefoon bij het bed op te laden.

verder afhankelijk hoe lang en waar in heen ga wordt dit aangevuld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
desinfecterende handgel (klein flesje) in handtas.
Alle reacties Link kopieren
Paspoort - ticket - creditcard was vroeger altijd het advies van mijn vader. Inmiddels is het ticket vervangen door de telefoon, staat niet alleen mijn e-ticket op maar ook de rest van alle informatie die ik nodig zou kunnen hebben.

Verder: telefoonoplader, pincet en mijn bril als afwisseling van lenzen (laat dit nou net de 3 dingen zijn die ik regelmatig vergeet!).
Alle reacties Link kopieren
Mijn reishanddoeken op badhanddoekformaat. Honderd jaar geleden gekocht en elke vakantie ben ik zo blij met ze. Licht en zo droog.
Een stekkerdoos inclusief wereldstekker, wegwerpwashandjes en oordopjes
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
20-06-2018 14:20
ik vind een paar tie-wrapjes ook wel altijd handig, voor als er een rugzak/riempje/sandaal stuk gaat als tijdelijke oplossing
ik realiseer me dat ik wel louche overkom bij de douane met mijn ducttape en tiewraps :)
:rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop. Als het ergens wat minder fris is, eigen kussensloop en ik slaap toch lekker.

Pakje vochtige wegwerpschoonmaakdoekjes.

Ik ga nogal vaak naar landen met een andere hychiënische standaard :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven