Tips voor Colombia?

04-08-2018 16:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik gaan half november op reis naar Colombia, voor zo'n 5 weken. We komen binnen via een boottocht vanuit Panama (San Blas eilanden), dus we starten in het noorden van het land en moeten eindigen in Bogota vanaf waar we weer terugvliegen. Ik heb al lekker rondgespeurd en gelezen, maar was benieuwd wat voor degenen die geweest zijn de aanraders waren! Het klinkt alsof er zoveel moois te zien & doen is dat kiezen nog lastig wordt ;) we houden van afwisseling (natuur, hiken, strand, maar ook interessante steden) en
zullen rondreizen met backpack. Het is ook onze huwelijksreis :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met heel goed het reisadvies van BuZa te lezen, en dat regelmatig te herhalen tot je vertrekt. Colombia is een prachtig land, maar helaas ook een land met een pittige gebruiksaanwijzing, dus leer die uit je hoofd voordat je vertrekt, en houd er rekening mee dat hier regelmatig wijzigingen in plaats vinden. Blijf dus op de hoogte van de actuele ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in maart naar Colombia geweest voor een bruiloft en hebben een geweldige tijd gehad. De natuur is prachtig en de mensen super.
Wij zijn begonnen met een paar d a gen medelin, tien Sandra de antique en daarna zijn we met een binnenlandse vlucht naar cartagena gegaan, wat ook leuk was maar niet zo authentiek en gaaf als de andere plekken
Alle reacties Link kopieren
De Cuidid Perdida, een trekking vanaf Santa Marta, was het hoogtepunt van Colombia voor mij! Het is een prachtige tocht van twee a drie dagen heen en twee a drie terug naar een fantastische plek. Je moet geen hoogtevrees hebben, want het laatste stuk is een oude stenen trap van meer dan 1000 treden, maar dat is het absoluut waard. De verloren stad is ouder en mooier dan Machu Picchu, en vooral ook veel rustiger. Ik ben er tien jaar geleden geweest, en onze groep bestaande uit vijf mensen was de enige aanwezig daar. Onderweg kom je langs oude indianendorpjes en prachtige natuur. Er was niets niet mooi aan deze tocht!
Alle reacties Link kopieren
Guatape ! Zonder twijfel een van de mooiste uitzichten ooit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot zover! De Ciudad Perdida hike lijkt me inderdaad heel mooi, wel pittig!
Guatape is vanaf Medellin te bezoeken toch? Raad je aan daar een nachtje te blijven of een dagtrip vanuit Medellin te maken?
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika schreef:
05-08-2018 12:16
Bedankt voor de tips tot zover! De Ciudad Perdida hike lijkt me inderdaad heel mooi, wel pittig!
Guatape is vanaf Medellin te bezoeken toch? Raad je aan daar een nachtje te blijven of een dagtrip vanuit Medellin te maken?
Dagtrip zou kunnen maar dan zou ik wel vroeg gaan zodat je in ieder geval de hele dag hebt. Ben er zelf een dag geweest maar had er ook prima een nachtje kunnen blijven! Genoeg te doen en te zien! En inderdaad prima te doen vanuit Medellin.
Ik ben zelf helaas redelijk kort geweest, maar vond het geweldig. Cartagena is niet meer dan een dag nodig. Medellin vond ik leuk, maar hoeft ook niet heel lang. In de koffieregio is het ook mooi, kan je mooi wandelen. Ik was onder andere in Salento wat toeristisch is, maar wel schattig en rustig.
Als ik nog een keer zou gaan, zou ik graag naar de Pacifische kust willen en meer in het Noorden willen doen.
Over Cali heb ik niet heel veel positiefs gehoord.

Qua reizen heb ik een deel per bus gedaan, wat prima te doen is. Maar ook binnenlandse vluchten. Is wel zo efficient. :-)
Alle reacties Link kopieren
strandjuttertje schreef:
05-08-2018 17:51

Als ik nog een keer zou gaan, zou ik graag naar de Pacifische kust willen en meer in het Noorden willen doen.
Over Cali heb ik niet heel veel positiefs gehoord.

Qua reizen heb ik een deel per bus gedaan, wat prima te doen is. Maar ook binnenlandse vluchten. Is wel zo efficient. :-)
De gehele westkust heeft momenteel een negatief reisadvies (code rood). En een flink aantal steden kun je uitsluitend per vliegtuig bezoeken, omdat de route over de grond niet veilig genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
Laat je bagage sealen voordat je het inlevert bij check-in op je terugvlucht.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Nummer*Zoveel schreef:
05-08-2018 17:57
De gehele westkust heeft momenteel een negatief reisadvies (code rood). En een flink aantal steden kun je uitsluitend per vliegtuig bezoeken, omdat de route over de grond niet veilig genoeg is.
Parque Nacional is geel, Stef Blok. :P
Alle reacties Link kopieren
strandjuttertje schreef:
05-08-2018 18:50
Parque Nacional is geel, Stef Blok. :P
Sorry je hebt gelijk, dat hele kleine gele stipje op die lange knalrode strook had ik even gemist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven