Fietsroutes

09-09-2018 19:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds deze zomer wat fanatieker aan het fietsen. Nu heb ik over een weekje vrij en zou ik graag ergens een paar dagen willen fietsen. Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Kijk op route.nl of op de pagina`s van je lokale VVV. Of Google op knooppuntenroutes. Bij de bieb hebben ze ook boekjes van ANWB met fietsknooppunten.
In Nederland? Veluwe of Achterhoek.
Alle reacties Link kopieren
Of Limburg
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Stukje van de elbe radweg.
(Een deel van) de Elfstedentocht!
Alle reacties Link kopieren
Er is ook een fietsroute in de Eiffel over een voormalige spoorweg, Eiffel Venn heet die volgens mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de route langs de noordzee heel mooi, vooral in Noord-Holland!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de route maasduinen heel mooi beginpunt vanaf het bezoekerscentrum.
Alle reacties Link kopieren
En fietsknooppunten dwingelderveld prachtig
Appje route.nl downloaden en voor vijf euro per jaar (geloof ik), kan je de navigatie daarvan ook gebruiken.
De leukste routes staan er op bij jou in de buurt, of waar je maar wilt fietsen. Heb er zelf veel plezier van.

Geniet er van!
Er zijn landelijke fietsroutes: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes

Maar via een knooprouteplanning kun je ook zelf een route samenstellen, zoals hierboven ook werd genoemd.

Los van deze routes kun je ook gewoon ergens een B&B zoeken en dan kijken wat er op fietsafstand te fietsen is en daar in die omgeving weer een B&B zoeken.

De Duitse Vennbahn is ook een populaire route onder de backpackfietsers: https://www.eifelinfo.nl/de-vennbahn-fi ... het-spoor/
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
10-09-2018 08:04
Er zijn landelijke fietsroutes: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes

Maar via een knooprouteplanning kun je ook zelf een route samenstellen, zoals hierboven ook werd genoemd.
Ja mee eens. Ik ben begonnen met stukjes LF-routes fietsen, later veel knooppuntenroutes zelf gemaakt. Die Nederlandfietsland website legt alles superduidelijk uit met filmpjes en al.

Na jaren met knooppunten op een papiertje schrijven + een papieren plattegrond in een houdertje, ben ik nu overgestapt op een fiets-gps, een soort Tomtom op je fiets. Ook heel handig.
Ik maak nog steeds zelf routes in route.nl langs knooppunten, maar ik kan die routes ook her en der zelf aanpassen, stukje verslepen zeg maar, als ik denk dat het ergens mooier is maar waar niet de route tussen twee knooppunten loopt.
Een groot voordeel van gps vind ik dat ik al fietsend van tevoren zie aankomen dat ik bijvoorbeeld over 200 meter scherp rechtsaf moet slaan, over 150 meter, over 100 meter, ... met plattegrondje net als in een Tomtom... en dat ik dan niet hoeft af te remmen om die kloterig kleine knooppunt-bordjes gauw te lezen en te kijken welke kant het nog kloteriger kleine pijltje bij dat nummer heen wijst. Ik kan gewoon vaart houden en weer doortrappen. (Ik heb ook iets te vaak meegemaakt dat het bordje overgroeid was of helemaal ontbrak en dat je dan helemaal moet afstappen, zoeken, een app in je telefoon erbij pakken zoals Fiets! om te zien waar je bent en waar je heen moet, voorbijgangers die willen helpen wegsturen want die snappen toch niet waar 'knooppunt 34' is, etc.)

Kijk eens op de Facebookgroep Stoere Vrouwen Fietsen Samen. Veel leuke inspiratie, vragen, adviezen, foto's.

Oh en tips voor een weekje fietsen, bedoel je een gebied? Ik vind bos en heide en duinen altijd leuk... in een plattegrond meestal donkergroen, lila en geel. Maar ook langs rivieren en hanzesteden, bijvoorbeeld de IJssel in het oosten (niet die in het westen, daar heb je nog een IJssel), met Kampen, Deventer, Zutphen enzo er aan. Hattem is ook superschattig.
En rondom Nijmegen ook mooi fietsen, veel boerenland, rivieren (met pontjes oversteken).
En dan logeren bij Vrienden op de Fiets. Zie hun website voor meer info over alle adressen en hoe het werkt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd waar je uiteindelijk bent gaan fietsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven