Wat zijn fijne betaalbare packing cubes?

15-09-2018 21:19 17 berichten
Ik heb 2 jaar geleden een set packing cubes gekocht van aliexpress om het eens uit te proberen en ik merkte dat ik dat toch wel een fijn systeem vind. Meer overzicht in m'n koffer, makkelijk inpakken en geen frutsels die door de hele koffer zwerven. Alleen nu zijn de meeste kapot en wil ik dus nieuwe aan gaan schaffen. Ik twijfel alleen of ik weer een set koop bij aliexpress want lekker goedkoop of dat ik wat meer investeer in een set waar ik jaren mee vooruit kan.

Nu leken de cubes van Eagle Creek me wel handig en dan ook de garment folder voor dingen die ik niet wil rollen. Maar ik vind het allemaal zo duur.

Zijn er meer mensen die travelcubes gebruiken? Welke gebruik je en zit daar compressie in?
Alle reacties Link kopieren
ik heb er dit jaar ook naar gekeken maar ik vond ze nog best wel prijzig! Uiteindelijk dus gekozen voor diepvrieszakjes met een zipsluiting gekozen. Maar goed, dat werkt alleen voor de kleinere spullen (A)
Alle reacties Link kopieren
Zwaluwtje123 schreef:
15-09-2018 21:32
ik heb er dit jaar ook naar gekeken maar ik vond ze nog best wel prijzig! Uiteindelijk dus gekozen voor diepvrieszakjes met een zipsluiting gekozen. Maar goed, dat werkt alleen voor de kleinere spullen (A)
Die gebruik ik ook, zijn nog behoorlijke grote zakken, passen wel een paar shirtjes in. Xenos heeft ze nog groter bij de reisspullen, daar passen zelfs een paar broeken in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook naar gekeken en de Eagle Creek leken me ook fijn, maar vond ze ook te prijzig. Ik heb tot nu toe vaak vacuüm zakken (van plastic, die rol je op om de lucht eruit te duwen) gebruikt. Heb laatst ook een paksetje gekocht bij Ikea die bedoeld zijn voor reis spulletjes. Ik denk dat ik hier een combi van ga gebruiken, de vacuüm zakken voor (dikke) kleding voor het compressie effect en de Ikea set voor losse spulletjes en sokken/ondergoed. Kijk bij Ikea pakzakjes onder de reisaccessoires, je kunt een set van 6 kopen voor maar 5.99.
Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van Eagle Creek en vind ze heel fijn. Als je die neemt, dan zou ik kiezen voor de specter tech (ipv de ‘gewone’ specter). Die kan je nml verder openritsen en dat is wel handig.
Ze zijn wel prijzig ja, maar ik had geen zin om eerst allerlei goedkope te proberen die dan missch onderweg stuk zouden gaan. Deze zijn van stevig materiaal en dat voel je ook.
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens niet de compressie variant (was na aantal filmpjes op youtube niet overtuigd van het nut, vaak werden alleen de zijkanten dunner maar het midden niet)
Bij Decathlon! Eenvoudig, geen compressie, maar wel sterk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze zowel van Ikea als van Eagle creek (die kreeg ik ooit bij het boeken van een reis). Die van Eagle creek is veel fijner (lichter en toch steviger), maar ook een stuk duurder...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar setjes van Ikea. Ik gebruik namelijk vooral de grootsten. Maakte backpacken met peuter aanzienlijk makkelijker.
Ik heb naast die travelcubes ook nog standaard 1 of 2 vacuum zakken in m'n koffer voor het geval dat ik wat grotere souvenirs koop. En ik heb ook nog 2 compressie zakken van 5 liter van Perry Sport. Ook heel fijn maar die zijn rond dus die gebruik ik voor sokken, ondergoed, pyama en hempjes die niet meer in de cubes passen, laatste keer dat ik daar kwam hadden ze geen cubes.

Zal eens bij Decathlon en Ikea kijken binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
bij sosterne grene hebben ze ze ook
Ik heb ze van Cabin Maxx, die zijn afgestemd op de maten van mijn rugzak. Waren iets van €20 voor 6 stuks, vind je dat nog betaalbaar?
Erizon schreef:
15-09-2018 23:09
Ik heb ze van Cabin Maxx, die zijn afgestemd op de maten van mijn rugzak. Waren iets van €20 voor 6 stuks, vind je dat nog betaalbaar?
Dat is nog betaalbaar, zal daar ook eens op googlen.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord, wat handig! Heb wel eens een kussen en winterjas in vacuüm zakken meegenomen en voor de terugweg gevraagd om een stofzuiger te lenen, maar dit ziet er veel makkelijker uit
Ik koop ze voor een paar dollar op Ebay.
Soms gaat er een rits kapot, maar dan is het niet zo erg omdat de prijs er naar is.

Zijn die duurdere echt ook duurzamer? 20 euro gaat ook nog wel.

Ik pak niets meer in zonder de packing cubes, echt super systeem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een setje van Decathlon die ik al 8 jaar gebruikt en nog niks mis mee.
Ik heb ook een setje van Ikea. Hier zitten ook wat minder standaard maten bij, 1 hele platte bijvoorbeeld en 1 voor schoenen.

Allebei echt goed!
Alle reacties Link kopieren
Eagle Creek is top levenslange garantie ook op de ritsen. Echt buy nu once a lifetime :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven