Tuifly deluxe hoeveel koffers?

29-09-2018 20:27 13 berichten
Hoi!

Ik ben een vlucht naar huis aan het boeken en ik zit te puzzelen met de bagage.

Aangezien ik met 2 koffers (ruimbagage) naar hier ben gekomen zullen die ook mee terug moeten. Mijn heenvlucht heeft mijn werkgever geboekt maar dit moet ik zelf regelen omdat ik tussentijds naar huis ga.

Nu is mijn oog gevallen op het Deluxe pakket waarbij je 25 kilo ruimbagage mag meenemen. Maar is er iemand die weet of je die kilo's mag verdelen over 2 koffers? Ik kan het nergens vinden.

Als ik niet voor dat pakket ga en gewoon bagage bij boek zie ik de optie "2 valiezen" pas staan vanaf 35 kilo. Help? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen contact opnemen met hun klantenservice oid?

En als ik je goed begrijp moeten beide koffers mee terug maar heb je niet zoveel bagage dat ze allebei gevuld worden? Of klopt dat niet?
Klopt! Ik had wat ruimte over gelaten zodat ik hier wat dingen kon kopen als ik dat wilde. Maar die aankopen zijn beperkt gebleven.
Oh en contact opnemen met de klantenservice kan helaas niet meer. Die zijn gesloten. Maar dit ticket moet dringend worden geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet toevallig zo dag je ene koffer in de ander past (en dan de binnenste koffer inpakken?) Of zijn ze even groot?

Welke maatschappij gaat het om?
1 koffer als bagage.

1 mini-koffer of grote rugzak - die je nog snel bijkoopt - als handbagage

Koffer 2 cadeau doen aan iemand ter plekke


Ga je nog terug?
Want dan zou ik gewoon met 1 koffer reizen en een deel van de spullen laten liggen waar ze nu liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ah sorry TUI dus.
Ik lees dit op hun site:

Voorwaarden ruimbagage
Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen
De afmetingen van een gewone koffer zijn maximaal 158 centimeter (L+B+H)
Als je met meerdere passagiers binnen één boeking reist, mag je het totale bagagegewicht verdelen. Reis je bijvoorbeeld met twee passagiers en heb je ieder twintig kilo gereserveerd, dan mag je in de ene koffer vijftien kilo en in de andere koffer vijfentwintig kilo vervoeren. Jouw bagage moet je in dat geval bij de balie inchecken, dit kan niet bij onze bagage drop-off.
Je mag meerdere stukken bagage inchecken per persoon.
Gebruikt je een rugzak? Voorkom dat deze blijft steken op de bagageband. Maak losse riemen goed vast en bevestig geen spullen aan de buitenzijde van de rugzak. Nog beter is het gebruik van speciale rugzaktassen.
Voor baby's van nul en één jaar mag je gratis tien kilo ruimbagage meenemen. Daarnaast mag je één paraplubuggy, andere buggy van klein formaat, maxi cosy of easy walker tot maximaal tien kilo gratis meenemen.
Je betaalt voor overbagage.

En dit:
Overbagage
Je kiest tot 24 uur voor vertrek zelf hoeveel bagage je meeneemt. Neem je toch meer mee dan opgegeven? Geen probleem, dit zijn de regels.

Geen probleem als je meer ruimbagage hebt dan verwacht. Bij het inchecken op de luchthaven betaal je tegen normaal tarief bij voor de extra kilo’s ruimbagage plus tien euro luchthavenkosten. Dit brengen we in rekening, omdat onze medewerkers bij de incheckbalie langer met je bezig zijn en de wachttijd voor de medereizigers oploopt. Bij de incheckbalie kan je contant, met pinpas of met creditcard betalen.


Ik denk dus dat je 2 koffers mag. En als je boven een bepaald gewicht zit je bijbetaalt.
Yellow002 schreef:
29-09-2018 20:45
Het is niet toevallig zo dag je ene koffer in de ander past (en dan de binnenste koffer inpakken?) Of zijn ze even groot?

Welke maatschappij gaat het om?
Nee helaas. Ze zijn even groot.

Maar ik heb het inmiddels gevonden. Het aantal stuks maakt niet uit zolang je per koffer maar niet over de 35 kilo gaat. Vandaar dat er bij de optie 35 kilo 2 stuks bagage staat aangeven. Als reminder dat je dan 2 koffers moet voorzien. Pfff. :facepalm:
Inderdaad wat Yellow zegt. Mosterd in mijn eigen topic. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
29-09-2018 20:27


Nu is mijn oog gevallen op het Deluxe pakket waarbij je 25 kilo ruimbagage mag meenemen. Maar is er iemand die weet of je die kilo's mag verdelen over 2 koffers? Ik kan het nergens vinden.
Nog even verder gaan zoeken maar ik denk dus echt dat het wél mag:
https://www.tui.nl/klantenservice/?faqnodeid=10194

Hier staat dat je zelf mag weten hoeveel koffers.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
29-09-2018 20:54
Inderdaad wat Yellow zegt. Mosterd in mijn eigen topic. :proud:
En ik nu na jou. Was nog even verder voor je gaan kijken.
Hup, boeken dat ticket ;-) goeie vlucht!
Alle reacties Link kopieren
To; vlieg je met TUI Nederland of TUI Belgie? Het woord valiezen doet me namelijk vermoeden dat je uit Belgie komt....
nuquixx schreef:
29-09-2018 22:16
To; vlieg je met TUI Nederland of TUI Belgie? Het woord valiezen doet me namelijk vermoeden dat je uit Belgie komt....
België inderdaad. Maar er staat identiek hetzelfde als op de NL website.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven