Route app voor onderweg

10-10-2018 20:38 22 berichten
Dit weekend leen ik een auto en rijd naar een plaats waar ik de weg niet ken. Nu wil ik een app op mijn telefoon zetten waarin ik mijn begin en eindpunt kan zetten en die me vertelt hoe ik moet rijden. Een soort tomtom, maar dan een app.

Welke is goed?
Alle reacties Link kopieren
Waze app
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon Google Maps.
Dan kun je eventueel ook een kaart downloaden zodat je hem ook offline kunt gebruiken.
Google maps
Alle reacties Link kopieren
Waze! Ook geweldig met files, heeft heel veel actuele informatie. Ik heb 'm altijd aan staan.
maps.me, werkt offline met GPS.Google Maps werkt niet goed offline heb ik gemerkt maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen.

In maps.me kun je ook dingen pinnen en eventueel de pins die je in Google Maps hebt gezet overzetten naar maps.me.
Alle reacties Link kopieren
HERE maps; werkt offline uitstekend
Alle reacties Link kopieren
TomTom is een app.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Waze app
Google maps! Geeft ook actuele verkeersituaties weer.
Alle reacties Link kopieren
Waze!
Alle reacties Link kopieren
Sygic of google maps
Ik gebruik voor korte stukjes meestal Apple Kaarten, voor lange stukken in mijn eigen auto (geen navigatie) Waze.
Alle reacties Link kopieren
Waze. Heel accuraat en actueel, omdat andere "wazers" aan geven waar file of ander oponthoud is. Hij berekent zonodig meteen een andere route voor je, zodat je dat kan omzeilen. Ook krijg je waarschuwingen waar een gevaarlijke situatie is ( bijvoorbeeld een auto met pech op de vluchtstrook). En wat ik ook leuk vind, is dat je kan kiezen om iemand een linkje kan sturen wat jouw route en dus aankomsttijd is. Degene die jij uitnodigt kan dus "live" mee kijken of je er bijna bent. Doen mijn man en ik weleens naar elkaar, begint de ander vast met koken en staat het eten op tafel zodra je aan komt :-P
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
10-10-2018 21:21
Waze. Heel accuraat en actueel, omdat andere "wazers" aan geven waar file of ander oponthoud is. Hij berekent zonodig meteen een andere route voor je, zodat je dat kan omzeilen. Ook krijg je waarschuwingen waar een gevaarlijke situatie is ( bijvoorbeeld een auto met pech op de vluchtstrook). En wat ik ook leuk vind, is dat je kan kiezen om iemand een linkje kan sturen wat jouw route en dus aankomsttijd is. Degene die jij uitnodigt kan dus "live" mee kijken of je er bijna bent. Doen mijn man en ik weleens naar elkaar, begint de ander vast met koken en staat het eten op tafel zodra je aan komt :-P
Ah, lief!

Here maps, kaart (en) downloaden en offline heb je dan de beste navigatie.
Ik gebruik altijd gewoon apple’s Kaarten. Die geeft ook aan of er file is enz. En die wordt ondersteund door mijn auto en geeft dus de route op het scherm in onze auto weer :)
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 07:23
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jordan1756 schreef:
10-10-2018 21:29
Ah, lief!

Het is eigenlijk nog veel zoetsappiger, je kan ook toeteren naar elkaar via de app als je tegelijk op de weg zit. En na bijna 20 jaar samen maakt mijn hart nog steeds een sprongetje als ie naar mij toetert :flirting: :hihi:

Here maps, kaart (en) downloaden en offline heb je dan de beste navigatie.
Dank voor alle tips, ik ga straks even kijken welke ik handig vind.
Alle reacties Link kopieren
Als je internet op je telefoon hebt: gewoon Google Maps. Verbruikt niet veel data. Groot voordeel van online navigatie is dat je om evt files heen geleid wordt.

Zonder internet : Here. Heet tegenwoordig Here we go.
Werkt offline veel beter dan Google maps. En de wandelnavigatie van Here werkt ook offline, die van Google niet. Das wel handig als je niet voor de deur kan parkeren.
Downloaden van de kaart gaat ook veel makkelijker bij Here. In een keer heel Nederland.
.
Alle reacties Link kopieren
@Venusss: ik :heart: zoetsappigheid. (Ziet twee toeterende "tieners" voor zich)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook HERE en soms gebruik ik Google maps, maar daar moet je dus online voor zijn. En afgelopen zomer reden we door een nogal verlaten deel van Frankrijk en was ik blij dat ik HERE had, want Google maps werkte nauwelijks omdat we hele stukken zonder netwerk zaten. Wel even de kaarten op de WIFI downloaden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
11-10-2018 10:03
Ik heb ook HERE en soms gebruik ik Google maps, maar daar moet je dus online voor zijn. En afgelopen zomer reden we door een nogal verlaten deel van Frankrijk en was ik blij dat ik HERE had, want Google maps werkte nauwelijks omdat we hele stukken zonder netwerk zaten. Wel even de kaarten op de WIFI downloaden.
Dat is precies waarom ik ook altijd de kaarten van Here download als ik op vakantie ga. Als backup. Al heel vaak meegemaakt dat ik ergens opeens geen bereik heb. Ook hier heb je wel eens een storing, dus Nederland staat ook standaard op mijn telefoon.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven