New York , handige vluchttijd ?

29-12-2018 16:25 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in het voorjaar naar New York , ik ben even tickets aan het zoeken.. maar wat is nu handige tijd qua vliegen ? Ochtend ? Middag ?
Alle reacties Link kopieren
Het is fijn om daar s’middags aan te komen, kan je nog even rondlopen en op tijd naar bed en de volgende dag redelijk normaal dat ritme in.
Ideaal vind ik om eind van de middag aan te komen in Amerika. Dan ga je naar je hotel, bijtijds een hapje eten en rond 21 uur locale tijd slapen. Dan ben je de volgende dag vrijwel gelijk over je jetlag heen.
Alle reacties Link kopieren
top dank je..

Ga ik even zoeken en boeken :-).. hotel tips zijn welkom :-) Graag Centraal gelegen en fatsoenlijk (hoef niet budget te zijn)
Alle reacties Link kopieren
Wij landen pas om 21.00 uur op JFK komende zomer.
Had ook liever eerder willen aankomen, maar ik vond voordelige tickets dus dat gaf de doorslag. Het is jammer dat we zo laat pas arriveren, maar voor die prijs deed ik het ervoor.
Alle reacties Link kopieren
ik wil wel graag het meeste uit mijn dagen halen.. en ik boek denk ik klm. Ticket is rond de 500 euro ex. ruimbagage. Ik zit nog even te denken of ik het red met handbagage . Ik vind 500 euro een prima prijs voor rechtstreeks. Norwegian is goedkoper maar dan heb je ook niets. Alleen stoel en niet eens drinken.. Vind ik toch beetje skeer
Dat je op intercontinentaal bij klm tegenwoordig moet bijbetalen voor koffer en stoel vind ik echt onder de maat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-12-2018 17:07
Dat je op intercontinentaal bij klm tegenwoordig moet bijbetalen voor koffer en stoel vind ik echt onder de maat.
ja achterlijk niet !

Kwam net BA tickets tegen .. incl. handbagage 440. Tussenstop op LHR.. Ook niet slecht
En hoe zit t met Delta?
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar Brussel Airlines, als vertrekken vanaf Brussel een optie is. Zij hebben fijne vluchttijden en soms ook erg leuke prijzen. Wij zijn in september 2018 voor €350 inclusief koffers en stoelreservering gevlogen naar JFK (vanaf Brussel). Wij waren rond 12.30 in New York en terug rond 8.00 in Brussel.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-12-2018 17:15
En hoe zit t met Delta?
ga ik even checken.

Brussel is voor mij dik 3 uur rijden..
Alle reacties Link kopieren
Delta is duurder ex bagage
Alle reacties Link kopieren
BA is langer vliegen maar je mag echt veel bagage meenemen. Als je ook nog wil gaan shoppen, dan is dat geen slechte optie.
Alle reacties Link kopieren
Wij vlogen volgens mij om 9u en waren om 13u op jfk.
We hadden lange rijen bij de douane/security.
Dan nog met de taxi manhattan in....we waren om 17.00u in ons hotel.spullen uitgepakt, hapje gegeten en stukje gelopen en gaan slapen.
Weinig last gehad van een jetlag, dus qua tijdstip was dit ideaal.
Wij vlogen heen met delta en terug met klm.
Persoonlijk vond ik delta prettiger, stoelen zaten fijner.
Alle reacties Link kopieren
KLM is 80€ retour en Delta 2 x 50€. Vaak kan je bij Delta pas betalen op het vliegveld.

Tickets zijn niet goedkoper geworden naar Florida met KLM, dus bagage is er echt bovenop gegooid. Flinke prijsverhoging.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-12-2018 18:11
BA is langer vliegen maar je mag echt veel bagage meenemen. Als je ook nog wil gaan shoppen, dan is dat geen slechte optie.
23 kilo ... 2 x 23 is alleen bij premium economy.. En ik ga niet perse om te shoppen..
mamaonbekend schreef:
29-12-2018 16:52
Wij landen pas om 21.00 uur op JFK komende zomer.
Had ook liever eerder willen aankomen, maar ik vond voordelige tickets dus dat gaf de doorslag. Het is jammer dat we zo laat pas arriveren, maar voor die prijs deed ik het ervoor.
Dit. Je hebt trouwens niet zoveel keuze, of je moet overstappen of dramatisch veel extra betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook 1x overstappen, in Londen. Rechtstreeks vlucht is absoluut fijner, maar ook zoveel duurder dat ik dat er niet voor over had.
Wij vliegen met British Airways, volgens ons reisbureau zit op al onze vluchten ruimbagage inbegrepen.
En ik ga er op een intercontinentale vlucht vanuit dat er ook eten/drinken en entertainmentsysteem bij zit.
We vliegen vanaf Amsterdam. Ik had wel voorkeur voor Düsseldorf maar dat was veel duurder helaas.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
29-12-2018 19:53
23 kilo ... 2 x 23 is alleen bij premium economy.. En ik ga niet perse om te shoppen..
Je mag inderdaad 1 koffer van 23 kilo voor het ruim gratis inchecken. Maar...
Daarnaast mag je dus ook nog een laptop- of handtas van max 23 kilo en nog een extra cabin case van max 23 kilo meenemen als handbagage.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-12-2018 18:11
BA is langer vliegen maar je mag echt veel bagage meenemen. Als je ook nog wil gaan shoppen, dan is dat geen slechte optie.
Veel winkels kunnen het ook opsturen. Scheelt weer sjouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om in de middag aan te komen. In het vliegtuig probeer ik wel wat te slapen, anders wordt de dag heel lang.
Na aankomst op de plaats van bestemming rustig inchecken, iets eten, nog even iets bekijken en rond 10 uur naar bed.

Ik vlieg op NY met een rechtstreekse vlucht, dan valt het mee qua reistijd.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 29-12-2018 22:04
0.47% gewijzigd
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Ik kom het liefst begin van de middag aan. Je vertrekt dan in de ochtend vanaf Schiphol. Zo heb je wat aan je dag en op JFK is het iets minder druk bij de Immigration.
Terug vertrek ik liefst ‘s avonds. Als je een goede stoel neemt kun je wat slapen en je komt ‘s ochtends op een christelijke tijd aan. En je hebt nog wat aan je dag daar in NYC
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval is het onhandig als je bijvoorbeeld om 7 uur moet vliegen vanaf Schiphol en daar dus om 4 uur 's ochtends moet zijn. En dan veel geld kwijt bent aan een taxi naar Schiphol.

En vliegen op een dinsdag bijvoorbeeld is veel goedkoper dan op een vrijdag.

Zelf zou ik ook zeker kijken naar reizen via Reykjavik en dan daar een paar dagen een stopover doen. (Voor dat soort ingewikkeldere constructies ga ik altijd naar De Vliegwinkel of naar Kilroy.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
29-12-2018 22:28
In ieder geval is het onhandig als je bijvoorbeeld om 7 uur moet vliegen vanaf Schiphol en daar dus om 4 uur 's ochtends moet zijn. En dan veel geld kwijt bent aan een taxi naar Schiphol.

En vliegen op een dinsdag bijvoorbeeld is veel goedkoper dan op een vrijdag.

Zelf zou ik ook zeker kijken naar reizen via Reykjavik en dan daar een paar dagen een stopover doen. (Voor dat soort ingewikkeldere constructies ga ik altijd naar De Vliegwinkel of naar Kilroy.)
Accommodaties in de USA zijn door de weeks ook goedkoper dan in de weekends.

Volgens mij is Icelandair geschrapt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-12-2018 22:32

Volgens mij is Icelandair geschrapt.
Oh dat zou jammer zijn.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven