Leuke zomervakantie Duitsland? Tips?

30-12-2018 23:12 13 berichten
Wij willen deze zomer graag op vakantie naar Duitsland met 2 kinderen. Dus we zoeken een leuke betaalbare camping. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Misschien die in Ralingen op de grens met (land) Luxemburg. Ik zat daar in een hotel maar er lag een grote camping aan de rivier. Vlakbij mooie wandelgebieden en ook niet ver van kastelen, en het romeinse stadje Trier.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
In het zwarte woud zit je altijd goed. Eiffel is ook erg leuk en een stuk dichter bij.
Bedenk vooral voor jezelf wat voor type camping je wilt en wat voor voorzieningen je wilt hebben. Zo hebben Landal campings bijna alle voorzieningen op het park, maar het moet wel je ding zijn. Wij stonden afgelopen zomer een paar dagen op een Landal camping toen we op doorreis waren (iets anders dat ook nog plek had, was er niet meer in de buurt) maar zijn echt gillend weer weg gegaan.
Ik sta 100x liever op een kleine rustigere camping met alle voorzieningen in de buurt dan zo'n vakantiefabriek waar je ook nog eens de hoofdprijs betaald voor eten/drinken/winkeltje etc. Maar als je vakantieparken wel leuk vindt, is de keuze reuze in Duitsland.

Oh en pas in Duitsland bij kleinere campings wel op dat ze niet vol staan met vaste plekken. Mijn ervaring is dat deze campings nooit zo gezellig zijn. Ze zijn of helemaal verlaten, of zo vergrijsd dat je daar niet heel prettig zit met je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik wil ook graag naar Duitsland of Oostenrijk... liefst bergachtig gebied. Camping met zwembad en animatie voor 7 jarige. Hebben ook een dreumes.
Ik weet nooit waar ik moet zoeken dus hopelijk kan ik hier tips mee pikken ;)
Wij gaan in 2020 richting het zwarte woud. Heb deze camping op het oog :
https://spacamping.de

Zelf dus nog geen ervaring mee, maar ziet er goed uit. Wij gaan die kant op ivm Europapark. Daar willen we 2 dagen heen dan en een dag waterpark.

De Eifel is ook prachtig! Daar komen we regelmatig. Hele mooie wandelingen kan je er maken en Trier is 1 van mijn favoriete steden. Het moezelgebied is ook erg leuk, Cochem en omstreken. Er ligt daar een camping van Landal Sonnenberg. Ik heb goede ervaring met het park :) de camping durf ik niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de Eifel of de Moezel.
Vaak mooi weer, niet te ver rijden en prachtige landschappen en vriendelijke mensen.
Bezoek 'burg Eltz', is fantastisch.
Trier is ook een hele aangename stad, en in de Eifel vind je de vulkaanmeren bij Daun, hier kun je ook lekker zwemmen.
Succes gegarandeerd!
Ik volg even. Wij hebben dezelfde wensen en willen dit jaar misschien naar Duitsland. Ik vind het lastig om een kleine camping te vinden met zwembad en zonder veel toeters en bellen. Alsof er niks tussen 2-sterren en 5-sterren zit, niks tussen 50 staanplaatsen en 500 staanplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
31-12-2018 09:33
Ik volg even. Wij hebben dezelfde wensen en willen dit jaar misschien naar Duitsland. Ik vind het lastig om een kleine camping te vinden met zwembad en zonder veel toeters en bellen. Alsof er niks tussen 2-sterren en 5-sterren zit, niks tussen 50 staanplaatsen en 500 staanplaatsen.
Heeft de ANWB niet allerlei gidsen en webpagina's over campings?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit Duitsland en vind het een fantastisch divers land. Er valt ontzettend veel te doen en te zien.
Van strand, bergen, bossen tot boeiende en hypermoderne steden.
Voor ieder wat wils :)
Girls compete with each other, women empower one another
Prumtal: In de buurt van Trier ook.

https://www.anwbcamping.nl/duitsland/rh ... g-oberweis


Deze had ik vorig jaar ook via Viva gevonden.

https://www.anwbcamping.nl/duitsland/rh ... -felsenhof

https://www.anwbcamping.nl/duitsland/ni ... ohen-hagen


Ik zou wel gewoon bij de camping zelf kijken of de site en ook daar boeken.
Aah was net op zoek naar zo'n topic. Wij willen ook naar Duitsland met tent, dochter van 7 en zoon van 14 en hond.
Liefst met zwembad maar verder niet teveel poespas...
We houden van natuurlijke campings en mooie omgeving.

Ik lees even mee :)
Wij gaan dit jaar richting Berlijn en stoppen halverwege in de buurt van Hannover. Wat een drama zijn de Duitse campings zeg! Iets met een zwembad is al lastig, laat staan een binnenbad. Veel campings hebben een deal met het gemeentebad in de buurt of hebben alleen een meer om te zwemmen. Verder vind ik de websites ook een drama. Dan heb je een leuke camping gevonden via zo’n zoeksite van acsi oid en dan Google je op een site van de camping, kom je op vage sites van campingclubs en volledig in het Duits. De mogelijkheid tot Engelse sites is heel beperkt of de helft van de site is niet vertaald enz. Vind veel sites ook erg onduidelijk en reserveren is veelal nog via de mail. Een reserveer-pagina waarop je kan zien of er nog plek is en wat de prijs gaat zijn en waar je meteen online kan boeken, ben ik bijna nergens tegengekomen. Ik heb echt dagen gezocht en kwam nergens wat fatsoenlijks tegen. Maar het is nu gelukt eindelijk! Heb voor beide plekken een leuke camping met een redelijk fatsoenlijke site :mrgreen:
Ik heb uiteindelijk gezocht via deze site : http://m.allecampingsin.nl/
Misschien heeft iemand hier en nog wat aan. Succes iig met de hel die Duitse campings heet :there: ik leef met jullie mee ;)
Pavlovski schreef:
31-12-2018 09:33
Ik volg even. Wij hebben dezelfde wensen en willen dit jaar misschien naar Duitsland. Ik vind het lastig om een kleine camping te vinden met zwembad en zonder veel toeters en bellen. Alsof er niks tussen 2-sterren en 5-sterren zit, niks tussen 50 staanplaatsen en 500 staanplaatsen.
Inderdaad, heb een beetje hetzelfde 'probleem'...wel voordeliger dan in Nederland trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven