Vakantie dubai

16-01-2019 14:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen eind september een week naar dubai op vakantie.
Heeft er iemand nog tips om daar te gaan doen?

We gaan al naar aquaventure en Burj Khalifa.

We willen gaan vliegen met emirates,iemand ervaring met deze maatschappij? Worden er vaak vluchten gewijzigd?
We boeken vlucht en hotel los en als het hotel gewijzigd moet worden zitten er kosten aan.
Alle reacties Link kopieren
Tip: heel veel geld meenemen. Uit eten gaan is er stervens duur!
#doeslief
Je kunt er winkelen. En ook gaan skien. En schaatsen. In hetzelfde winkelcentrum. En daarna kun je er gaan winkelen.

Emirates is een prima maatschappij met goede service en hoge punctualiteit. Op het vliegveld van Dubai zijn veel winkels. Verder is het best leuk om een keer met de A380 te vliegen.

Naast een winkelcentrum staat een grote vijver waar af en toe een spectaculaire show wordt gegeven. Daarnaast staat weer het hoogste gebouw ter wereld waar je tegen forse betaling naar de top kunt.

De zon schijnt er bijna altijd.Het stikt er van de rijke mensen.

Had ik al gezegd hoe goed je er kunt winkelen?
Alle reacties Link kopieren
Ferrari World in Abu Dhabi vonden wij een leuke dagtrip.
Verder hadden we een fijn hotel met eigen strand.
Het waterpark was ook erg leuk.

De meeste tijd hebben we doorgebracht in Dubai Mall (en afgesproken met vrienden van man). Maar we zijn ook een dag zo'n tour in de woestijn gaan doen (niks bijzonders trouwens).

Toen we weer naar huis wilden kregen we bij inchecken te horen dat het vliegtuig vol was en dat we maar moesten wachten om te zien of er eventueel no-shows waren. Uiteindelijk konden we pas een dag later naar huis vliegen. We kregen wel hotel etc. vergoed vanuit Emirates, plus voor allebei een return ticket naar Dubai met 1 jaar geldigheid.

Oh, en bij het inchecken in het hotel werd gevraagd of we een upgrade wilden (kost extra geld). Dat wilden we niet. Toen we de kamer kregen, bleek dat ze ons toch gratis een upgrade gegeven hadden.
Alle reacties Link kopieren
Ja skiën in de mall of the emirates!

Ja winkelen gaat wel lukken denk ik :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
16-01-2019 15:05
Ferrari World in Abu Dhabi vonden wij een leuke dagtrip.
Verder hadden we een fijn hotel met eigen strand.
Het waterpark was ook erg leuk.

De meeste tijd hebben we doorgebracht in Dubai Mall (en afgesproken met vrienden van man). Maar we zijn ook een dag zo'n tour in de woestijn gaan doen (niks bijzonders trouwens).

Toen we weer naar huis wilden kregen we bij inchecken te horen dat het vliegtuig vol was en dat we maar moesten wachten om te zien of er eventueel no-shows waren. Uiteindelijk konden we pas een dag later naar huis vliegen. We kregen wel hotel etc. vergoed vanuit Emirates, plus voor allebei een return ticket naar Dubai met 1 jaar geldigheid.

Oh, en bij het inchecken in het hotel werd gevraagd of we een upgrade wilden (kost extra geld). Dat wilden we niet. Toen we de kamer kregen, bleek dat ze ons toch gratis een upgrade gegeven hadden.

Dat was wel goed geregeld dan van Emirates!

Ferrari world ga ik eens naar kijken. Mijn man wil ook zo’n tour met een jeep,maar lijkt mij ook niet zo veel aan.
Geen ervaring met Dubai maar Emirates vond ik zwaar overrated.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
16-01-2019 15:10
Dat was wel goed geregeld dan van Emirates!
Nou, ik was liever gewoon met mijn geboekte vlucht naar huis gevlogen... Moest nu een dag werk afzeggen en kind een dag langer bij opa en oma...
Aan de andere kant... we hebben het ticket goed gebruikt door er een ticket aan toe te voegen naar India voor een weekje samen weg :P

Burj Khalifa hebben we ook bezocht. Dat is idd erg duur, maar was wel leuk. Ze zijn er wel heel erg streng!
Ingang is in de Dubai Mall. Buiten heb je die fonteinen shows (druk!). En binnen een heel groot aquarium (we zijn niet naar het aquarium zelf geweest, maar je kan wel 1 hele grote wand zien als je gewoon door het centrum loopt.)
Gewoon leuk winkels kijken. Lekker eten. Naar de bioscoop geweest.
Verder zou je kunnen kijken of er een leuk optreden gehouden wordt als je er bent (weet even niet meer hoe die music hall heet). En je kan er ook een boottocht maken door de kreekjes...
Yildizlar schreef:
16-01-2019 15:12
Geen ervaring met Dubai maar Emirates vond ik zwaar overrated.

Ik vind Emirates dan weer heel goed, de beste maatschappij waar ik tot nu toe mee gevlogen heb. Ik ben met ze van Engeland naar Australië gevlogen, met een tussenstop in Dubai. Prima service, mooi op tijd en comfortabel vliegtuig. Waarom vind je ze zwaar overrated?

Dubai zelf vond ik niks aan. Op de terugweg had ik er een tussenstop van ruim 15 uur dus ik ben Dubai ingegaan, voor vermaak en omdat ik toch wel nieuwsgierig was. Het is er vreselijk heet en gewoon niet mijn ding. Dat is persoonlijk natuurlijk.
mano28 schreef:
16-01-2019 15:10
Dat was wel goed geregeld dan van Emirates!

Emirates volgde gewoon de regelgeving.

Vertraging, annulering of overboeking van een vlucht kan altijd gebeuren en bij iedere maatschappij. Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht om compensatie te geven, bij uitzondering van speciale gevallen (overmacht bijvoorbeeld). Nu heb ik het over de Europese regelgeving, maar ik kan me voorstellen dat dat voor niet-Europese maatschappijen ook geldt of dat er soortgelijke regels zijn.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 15:30
8.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, het lijkt me erg voor de hand liggend om voor een week vakantie zo'n eind te vliegen naar een heet en droog woestijngebied om daar te gaan skiën en winkelen.
Kijk ook even op dit topic : reizen/vakantie-naar-dubai-hoe-streng-z ... ges/432219
En misschien ook hier : https://www.amnesty.org/en/countries/mi ... -emirates/
zazamaenade wijzigde dit bericht op 16-01-2019 15:55
0.58% gewijzigd
nounou
Zazamaenade schreef:
16-01-2019 15:29
Ja, het lijkt me erg voor de hand liggend om voor een week vakantie zo'n eind te vliegen naar een heet en droog woestijn gebied is om daar te gaan skiën en winkelen.

:proud:
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
16-01-2019 15:02
Je kunt er winkelen. En ook gaan skien. En schaatsen. In hetzelfde winkelcentrum. En daarna kun je er gaan winkelen.

Emirates is een prima maatschappij met goede service en hoge punctualiteit. Op het vliegveld van Dubai zijn veel winkels. Verder is het best leuk om een keer met de A380 te vliegen.

Naast een winkelcentrum staat een grote vijver waar af en toe een spectaculaire show wordt gegeven. Daarnaast staat weer het hoogste gebouw ter wereld waar je tegen forse betaling naar de top kunt.

De zon schijnt er bijna altijd.Het stikt er van de rijke mensen.

Had ik al gezegd hoe goed je er kunt winkelen?
Nee, vertel eens?! 8-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
16-01-2019 15:19
Nou, ik was liever gewoon met mijn geboekte vlucht naar huis gevlogen... Moest nu een dag werk afzeggen en kind een dag langer bij opa en oma...
Aan de andere kant... we hebben het ticket goed gebruikt door er een ticket aan toe te voegen naar India voor een weekje samen weg :P

Burj Khalifa hebben we ook bezocht. Dat is idd erg duur, maar was wel leuk. Ze zijn er wel heel erg streng!
Ingang is in de Dubai Mall. Buiten heb je die fonteinen shows (druk!). En binnen een heel groot aquarium (we zijn niet naar het aquarium zelf geweest, maar je kan wel 1 hele grote wand zien als je gewoon door het centrum loopt.)
Gewoon leuk winkels kijken. Lekker eten. Naar de bioscoop geweest.
Verder zou je kunnen kijken of er een leuk optreden gehouden wordt als je er bent (weet even niet meer hoe die music hall heet). En je kan er ook een boottocht maken door de kreekjes...
Dat ticket maakte het wel goed :biggrin:

Klinkt allemaal erg goed! We gaan ons vast niet vervelen.
Ik vind Dubai zo stom dat je het een keer gezien moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar 5 dagen naar Dubai geweest om het een keer gezien te hebben.

We hebben de burj kalifa betreden ( kaarten online aanschaffen is het goedkoopst).

Elke avond hebben ze een fonteinshow en je kunt lekker eten op het terras tijdens deze show.

Het eten is heel goedkoop. We betaalden de helft van Nederlandse tarieven in een normaal restaurant en in oud Dubai betaal je maar 3/5 euro voor een bord eten (we aten Indiaas/ Pakistaans en je eet niet in een restaurant maar in een soort hok wat er niet heel hygiënisch uitziet, maar het eten is heerlijk!)

Oud Dubai is wel een bezoekje waard. Je kunt voor een kwartje de boot nemen vanaf de Souks ( ook leuk om gezien te hebben).

Het strand bij the walk is leuk en
makkelijk te bereiken met de metro. Taxi’s zijn goedkoop en makkelijk.

Een dag Abu Dabhi is ook wel leuk, vooral als je de moskee bezoekt. Kun je met de bus naartoe (heel goedkoop) vanaf de laatste metrohalte.

Ach, verder valt er niet veel te beleven, maar het weer is lekker, het eten ook en je ziet een keer wat anders van de wereld.

De kledingwinkels hanteren duurdere prijzen dan bij ons trouwens. Zelfs bij de HM is alles 5-10 euro duurder.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je met de bus bij die moskee in abu dhabi?

Kaarten voor burj khalifa en aquaventure kopen we van te voren.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
16-01-2019 15:02
Tip: heel veel geld meenemen. Uit eten gaan is er stervens duur!
Wat een onzin, je kunt overal prima eten in restaurantjes op straat voor 3x niks.
Alle reacties Link kopieren
En dan zou ik graag willen toevoegen fantastisch en heerlijk eten!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Dubai en het is gewoon leuk om het een keer gezien te hebben. Er is genoeg te doen hier alleen eind september is het nog hardstikke warm voor buiten activiteiten. Gelukkig zijn er dus de Malls die genoeg vertier aanbieden naast het shoppen.

Shop in een outlet mall. Hier kun je geweldige dingen scoren voor een fractie vd oorspronkelijke prijs. Zelfde geld voor souveniers. Bij toeval vond ik een winkeltje tegenover de Emirates mall waar het gewoon de helft goedkoper is dan in de mall zelf.

Verder is er de Dubai frame. Uitzicht over oud en nieuw Dubai. Entree is niet duur. ‘s avonds naar Soukh Madinat en een tripje met de boot en gezellig eten.

Binnenkort opent 1 van de grootste infinity pools op de Palm met super uitzicht. Boven in de toren komen restaurants. Bezoek het Louvre in Abu Dhabi. Neem de hop on/of bus in de avond.

Eten is bijna overal erg goed, althans mijn ervaringen en gewoon eerst even naar de prijs kijken. Boek een brunch op vrijdag. Installeer de Uber app en gebruik een uber ipv gewone taxi. Werkt hier super en snel en je ziet gelijk hoeveel het ongeveer kost.

En mocht je echt niets meer weten om te doen, dan ben je altijd welkom voor hollands bakje koffie😀
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik heel nieuwsgierig hoor: hoe ben je in Dubai beland?
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
18-01-2019 08:28
Nu ben ik heel nieuwsgierig hoor: hoe ben je in Dubai beland?
Wij zitten hier nu voor een aantal jaren voor het werk van mijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven