Redelijk last minute skiën in Oostenrijk

20-01-2019 07:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer was in 2010 voor mij. Daarna door zwangerschap, geboorte van zoon en heel veel problemen en zorgen is het er niet meer van gekomen.

En nu vraagt een nieuwe vriendin me mee om 5 dagen te gaan skiën. Echt superleuk!
We willen graag naar Oostenrijk vanwege de apres ski. Hoeft niet heel massaal te zijn als er maar 1 leuk apres ski barretje is. Verder willen we niet heel duur, wil zij liever vliegen dan rijden en wil ik liefst iets met gescheiden slaapruimtes. Bijvoorbeeld een appartement met een slaapkamer en een slaapbankje in de woonkamer.

De enige periode dat we kunnen vanwege de kinderen is de week voor de voorjaarsvakantie. De bekende plaatsen zoals Gerlos, Mayrhofen, etc, zijn allemaal veel te prijzig. Eigenlijk zoeken we dat ene juweeltje van een skigebied. Hoeft wat mij betreft geen 100km's piste te hebben. En dat ene juweeltje van een appartement of een pension. Hoeft niet luxe te zijn. Schoon wel graag.

Na veel zoeken (al 3 hele avonden) kwam ik uit bij Berwang maar die staat juist bekend om nauwelijks apres ski.

Wie heeft er tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Nauders
Alpbach
Westendorf evt?

Denk dat je ook in de grote, bekende skigebieden zeker wel wat goedkopers kunt vinden, maar dan zit je niet midden in het centrum natuurlijk.

Wat is jullie budget?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet naar Roemenië, Tsjechië of Frankrijk gaan? Oostenrijk is een duur land als het op wintersport aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Duitsland? Is dat niet goedkoper?
Frankrijk is echt minstens zo duur. En ze geeft aan juist vanwege de sfeer naar Oostenrijk te willen, dat vind je dan gewoon ook echt nergens anders. :)
Alle reacties Link kopieren
lasvegas84 schreef:
20-01-2019 09:19
Nauders
Alpbach
Westendorf evt?

Denk dat je ook in de grote, bekende skigebieden zeker wel wat goedkopers kunt vinden, maar dan zit je niet midden in het centrum natuurlijk.

Wat is jullie budget?
Midden in het centrum hoeft niet. Als we wat verder van de piste/centrum zitten is een skibus wel fijn. Dat gesleep met je ski's op je nek is niks :rolling:

Budget is 50 euro pppn. Zou dus het liefst een klein appartementje hebben. Of 2 1pers kamers.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
En wat is de week voor de voorjaarsvakantie bij jullie? Dat verschilt per regio in Nederland namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor Oostenrijk een heel klein budget voor een appartement met twee slaapkamers. En dan ook nog in de drukste week van het jaar.
50€ pppn in de voorjaarsvakantie? Oefff dat is wel heel weinig.
Alle reacties Link kopieren
Voor dat budget zal je je wensen aan moeten passen.
https://www.sunweb.nl/wintersport/oost ... location=2

Zoiets lijkt me betaalbaar
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Toch heb ik weleens gehoord dat Berwang een leuk skigebied is...
Kleine gebieden kunnen ook erg leuk zijn.
Misschien minder km pistes, minder massale apres ski.
Daartegenover staat de prijs, geen wachttijden bij de liften, en wel hele gezellige apres ski omdat iedereen naar dezelfde plek komt ..
Wij kiezen daarom al jaren voor regio Achensee.
Makkelijk aan te rijden en vaak weinig file, we gaan er na Munchen al af..
Heel sfeervol, dichtbij gondel, alles lopend en niet duur
Vriendin van mij gaat altijd naar Oberstdorf en vindt dat geweldig, meer km pistes, veel apres ski maar toch goedkoop.
Het ligt in Duitsland , maar je skiet ook in Oostenrijk
Ik hoor ook hele positieve verhalen over het Jochtal

Misschien heb je hier wat aan.
Alle reacties Link kopieren
lasvegas84 schreef:
20-01-2019 09:43
En wat is de week voor de voorjaarsvakantie bij jullie? Dat verschilt per regio in Nederland namelijk.
Het is de week voor de voorjaarsvakantie noord en 2 weken voor de voorjaarsvakantie zuid dus niet in de vakantie.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Raveleijn schreef:
20-01-2019 10:16
Toch heb ik weleens gehoord dat Berwang een leuk skigebied is...
Kleine gebieden kunnen ook erg leuk zijn.
Misschien minder km pistes, minder massale apres ski.
Daartegenover staat de prijs, geen wachttijden bij de liften, en wel hele gezellige apres ski omdat iedereen naar dezelfde plek komt ..
Wij kiezen daarom al jaren voor regio Achensee.
Makkelijk aan te rijden en vaak weinig file, we gaan er na Munchen al af..
Heel sfeervol, dichtbij gondel, alles lopend en niet duur
Vriendin van mij gaat altijd naar Oberstdorf en vindt dat geweldig, meer km pistes, veel apres ski maar toch goedkoop.
Het ligt in Duitsland , maar je skiet ook in Oostenrijk
Ik hoor ook hele positieve verhalen over het Jochtal

Misschien heb je hier wat aan.
Zeker dank! Ik zou Berwang ook wel aandurven. Ik heb liever een dorp met 1 gezellig paraplu barretje voor de apres ski waar iedereen heen gaat dan een Ellmau of een Gerlos waar het verspreid is. Maar zij denkt juist aan dorpen als Gerlos. Dus we zullen beide concessies moeten doen. Ik wil uiteraard niet dat we ergens terecht komen waar echt niks te beleven valt. In Oostenrijk nooit meegemaakt maar wel in andere wintersportlanden. Dat er wel 'apres ski' geboden wordt maar je daar met 3 man en een paardenkop zit.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel TO...
Veel mensen denken dat de plekken met de grootste apres ski automatisch ook het leukst zijn..
Onze ervaring is echt anders.
Er zijn nog echt wel mooie plekken te vinden die prijstechnisch leuk zijn.
En let ook op de prijzen van de skiliften en evt. de skischool.
Dat verschilt ook enorm per plaats.
Ik heb net nog een keer Oberstdorf bekeken, is dat dan niet wat?
Mocht je meer info willen over Achensee, dan mag je altijd vragen.
Dat ken ik heel goed, ook voor pensions waar je ook nog heerlijk kunt eten.
Alleen al voor ontbijt en avondeten zou ik nu al willen gaan, moet nog een paar weekjes wachten...
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van appartementen in wintersportgebieden zoeken! En dit is wel een uitdaging...

Ik ben toch maar even van een hele week uitgegaan, want weet net welke 5 dagen in de week je wilt gaan en de meeste appartementen worden ook per week verhuurd.

Maar is dit iets dat aan je eisen voldoet?
https://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/w ... maria.html

Ik vond de apres ski in Westendorf een beeetje plat... maar weet dat veel mensen dit wel heel leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Berwang is een leuk gebied, met beperkte apres-ski. Wel gezellig, geen idee tot hoe laat dat doorgaat 's avonds. Wij gaan met jonge kinderen in de voorjaarsvakantie. Als je uit regio Noord komt dan zou je eventueel nog wel wat kunnen krijgen in Berwang voor dat budget, want dan zit je voor alle vakanties. Voor de rest is het meestal vol. Pistes zijn nooit echt vol. Het enige nadeel vind ik dat ze redelijk wat lange sleepliften hebben. Verder is het een leuk gebied.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
20-01-2019 13:26
Berwang is een leuk gebied, met beperkte apres-ski. Wel gezellig, geen idee tot hoe laat dat doorgaat 's avonds. Wij gaan met jonge kinderen in de voorjaarsvakantie. Als je uit regio Noord komt dan zou je eventueel nog wel wat kunnen krijgen in Berwang voor dat budget, want dan zit je voor alle vakanties. Voor de rest is het meestal vol. Pistes zijn nooit echt vol. Het enige nadeel vind ik dat ze redelijk wat lange sleepliften hebben. Verder is het een leuk gebied.
Maar er is dus wel leuke apres ski? 1 tentje met gezelligheid is voor mij al genoeg. We kijken nu naar Lermoos. Dat is 1 dorp verder.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
In Berwang heb je twee leuke barretjes, H2Sepp en S’Berger das Pub, die zitten vlak bij de piste. In het dorp zitten ook nog een paar barretjes. Wij vonden het gezellig genoeg maar verwacht geen zingende en dansende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Berwang is nu op Rtl4 snowmagazine
Alle reacties Link kopieren
Ja, zag er erg leuk uit!
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die niet helemaal los willen gaan met een Apres ski, maar gewoon gezellig wat willen drinken is Berwang leuk genoeg!
Alle reacties Link kopieren
We hebben uiteindelijk iets gevonden in Lermoos. Ik denk dat vriendin dat net iets leuker vindt (op basis van wat ik online lees)
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
In Lermoos in der Lahme Ente kann je helemaal los gaan. Live DJ en dansen tot de bakker de broodjes voor het ontbijt komt brengen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie iets gevonden hebben! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
27-01-2019 21:21
Wat leuk dat jullie iets gevonden hebben! Veel plezier!
Dank :rolling:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven