Wel niet vakantie!

14-02-2019 10:00 101 berichten
Ik zit heel erg met mezelf in dubio! In dec 2017 mijn baan kwijt geraakt. Momenteel heel leuk werk weer. Niet voor alle uren die ik voorheen werkte, krijg aanvulling ww. Afgelopen jaar niet op vakantie geweest. Toen eigenlijk de gehele zomer doorgewerkt, met een enkele vrije dag tussendoor. Nu bij mijn huidige werkgever mijn vakantie doorgegeven en 3 weken vrij deze zomer. Heb een hele leuke vakantie gezien in Italie voor 15 dagen en zit echt in dubio wel of niet boeken. Het is op een camping, tent staat er al. Als ik een globaleschatting maak van alle kosten dan kom ik op een uiteindelijk bedrag van ongeveer €1300,00. Het ene stemmetje in mij zegt boek, dit heb je nodig, anders zit je 3 weken thuis te kijken. Het andere stemmetje zegt niet doen in deze situatie. Wat is wijsheid? Ik ben alleen. Als ik boek tref ik wel mensen dan die ik ken van een eerdere vakantie, en dat zou ik erg leuk vinden.
Als je het kan betalen zonder in het rood te staan/ droog brood te moeten eten. Lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan of je het kunt betalen, ongeacht of je ww hebt of niet. Misschien heb je wel schulden of juist 100.000 euro op de bank, weten wij veel? Heb je moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, dan zou ik voor een goedkopere vakantie kiezen. 1300 euro in je eentje vind ik behoorlijk veel, in ieder geval als je krap zit.
Je hebt natuurlijk meer keuzes dan thuis zitten en drie weken naar Italië voor 1300 euro.
Dat laatste vind ik best veel geld, maar ik heb geen idee of je spaargeld hebt, hoeveel vakantiegeld je krijgt, hoe lang je contract is etc.
Twijfel je vanwege het geld of iets anders?
Waarom midden in de zomer (dus duurste seizoen)? Ik zou naar mei/juni of september switchen voor 'n reis naar Italie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg doen!
Als het financieel niet mogelijk zou zijn dan snap ik het.
Maar aangezien je een budget noemt en een vakantie hebt gevonden, zeg ik doen!
Je hebt er immers zin in, en iedereen heeft behoefte aan vakantie.

Als je toch twijfelt door de kosten zou ik nog eens verder kijken naar goedkopere opties. En zorgen dat je iets goedkopers vind waardoor je niet meer twijfelt.

Succes
Ik zou zeggen: altijd wel een vakantie.
Ik zou doen, maar vind het vrij prijzig...
(ter vergelijking wij gaan eerste 2 weken van oktober naar Italië en zijn inclusief vliegen (en ruimbagage) met 1000 euro klaar - voor 2 pers)
Maar zal wel liggen dat je hoogseizoen gaat.
Alle reacties Link kopieren
IK vind in totaal EUR 1300 voor 15 dagen in hoogseizoen niet heel duur. Zeker als dat voor alle kosten is, dus ook eten etc. etc. Als je het kunt betalen zal ik lekker gaan. Je hebt leuke aanspraak, dat is ook fijn.
Is er een reden dat je in het hoogseizoen wil?
Alle reacties Link kopieren
Wat een treurigheid als je thuis zo weinig omhanden hebt.
1300 euro, wat een hoop leuke dingen kun je daarvoor doen, i.p.v. 15 dagen in Italië in een tent gaan zitten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als je het kan betalen zonder financieel in de problemen te raken, Zeker Doen
Buiten het hoogseizoen zou je ook 2 keer een week naar Zuid Europa kunnen vliegen en in 'n hotel kunnen zitten voor dat geld.
Alle reacties Link kopieren
Als je twijfelt vanwege het geld zou ik het niet doen. Geen vakantie is het waard om in de financiële problemen te komen.
We used to be friends...
Ik zou buiten het hoogseizoen gaan, in september bijv kost het een stuk minder
Alle reacties Link kopieren
Is het alleen vakantie als je 2000 kilometer verderop zit ? Ik heb een aantal vakanties gewoon thuis gezeten, telkens op pad met de fiets naar het bos of het strand. Heerlijk. En 's avonds lekker in je eigen bed. Bij jou in de buurt zul je toch ook wel vakantie kunnen vieren ?

Ik heb wel bijzonder weinig last van FOMO merk ik in m'n omgeving. Ik heb facebook en instagram de deur uit gedaan, dat scheelt een ongelofelijke hoop flauwekul die je moet uithalen om het idee te hebben dat je een waardevol leven leidt. Voor mij geen zonsondergang in Thailand, mediteren in Nepal en nep-weeskindertjes redden in Gabon ( inclusief de verplichte fotootjes met filter op instagram ). Heerlijk rustig, gewoon thuis.
For whom the bell tolls
Is dat voor jou alleen of met gezin cq kinderen?

Als je alleen gaat zou ik niet op een familiecamping in het hoogseizoen gaan.....
Ik kan het wel betalen dat is het niet. Maar gezien mijn gedeeltelijke ww in dubio. Eten moet ik thuis ook, even andere omgeving is ook wel eens goed. 1300 euro is een schatting, heb het een beetje hoog aangehouden. Ga er nog even over nadenken, maar denk dat ik het gewoon ga doen.
Ik zou vrijwilligerswerk doen op een camping. Soms kan je ook gratis staan als je bijvoorbeeld het sanitair schoonmaakt. Als je zo krap zit, zou ik niet alles uitgeven voor zo een korte tijd. Je kan ook meegaan met zomerkampen.
Dahlia74 schreef:
14-02-2019 10:25
IK vind in totaal EUR 1300 voor 15 dagen in hoogseizoen niet heel duur. Zeker als dat voor alle kosten is, dus ook eten etc. etc. Als je het kunt betalen zal ik lekker gaan. Je hebt leuke aanspraak, dat is ook fijn.
Ik ga in mijn uppie, dus dat is altijd duurder. Als ik via estivant of bijv cirkel reizen zou boeken, betaal ik dit ongeveer voor 8 dagen al, zit dan wel eten, excursies en vliegreis bij in, dus ik vindt dit globaal niet heel erg duur voor 2 weken. Ik kan natuurlijk het zelf zo duur maken als ik zelf wil. Ga heus niet iedere dag uit eten. Vindt zelf koken ook erg leuk om te doen.
Tutjebelletje schreef:
14-02-2019 11:02
Is het alleen vakantie als je 2000 kilometer verderop zit ? Ik heb een aantal vakanties gewoon thuis gezeten, telkens op pad met de fiets naar het bos of het strand. Heerlijk. En 's avonds lekker in je eigen bed. Bij jou in de buurt zul je toch ook wel vakantie kunnen vieren ?

Ik heb wel bijzonder weinig last van FOMO merk ik in m'n omgeving. Ik heb facebook en instagram de deur uit gedaan, dat scheelt een ongelofelijke hoop flauwekul die je moet uithalen om het idee te hebben dat je een waardevol leven leidt. Voor mij geen zonsondergang in Thailand, mediteren in Nepal en nep-weeskindertjes redden in Gabon ( inclusief de verplichte fotootjes met filter op instagram ). Heerlijk rustig, gewoon thuis.
Als ik thuis blijf ga ik gewoon mijn dagelijkse dingen doen zoals, schoonmaken, tuin in ect. Als ik even weg ben, ben ik weg en ook even andere gedachten. Heb ik soms gewoon nodig, anders denk ik, ik had ook kunnen blijven werken.
redbulletje schreef:
14-02-2019 10:48
Buiten het hoogseizoen zou je ook 2 keer een week naar Zuid Europa kunnen vliegen en in 'n hotel kunnen zitten voor dat geld.
Houdt niet van een hotel in mijn eentje. Ben echt een camping mens, en weet dat ik als ik boek bekenden ga treffen die er ook zullen zijn.
Marana-- schreef:
14-02-2019 10:51
Ik zou buiten het hoogseizoen gaan, in september bijv kost het een stuk minder
Ik zit al niet meer in het hoogseizoen dan. Schoolvakanties zijn hier dan al zo ongeveer ten einde. Zou dan gaan laatste week augustus, eerste week september,24 aug-7 sept.
Alle reacties Link kopieren
Als je het graag wil, het kan betalen, gewoon doen. Zeker als het je het een ideale vakantie vindt.

Ik snap alleen ook niet zo goed waarom je hiervoor kiest. In het hoogseizoen is het onwijs druk,heet in Italië en duur. En een camping is echt typisch een plek voor gezinnen. Mij lijkt het ook prettiger om in mei/juni/sept/okt een b&b te boeken. Het is dan iets minder heet, waardoor je meer overdag kan doen en het scheelt ook nog eens echt veel geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven