Haventour rotterdam

15-02-2019 14:29 23 berichten
Hallo,
Wij, nou ja mijn man, willen "graag" een haventour doen met de spido in Rotterdam.
Op deze dag willen we ook de ss rotterdam en euromast bezoeken.
Gezien wij niet bekend zijn in Rotterdam, is de vraag dan ook of deze 3 goed te combineren zijn per voet of ov.
Of wordt het omslachtig?
Via routeplanner heb ik al gekeken, en het lijkt te doen zijn.

Wellicht hier wat tips hoe en wat, en hoe te gaan met het OV.
We verblijven in het centrum,.dus van daaruit vertrekken we.
Welke metro of tram?
En wat is handigste om eerst naartoe te gaan?
anoniem_64ef63fe1691a wijzigde dit bericht op 15-02-2019 18:53
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je de havenrondvaart doet, kies dan voor de lange tocht als dat gaat. Bij de korte had ik het gevoeld dat ik net in de havens was en al weer terug moest.
Het ligt er een beetje aan waar in het centrum je zit, maar de Spido en Euromast liggen niet ver uit het centrum. Van de Spido kun je naar de Euromast lopen, eerst langs het water, daarna door Het Park. Via de Parklaan kan ook, dan zie je nog een oud stukje Rotterdam. Naar de SS Rotterdam kun je met de watertaxi.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!! Centrum is prima te belopen. Naar de ss Rotterdam zou ik met een watertarief gaan, die vertrekt ook vanaf de plek van de spido. Er naar toe lopen via `Katendrecht is ook superleuk of je neemt de bus vanaf metro Leuvehaven. Maak vooral ook een wandeling door oud Delfshaven is ook enorm leuk. Veel plezier!!!
Alle reacties Link kopieren
Watertarief= watertaxi
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de SS Rotterdam ook wel aan te lopen vanaf de Euromast en/of de Spido. Zoals al gezegd kan dit via Katendrecht maar ook via de Maastunnel. Je bent denk ik net te laat want de Maastunnel is op dit moment nog omgetoverd in de "tunnel of love".
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook met de waterbus vanaf de euromast naar de ss Rotterdam. Is een halte varen. Je hebt mazzel met het weer veel plezier in ieder geval. :-D
Alle reacties Link kopieren
Er vanuit gaande dat je dit weekend gaat😝
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik de pannenkoekenboot veel leuker! Die vertrekt pal naast de Euromast en vaart ook gewoon uitgebreid door de haven. Hij kost ongeveer hetzelfde en dan mag je onbeperkt pannenkoeken eten!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
15-02-2019 15:00
Persoonlijk vind ik de pannenkoekenboot veel leuker! Die vertrekt pal naast de Euromast en vaart ook gewoon uitgebreid door de haven. Hij kost ongeveer hetzelfde en dan mag je onbeperkt pannenkoeken eten!
Afgrijselijk.... vieze pannenkoeken en gillende kinderen. Nee hoor, lekker zo'n Spidotoer doen. Wel de lange inderdaad.
Bitje93 schreef:
15-02-2019 14:47
Volgens mij is de SS Rotterdam ook wel aan te lopen vanaf de Euromast en/of de Spido. Zoals al gezegd kan dit via Katendrecht maar ook via de Maastunnel. Je bent denk ik net te laat want de Maastunnel is op dit moment nog omgetoverd in de "tunnel of love".

Via de Maastunnel is het 6 kilometer, je moet namelijk nog om de Maashaven heen. Je kan het lopen, maar ik vind 6 kilometer best ver. Via Katendrecht is het ongeveer de helft.
Oo fijn..dank voor de goede tips.
De langere tour is alleen in juli en augustus.
Dan zijn we niet in NL.
Vandaar deze tour dan maar.
Ik ga alles nog eens goed nalezen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
15-02-2019 15:00
Persoonlijk vind ik de pannenkoekenboot veel leuker! Die vertrekt pal naast de Euromast en vaart ook gewoon uitgebreid door de haven. Hij kost ongeveer hetzelfde en dan mag je onbeperkt pannenkoeken eten!
Pannenkoekenboot vond ik helemaal niks, slechte pannenkoeken en veel drukke kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Unknown1985 schreef:
16-02-2019 08:14
Pannenkoekenboot vond ik helemaal niks, slechte pannenkoeken en veel drukke kinderen.
Maar TO zal toch zelf ook juist kinderen hebben?
Zonder kinderen ga je toch niet zo'n suffe rondvaart doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo niet? Ze heeft het over “mijn man en ik”.
Alle reacties Link kopieren
Eigen kinderen maken andere drukke, rennende en gillende kinderen niet minder irritant.
Alle reacties Link kopieren
Suffe rondvaart???? Spido is top en 010 ook :applause:
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
16-02-2019 12:44
Maar TO zal toch zelf ook juist kinderen hebben?
Zonder kinderen ga je toch niet zo'n suffe rondvaart doen?
Wat is er suf om een van de grootste havens ter wereld van binnenuit te gaan bekijken? Dat is toch niet iets specifieks voor kinderen. Ik zou bijna zeggen dat het juist niet iets voor kinderen is.
Sara9876 schreef:
16-02-2019 19:09
Wat is er suf om een van de grootste havens ter wereld van binnenuit te gaan bekijken? Dat is toch niet iets specifieks voor kinderen. Ik zou bijna zeggen dat het juist niet iets voor kinderen is.
Nou inderdaad.

Helemaal eens hiermee, maar ja ben dan zelf ook gek op havens en maritieme onderwerpen.

Maar ja dan zal ik ook wel suf zijn :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-02-2019 18:54
Suffe rondvaart???? Spido is top en 010 ook :applause:
Ja vond ik ook hoor! Ik denk dat ik de korte tour had, ik vond het fascinerend. Ik wil ook nog wel eens met de fiets door de havens voor zover dat mag en kan.

En eens met de tips voor de watertaxi naar de SS Rotterdam. Leuk terras hebben die. Ik heb er ook eens overnacht, dat had ook wel wat! De badkamer was groter dan ik had verwacht. En omdat het op een rustige dag was kreeg ik een gratis upgrade naar een hut mét raampjes, met uitzicht op de Euromast.

En tompoezen eten bij Hotel New York, als je dat er nog tussen gepropt krijgt ;-) ze maken die zelf en die zijn geweldig. Er staat vaak een rij voor het eten, maar als je aan de bar of aan de leestafel gaat zitten hoef je niet in die rij, en daar kan je wel drankjes en gebak enzo bestellen. Bij Hotel New York is ook een halte van de Watertaxi's.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Deze tour vond ik ook echt wel leuk:

https://www.futureland.nl/activiteit/futureland-ferry


start Tweede Maasvlakte, je ziet dan andere dingen dan met Spido, mensen die tour van Spido leuk vinden; dit is misschien ook wel een aanrader.
Thuis-in-eigen-huis schreef:
18-02-2019 16:58
Deze tour vond ik ook echt wel leuk:

https://www.futureland.nl/activiteit/futureland-ferry


start Tweede Maasvlakte, je ziet dan andere dingen dan met Spido, mensen die tour van Spido leuk vinden; dit is misschien ook wel een aanrader.

Ziet er ook leuk uit! Dit is wel te ver om te lopen, TO, maar volgens de website kun je er ook met de Fast Ferry heen. Bij de Spido is een halte van Fast Ferry, dan moet je alleen even uitzoeken of er vanaf die halte een Ferry naar Futureland gaat.
nerdopviva schreef:
18-02-2019 17:02
Ziet er ook leuk uit! Dit is wel te ver om te lopen, TO, maar volgens de website kun je er ook met de Fast Ferry heen. Bij de Spido is een halte van Fast Ferry, dan moet je alleen even uitzoeken of er vanaf die halte een Ferry naar Futureland gaat.
Ja, ik dacht zet het toch maar neer, wie weet heeft iemand anders er iets aan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven