Vliegles (éénmalig) kado

10-03-2019 14:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip waar je éénmalige vliegles kunt doen ? Waar is het leuk en nog een beetje betaalbaar ?
Ik zag bijv. op Groupon een deal voor zelf vliegen in een Cessna voor bijv. 45 minuten voor 95,= via Special Air Services. Is dat iets?
Of kun je een andere, betere aanbieder aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Neem eens contact op met een vliegschool. Zij krijgen deze vraag wel vaker. Kijk wat ze bieden, dit zal waarschijnlijk verschillend zijn per vliegschool. Misschien eentje in de buurt van de woning, zodat je boven je huis kan vliegen.

Ik heb ooit in het verre verleden een keertje een vliegles gehad. Daar zat ook theorieles bij, en daarna vliegen met een instructeur. Hartstikke leuk!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bij vliegscholen of vliegclubs.
En € 95 voor 45 minuten lijkt me wel heel erg weinig, klopt dat wel?

Zoals Hamerhaai al zegt: probeer een vliegclub in de buurt te vinden. Als je binnen 45 minuten weer geland moet zijn, is de actieradius maar gering (is 45 minuten inclusief taxiën? Of zelfs vanaf het moment dat de motor wordt gestart?) Het is het allerleukste als je herkent waar je overheen vliegt.

Verder is zo'n proefles erg leuk, heb het zelf ook gedaan :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Hier staat het op Groupon:
“De ervaren instructeur zorgt voor het starten en het landen, maar eenmaal in de lucht ben jij de piloot en is the sky letterlijk the limit. Je vliegt dan 30 minuten zelf”.
https://www.groupon.nl/deals/special-ai ... -nl-key-nl

Je kan ook langer boeken, maar vind ik echt te duur worden.
Het zou voor mijn jarige zoon zijn. Ik geloof niet dat het hem echt zou boeien waar ie overheen vliegt. Hier in dit durrup is in elk geval niks. Het wordt sowieso een eindje rijden, maar dan maken we er een gezellig dagje van.
SAS is volgens mij wel prima hoor, al is het duizend jaar geleden dat ik daar langs ben geweest. Een proefles is meestal wat duurder, maar ja...groupon.

Je hoeft niet helemaal naar Teuge, elk vliegveld in de buurt heeft wel een vliegclub/school die proeflessen aanbiedt. Misschien wat duurder dan die groupon actie, maar als je daardoor benzine bespaart..
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met een locale zweefvliegclub. Die lessen zijn goedkoper (vooral met lierstart) dan een les met een motorvliegtuig, maar minstens net zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven