Sri Lanka, Tips

14-03-2019 18:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik september ben ik van plan om samen met mijn vriend naar Sri Lanka te gaan, we willen zowel wat van het land zien maar ook lekker genieten van het strand. Nu vroegen wij ons af of je het beste alles van tevoren vast kunt leggen (hotels etc) of dit ook prima op de bestemming zelf kunt doen.

Wij houden wel van een beetje luxe, dus geen hostels waar je de kamer met meerdere personen deelt.

Hebben jullie misschien nog tips voor ons? Wij hebben nog niks geboekt op dit moment. Heb je aan 3 weken genoeg om alle hoogtepunten te zien? en wat moet je ECHT gezien en gedaan hebben?




Ik hoor graag jullie ervaringen en tips :).


Groetjes, Angela
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een leuk land met erg mooie natuur, veel groen, dieren, cultuur, religie en lekker eten. Je hoeft niet in een hostel te verblijven maar ik vond de hotels niet luxe eerder eenvoudig, verder wel goed. Ik weet niet wat je met luxe bedoeld maar ik ben in Thailand in veel luxere en mooie hotels geweest. Thailand is ook meer ontwikkeld daar in tegen is Sri Lanka minder toeristisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook van plan om dit jaar te gaan. We willen de eerste 2 nachten en de laatste 2 nachten boeken en voor de rest op de "bonnefooi".
Alle reacties Link kopieren
3 weken Sri lanka is zeker genoeg om veel van het land te zien.

-als je wat luxere kamers/hotels wilt dan zeker van te voren boeken. Hostels en minder luxe kamers kun je op de bonnefooi.

- de leeuwen rots beklimen , yala national park bezoeken,Anuradhapura bij zonsondergang is heel bijzonder, sigirya ( prachtige omgeving om een paar dagen te verblijven+olifanten safari ) en wandelen/hiken in horton plains vonden wij echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Roe-de-kangaroe schreef:
15-03-2019 00:25
3 weken Sri lanka is zeker genoeg om veel van het land te zien.

-als je wat luxere kamers/hotels wilt dan zeker van te voren boeken. Hostels en minder luxe kamers kun je op de bonnefooi.

- de leeuwen rots beklimen , yala national park bezoeken,Anuradhapura bij zonsondergang is heel bijzonder, sigirya ( prachtige omgeving om een paar dagen te verblijven+olifanten safari ) en wandelen/hiken in horton plains vonden wij echt geweldig.
Eens.

- Elephant Orphanage - Pinnawala (beetje twijfelachtig of dierenwelzijn daar hoog in het vaandel staat, maar wordt wel door veel toeristen bezocht)
- met de trein richting Ella, in de bergen. Van daaruit kun je ook theeplantages bezoeken ed.
- Kandy en de tempel daar bezoeken
- Galle (voormalig NLse vestingsstadje).

Ik ken ook nog een gids daar, die je rond koetst en de hotels van te voren bespreekt. Mocht je interesse hebben kun je me een PB sturen.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips, ik ga ze zeker meenemen!

Nog een vraagje over het vervoer, hoe kan je het land het makkelijkst bereizen? Ik zag dat de afstanden tussen sommige plekken redelijk groot zijn. Was het goed te doen qua vervoer? En hoe hebben jullie dit ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring:
Afstanden zijn lang, héél lang. Je hebt daar genoeg nationale luchthavens. Zou ik eerder doen dan auto.
En vijfsterren hotels zijn daar minder luxe dan in landen die toeristischer zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven