Ervaringen met booking.com

16-03-2019 22:56 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met het boeken van overnachtingen via booking.com? En wat zijn deze ervaringen dan? Ik heb het voornamelijk over de service en de effectieve beschikbaarheid van de kamer bij aankomst. Ik ben er me van bewust dat de prijs via zo'n boekingssite hoger ligt dan wanneer je rechtstreeks boekt.

Ik sta op het punt om een overnachting bij een B&B te boeken, maar ik wil ook niet bedrogen uitkomen. Er zijn online een aantal negatieve recensies te vinden, dus dat zorgt voor twijfel.

(Eventuele andere sites mogen ook.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben over het algemeen wel tevreden over Booking.com. Ze bieden vaak de laagste prijs. Je kunt ook altijd de website van het hotel zelf opzoeken om te kijken of ze ook zelf kamers aanbieden. Veel hotels handelen alles af via Booking.com.
De klantbeoordelingen op Booking.com zijn een goede indicatie mits er veel beoordelingen staan, zeker een paar honderd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Dit is de grootste bookingssite ter wereld. Werkt altijd prima, accurate klantbeoordelingen en vaak interessante aanbiedingen.
Ik krijg altijd extra korting omdat ik heel vaak via hen boek. Tot op heden nog nooit een negatieve ervaring gehad. Eenmaal ben ik benaderd door een hoteleigenaar die me extra korting bood als ik de boeking via Booking zou annuleren en rechtstreeks zou boeken. Dat heb ik niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-03-2019 23:00
Ik ben over het algemeen wel tevreden over Booking.com. Ze bieden vaak de laagste prijs. Je kunt ook altijd de website van het hotel zelf opzoeken om te kijken of ze ook zelf kamers aanbieden. Veel hotels handelen alles af via Booking.com.
De klantbeoordelingen op Booking.com zijn een goede indicatie mits er veel beoordelingen staan, zeker een paar honderd.
Als ik een interessante aanbieding heb gevonden, zoek ik inderdaad ook even eerst naar de officiële website. Maar ik zoek momenteel één overnachting in midden april. Die kamers zijn via de eigen site niet meer beschikbaar.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-03-2019 23:03
Ik krijg altijd extra korting omdat ik heel vaak via hen boek. Tot op heden nog nooit een negatieve ervaring gehad. Eenmaal ben ik benaderd door een hoteleigenaar die me extra korting bood als ik de boeking via Booking zou annuleren en rechtstreeks zou boeken. Dat heb ik niet gedaan.
Oké fijn, dat stelt me wat gerust. Ik ben altijd wat voorzichtig met zulke zaken. Bedankt!
Ik boek alleen maar via Booking.

Kan ik tenminste ineens de recensies bekijken en foto's en dergelijke.
Ik boek wel geen hotel met een rating onder de 8.

En ik boek geen nieuwe B&B's meer die net open zijn.
Laat ze eerst maar een tijdje warm lopen ipv dat ik zo'n beetje proefpersoon ben.


Nog nooit echt slecht gelogeerd zo.
Behalve bij een te nieuwe B&B waar duidelijk nog niet alles op orde was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de halve wereld afgereisd met hotels via Booking, nooit een probleem gehad (oh ja, 1x, toen stond er dat een hotel op 10 min lopen van een station was, maar dat bleek via een snelweg te zijn). Verder nooit iets geweest, en ik denk dat ik echt wel ergens rond de 40 boekingen zit of zo. Ook meermalen geannuleerd ivm veranderde reisplannen, en als je dat doet binnen de aangegeven tijd ook niks mis gegaan. Voor hotels zou ik geen seconde aarzelen. Voor ‘officiële’ b&b ook niet (met meerdere kamers en evt ook een site en zo). Alleen bij echte privé dingen weet ik het niet (ze hebben nu soms ook een soort Airbnb achtige dingen).

Service moet je niet veel van verwachten denk ik, hun primaire ‘service’ is de site, het is geen echt reisbureau of zo.
Ik gebruik die site al jaren om overnachtingen te boeken en soms is het goedkoper dan bij het hotel zelf boeken.

Bij het inchecken bij het hotel zelf ook nooit problemen gehad en soms kreeg ik gewoon een upgrade voor hetzelfde geld. Dan had ik een 1 persoonskamer geboekt maar kreeg ik een 2 persoons of zelfs 3 persoons kamer.

1x was er wel een keer miscommunicatie en wilde een hotel in Parijs meer rekenen voor de hotelkamer dan dat ik hem geboekt had. Maar dat was een kwestie van bevestiging laten zien en het werd opgelost.

Qua negatieve recensies, ik denk dat iedere site die wel heeft. Wat je wel moet onthouden is dat booking.com gewoon een tussen persoon is en geen reisorganisatie. Als er problemen zijn in het hotel moet je die dus ook met het hotel oplossen in eerste instantie. Heb wel eens negatieve reviews gelezen over booking.com omdat een hotel tegen viel.. tja dat is een kwestie van reviews goed doorlezen enzo.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
16-03-2019 23:06
Service moet je niet veel van verwachten denk ik, hun primaire ‘service’ is de site, het is geen echt reisbureau of zo.
Begrijp ik. Ik had al gelezen over problemen met annulering etc, maar daar heb jij dus geen last van gehad.
Voor stedentrips of enkele overnachtingen altijd via Booking.com. Ik kijk wel altijd op de site van t hotel zelf of ze kamers goedkoper aanbieden, maar de meesten besteden het uit aan Booking. Nooit problemen gehad. Ook met annuleren gaat het prima.

Qua service verder nooit gebruik van andere dingen hoeven maken, maar een vriendin had ooit via booking een hotel en bij aankomst bleek t niet te bestaan. Direct booking gebeld, die regelden kosteloos een ander (en duurder) hotel én betaalden de telefoonkosten.

Negatieve recensies lees je over alles, want mensen schrijven niet snel als het positief is. Meestal zijn het klachten die prima voorkomen hadden kunnen worden als mensen de voorwaarden lezen. Met sites als cheaptickets etc zijn ook altijd megaveel klachten maar heb er nooit gezeur mee.
Afgelopen zomer had ik een keer een minder hotel dan ik verwachtte. Geen gekke dingen, best een OK hotel, maar de reviews waren zo lovend dat ik wel wat teleurgesteld was. Het andere hotel waar we waren had juist een lagere beoordeling, en die gaven wij een heel hoog cijfer. Overigens check ik ook altijd nog op Tripadvisor en Zoover voor beoordelingen.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
16-03-2019 23:12
Negatieve recensies lees je over alles, want mensen schrijven niet snel als het positief is. Meestal zijn het klachten die prima voorkomen hadden kunnen worden als mensen de voorwaarden lezen. Met sites als cheaptickets etc zijn ook altijd megaveel klachten maar heb er nooit gezeur mee.
Vandaar dat ik ook even wilde polsen op dit forum inderdaad. Met de reacties die nu al zijn geweest, durf ik het wel aan! :-)
Ik heb ook een paar keer hotels geannuleerd en nooit geen problemen mee gehad maar ik annuleerde dan ook netjes binnen te tijd die aangegeven stond. Natuurlijk kan er een keer een rotte appel tussen zitten, die heb je overal.
Als je nog niet geboekt hebt, ik heb een link waarmee je na je boeking €15 terug krijgt:
[...]

Ik gebruik het veel en krijg daarom korting en dit soort links om anderen met korting door te verwijzen.(edit: en als iemand met deze link boekt krijg ik ook die korting) Ben erg tevreden over booking.com.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-03-2019 19:24
Reden: Link verwijderd
18.47% gewijzigd
ClumsyNinja schreef:
16-03-2019 23:18
Als je nog niet geboekt hebt, ik heb een link waarmee je na je boeking €15 terug krijgt:
https://www.booking.com/s/20_8/c918aa31

Ik gebruik het veel en krijg daarom korting en dit soort links om anderen met korting door te verwijzen. Ben erg tevreden over booking.com.
Oh, die kreeg ik laatst ook. Ik heb hem niet doorgestuurd omdat ik geen vrienden wil spammen, maar jij krijgt er dus geen vervelende reacties op?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
16-03-2019 23:18
Als je nog niet geboekt hebt, ik heb een link waarmee je na je boeking €15 terug krijgt:
https://www.booking.com/s/20_8/c918aa31

Ik gebruik het veel en krijg daarom korting en dit soort links om anderen met korting door te verwijzen. Ben erg tevreden over booking.com.
Oh nou, dat is altijd fijn!!
ClumsyNinja schreef:
16-03-2019 23:18
Als je nog niet geboekt hebt, ik heb een link waarmee je na je boeking €15 terug krijgt:
https://www.booking.com/s/20_8/c918aa31

Ik gebruik het veel en krijg daarom korting en dit soort links om anderen met korting door te verwijzen. Ben erg tevreden over booking.com.
Wel zo netjes om bij te vermelden dat jij daar ook beter van wordt...
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
16-03-2019 23:21
Wel zo netjes om bij te vermelden dat jij daar ook beter van wordt...
Precies.
Ik kan mijn link anders ook wel posten.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
16-03-2019 23:21
Wel zo netjes om bij te vermelden dat jij daar ook beter van wordt...
Maakt in principe niets uit toch? Lijkt mij dan. Win-win.
MinkeDeWit schreef:
16-03-2019 23:21
Oh, die kreeg ik laatst ook. Ik heb hem niet doorgestuurd omdat ik geen vrienden wil spammen, maar jij krijgt er dus geen vervelende reacties op?
Vervelende reacties op een kortingslink? Hoezo?
Ik heb m al een paar keer gebruikt (want ben rond aan t reizen en als je een ander emailadres gebruikt maar dezelfde creditcard werkt t meerdere keren) en krijg iedere keer €15 terug als ik voor meer dan €30 boek.
En inderdaad als iemand anders met mijn ‘vriendenlink’ boekt krijg ik ook €15. Staat ook bij de link als je hem aanklikt volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al zovaak via Booking.com geboekt. Ik zoek wel altijd een hotel of b&b uit waarbij ik tot de aankomstdag kan annuleren.
Ooit een keer zo een hotel geannuleerd en opnieuw geboekt een week of wat van te voren maar dan veel goedkoper.

Voor New York 10 jaar geleden denk ik wel 3/4 hotels geboekt en geannuleerd omdat ik telkens een betere deal had.
Alle reacties Link kopieren
karrotje schreef:
16-03-2019 23:10
Begrijp ik. Ik had al gelezen over problemen met annulering etc, maar daar heb jij dus geen last van gehad.
Vaak kun je bij het boeken van een kamer kiezen of je gratis wilt kunnen annuleren of niet. Als je voor niet annuleren kiest betaal je minder voor die kamer. Bij wel annuleren moet je even opletten tot wanneer je gratis kunt annuleren. Dat kan verschillen van een week van te voren tot een dag(deel) van te voren. Na die termijn betaal je of één nacht, of een percentage of de volle mep van de reservering.
Daarnaast kun je bij het kiezen van de kamer vaak opteren voor ontbijt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
16-03-2019 23:25
Ik heb ook al zovaak via Booking.com geboekt. Ik zoek wel altijd een hotel of b&b uit waarbij ik tot de aankomstdag kan annuleren.
Ooit een keer zo een hotel geannuleerd en opnieuw geboekt een week of wat van te voren maar dan veel goedkoper.

Voor New York 10 jaar geleden denk ik wel 3/4 hotels geboekt en geannuleerd omdat ik telkens een betere deal had.
Hm, over die mogelijkheid had ik nog niet eens nagedacht... Handige tip.
Oh t annuleren werkt echt prima. Laatst had ik iets geboekt waarbij ik niet gratis kon annuleren maar ik had voor de verkeerde data geboekt, want was even kwijt welke dag het was.
Via booking.com een annuleringsverzoek gestuurd en toen heeft t hotel alsnog gratis geannuleerd! (Maar is natuurlijk handiger om gewoon even goed de data te checken haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven