Tips Zuid-West IJsland

19-03-2019 12:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begin mei een congres in de buurt van Reykjavik en heb er 3 dagen aan vast geplakt. Ik heb al een hotel waar het congres ook is. Vanuit de organisatie van het congres wordt er een golden triangle tour georganiseerd maar die sla ik over. Ik heb 12 jaar geleden al eens een rondreis gemaakt door IJsland en Gulfoss, Geysir en Thingvellir al eens gezien. Ook Reykjavik zelf sla ik over.

Ik weet dat we 12 jaar geleden omdat we veel km's voor de boeg hadden (rondje IJsland in 10 dagen) relatief weinig tijd hebben genomen voor het gebied rondom Reykjavik. Ik heb maar 3 dagen dus wil ook niet enorm veel km's maken. Ik moet trouwens nog een autootje huren.

Wie heeft er tips die niet al te ver van Reykjavik en Keflavik zijn? En goedkope autohuur?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
hot springs, een warme rivier bij het plaatsje Hveragerdi aan de 1 ten oosten van Reykjavik. Het is wel een stukje wandelen naar de rivier toe maar het is er mooi en het is een goed pad. Je kan er ook een paardrijtocht naartoe maken.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Kluitje schreef:
19-03-2019 13:37
hot springs, een warme rivier bij het plaatsje Hveragerdi aan de 1 ten oosten van Reykjavik. Het is wel een stukje wandelen naar de rivier toe maar het is er mooi en het is een goed pad. Je kan er ook een paardrijtocht naartoe maken.
Thanks!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
19-03-2019 12:42
Ik heb begin mei een congres in de buurt van Reykjavik
Wauw! Wat voor congres is dat?
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
19-03-2019 16:21
Wauw! Wat voor congres is dat?
Europese patiëntenorganisaties die samenkomen om ervaringen en best practises uit te wisselen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook mooi is natuurlijk is om te snorkelen in de kloof in Thingvellir.
Bijvoorbeeld: https://www.dive.is/dive-sites/silfra/
Je moet dan wel tegen wat kou kunnen, ik vond het zelf meevallen maar anderen in mijn groep hadden er wel problemen mee. Het is wel een onvergetelijke ervaring (en veel te snel voorbij).
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, wij gaan begin juni een paar dagen. Wat je misschien zou kunnen doen is het snaefellness schiereiland in 1 of 2 dagen te bezichtigen vanuit Reykjavik. Je kunt ook de Glymur wandeling maken op ongeveer drie kwartier rijden vanaf Reykjavik.
Alle reacties Link kopieren
Het schiereiland snaefellness is prachtig. Kirkjufell mag je niet missen, de zwarte kerk bij Hellnar en Stykkisholmur is ook een leuk dorpje waar enkele films zijn opgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Snæfellsnes. Dat is ongeveer 4 uur vanaf Reykjavik en in een flinke dagtocht moet je veel kunnen zien. Of Borgarfjörður & Reykholt met de mooie watervallen Hraunfossar en Barnafoss, ongeveer 2 uur vanaf Reykjavik. Of het schiereiland Reykjanes (waar Keflavik is) omrijden, er is daar zo veel moois te zien, vooral geologisch. Denk aan Gunnuhver hotspring, Seltún sulfatoren, Blue Lagoon lava field. Langs de zuidkust verder richting Þórlakshöfn en Hveragerði. Je zou als je nog tijd hebt dan ook nog Seljallandfoss mee kunnen pakken, en via road 25 (oa Hekla en Kerið) weer terug naar Reykjavik kunnen rijden.

Welke richting je ook opgaat vanuit Reykjavik, je zult niet teleurgesteld zijn. Gouden Cirkel is een massa hysterie, en zou ik zeker links laten liggen als je er al geweest bent. Maar dat geld ook voor Seljallandsfoss overigens. In mei valt het nog wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Katinka628 schreef:
08-04-2019 23:18
Snæfellsnes. Dat is ongeveer 4 uur vanaf Reykjavik en in een flinke dagtocht moet je veel kunnen zien. Of Borgarfjörður & Reykholt met de mooie watervallen Hraunfossar en Barnafoss, ongeveer 2 uur vanaf Reykjavik. Of het schiereiland Reykjanes (waar Keflavik is) omrijden, er is daar zo veel moois te zien, vooral geologisch. Denk aan Gunnuhver hotspring, Seltún sulfatoren, Blue Lagoon lava field. Langs de zuidkust verder richting Þórlakshöfn en Hveragerði. Je zou als je nog tijd hebt dan ook nog Seljallandfoss mee kunnen pakken, en via road 25 (oa Hekla en Kerið) weer terug naar Reykjavik kunnen rijden.

Welke richting je ook opgaat vanuit Reykjavik, je zult niet teleurgesteld zijn. Gouden Cirkel is een massa hysterie, en zou ik zeker links laten liggen als je er al geweest bent. Maar dat geld ook voor Seljallandsfoss overigens. In mei valt het nog wel mee.
Ik ga helaas niet meer. WOW air is failliet en ben ieg het geld voor m’n ticket kwijt :cry: Het wordt erg duur als ik nu een nieuw ticket moet boeken.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
09-04-2019 21:15
Ik ga helaas niet meer. WOW air is failliet en ben ieg het geld voor m’n ticket kwijt :cry: Het wordt erg duur als ik nu een nieuw ticket moet boeken.
Moet je de reiskosten voor het congres zelf betalen dan? Ik declareer dat soort dingen bij mijn werk...aangezien congres bezoek werkgerelateerd is had ik er echt nog nooit over nagedacht dat er werkgevers zijn die verwachten dat je dan zelf ophoest. Balen zeg. Valt er niks te doen via je creditcard maatschappij obv “niet geleverde service” zodat je de kosten vh wow air ticket in ieder geval terug krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
10-04-2019 12:57
Moet je de reiskosten voor het congres zelf betalen dan? Ik declareer dat soort dingen bij mijn werk...aangezien congres bezoek werkgerelateerd is had ik er echt nog nooit over nagedacht dat er werkgevers zijn die verwachten dat je dan zelf ophoest. Balen zeg. Valt er niks te doen via je creditcard maatschappij obv “niet geleverde service” zodat je de kosten vh wow air ticket in ieder geval terug krijgt?
Het is een patiëntenvereniging met allemaal vrijwilligers... Ik twijfel nog...
En helaas betaald met iDeal. Dat doe ik nu dus niet meer.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven