Eenoudervakantie met pubers....circel

23-03-2019 13:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met eenoudervakanties en dan met name met wat oudere kinderen? 13 en 14?

Hoor goede verhalen over estivant maar die is vol in de week dat we willen.
Circel komt ook naar boven maar daar zijn juist nog weinig aanmeldingen rond hun leeftijd.
Recensies kom ik weinig tegen.
Lijkt mij wel leuk als ze snel aansluiting hebben en ik zelf s avonds ook eens wat gezelligs heb ;)

Iemand ervaring?
Cirkel bestaat al langer dan Estivant volgens mij. Ik ben met beide meerdere keren op vakantie geweest. Prima geregeld altijd. Mijn kinderen waren er op die leeftijd wel klaar mee, maar mijn zwager is twee jaar geleden met pubers naar Frankrijk geweest (sportieve bestemming) en was razend enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind et dus lastig. genoeg te doen in die omgeving dus of op eigen gelegenheid of met hen mee... op dit moment staan er 3 kinderen van hun leeftijd op de lijst
Alle reacties Link kopieren
niemand verder?
Alle reacties Link kopieren
ik zou gewoon een camping kiezen waar veel jeugd komt (dat zijn meestal campings die bij Vacansoleil etc. staan) en dan het geld wat je kwijt bent aan die organisatie in je zak houden.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
23-03-2019 18:28
ik zou gewoon een camping kiezen waar veel jeugd komt (dat zijn meestal campings die bij Vacansoleil etc. staan) en dan het geld wat je kwijt bent aan die organisatie in je zak houden.
Dan heb je als alleenstaande ouder hoogstwaarschijnlijk geen of heel weinig aanspraak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.reisgraag.nl/cirkel-vakanties/ervaringen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kkaat schreef:
23-03-2019 14:01
Ik vind et dus lastig. genoeg te doen in die omgeving dus of op eigen gelegenheid of met hen mee... op dit moment staan er 3 kinderen van hun leeftijd op de lijst
Hoe oud zijn de andere kinderen? Op zich is drie niet heel weinig, dan hebben ze toch een clubje van vijf. Door het team worden meestal ook leeftijdsgroepen gemaakt, dus dan leren ze de andere kinderen ook kennen. Het is echt heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
https://nieuwestap.nl/eenoudervakanties/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oei, die recensies zijn niet best. Mijn ervaring dateert van een een jaar of zes en langer geleden, maar kennelijk heeft Cirkel het niet meer.
Ik heb toevallig bij ze gesolliciteerd, maar ik kon uiteindelijk niet mee. Het leek mij een leuke organisatie, je moet het natuurlijk wel treffen. Het animatieteam is wel jong (rond de 18)
Alle reacties Link kopieren
Nou scheelt het dat ik geen jonge kinderen meer heb en het meer doe zodat ze snel aansluiting hebben en ik t s avonds ook gezellig heb als ze ergens 'chillen'.

Dus niet zozeer voor animatie ofzo (zou jme niets verbazen als ze juist bij het animatieteam gaan zitten haha). Maar een klimparcour is natuurlijk leuker voor ze met andere kinderen bijvoorbeeld.

En de recensies...opzich zijn het er maar weinig en verdeeld over meerdere jaren..

Lastig..
Gewoon naar een camping gaan in een populair vakantiegebied. Jongelui genoeg, dat zal echt geen probleem zijn. Of je zelf aansluiting vindt, ligt ook een beetje aan hoe je zelf bent.
gizzmo-returns schreef:
24-03-2019 13:22
Gewoon naar een camping gaan in een populair vakantiegebied. Jongelui genoeg, dat zal echt geen probleem zijn. Of je zelf aansluiting vindt, ligt ook een beetje aan hoe je zelf bent.
Dat is mijn ervaring dus echt niet. Het is zelfs wel voorgekomen dat ik met een man stond te kletsen, en dan gelijk zijn vrouw eraan kwam om de boel in de gaten te houden (hem een klusje laten doen). De enige gesprekken met volwassenen die ik heb tijdens vakanties zijn incidentele, met bijv degene die naast je op het strandbedje ligt, of als je iemand vaker tegenkomt een ‘hoi, hoe is het?’ Nu heb ik gelukkig ook geen behoefte aan meer nu de kinderen groot zijn. Die twee weken kom ik wel door, en ik Skype regelmatig met mijn vriend en zo.
Alle reacties Link kopieren
Nee mijne ook niet. Zeker s avonds ook lastiger.
Nooit zo mee gezeten hoor, maar denk eens anders proberen
Hier hetzelfde. Oudste is 14, jongste 11 en afgelopen jaar was het geen leuke vakantie. Verschillende interesses. Wat de jongste leuk vond, was voor de oudste niks etc. Stonden op camping met heel veel jeugd maar het liep gewoon niet.

Ik ben nu naar Estivant of Cirkel aan het kijken.

En over aansluiting vinden, helemaal herkenbaar. Zelfs als ik tijdens afwas met een man stond te praten over omgeving, werd ik al met de nek aangekeken. Het lijkt me erg fijn om ook in de avonden een praatje te maken. Niet iedere avond nodig en ik vermaak me echt wel alleen maar herken jullie gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer hier even als 'kind' ik ben als tiener een aantal jaar met mijn moeder samen op vakantie gegaan met Cirkel. Inmiddels ben ik allang geen tiener meer, maar ik wilde toch graag mijn ervaring delen van toen.

Ik vond het geweldig! Voor mijn leeftijd 15/16/17 was er zeer veel te beleven. Ik had snel aansluiting met andere tieners en de activiteiten waren aangepast naar de leeftijd. Zo heb ik in Zuid-Frankrijk een keer een sportieve vakantie gehad waarbij ik ging klimmen/canyoning,windsurfen enz. Daarnaast ook een keer een echte strandvakantie, waar er weer hele andere activiteiten werden georganiseerd.

Ook mijn moeder vond het geweldige vakanties omdat er voor haar ook leuke dingen werden georganiseerd, zoals mooie wandelingen en leuke avonden. Verder vonden wij het beide erg prettig dat er niet gek gekeken werd naar ons. Het is overigens ook echt niet zo dat het voor de ouders een sort date-reisje is. (Mijn moeder was hier van te voren een beetje bang voor).

Samengevat: Ondanks dat het voor ons inmiddels 12 jaar geleden is, was de ervaring met Cirkel top!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook naar circel te kijken. De nog wat betaalbare estivant vakanties zitten vol in 'onze' week.
Maar bij circel zijn weer erg weinig aanmeldingen. Dat vind ik toch wat apart .
Ook weinig echte reviews te vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven