Naar Sri Lanka dit weekend

23-04-2019 12:33 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg dit weekend naar Sri Lanka voor 6 weken.
Nu ben ik natuurlijk erg geschrokken van de recent aanslagen en krijgt de vreugde om ernaar toe te gaan toch een beetje een zwart randje.
Echter is dit een langgekoesterde droom van mij maar twijfel nu enorm omdat de autoriteiten toekomstige aanslagen ook niet kunnen uitsluiten.
Wat zouden jullie doen? In Sri Lanka blijven of doorvliegen naar een ander land in Azie?
Alle reacties Link kopieren
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Zou dat in de gaten houden.
Zolang er nog een noodtoestand met avondklok enz. van kracht is, zou ik hier nog niet naar toe reizen.

Als de noodtoestand is opgeheven zou ik er zelf best weer naar toe willen reizen. Een verhoogd risico (kleurcode geel op de kaart) is iets waar ik me nog nooit door heb tegen laten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gaan denk ik. Iemand die ik ken is op dit moment op reis in Sri Lanka, zij zet haar reis ook gewoon voort na afgelopen zondag.
De kans dat er de komende zes weken nog een keer een aanslag is, is niet heel groot natuurlijk. Er is geen negatief reisadvies, er wordt alleen gewaarschuwd voor veiligheidsrisico's.
Wel moet je rekening houden met oplopende spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen in het land. Hou het nieuws goed in de gaten, vermijd demonstraties en samenscholingen, zorg dat je alert bent, dat soort dingen.

Als dan na een week ofzo blijkt dat het toch niet is zoals je verwacht had, kun je altijd nog ergens anders heen vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal schijn. Je kan net zo goed hier ook spontaan in een aanslag belanden, natuurlijk is de kans iets kleiner. Maar dan is de kans sowieso al laag, ondanks dat de dreiging daar nu hoger is.

Daarnaast is het het ook niet echt een klein landje, en met zoveel oppervlakte maakt het de kansen alleen maar nog kleiner.

Dat het je een dubbel gevoel geeft snap ik volledig, maar ik zou gewoon nog doorgaan. Terroristen winnen als we toe gaan geven aan de 'wat als' angsten. Daarnaast is de politie en het leger daar nu natuurlijk zéér alert en aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar een ander land gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik weet niet of het dan echt een chille vakantie wordt. De kans dat er opnieuw een aanslag plaatsvindt is klein maar het hele land is in rep en roer. Spanningen bouwen zich op. Anderzijds, als je hotels en mensenmassa's mijdt hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn.
Ik vind het een hele lastige!
Naar een ander land gaan. Ik zou het absoluut niet gaan opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
ik zou in beginsel wel gaan maar kan me voorstellen dat je ivm sfeer etc er alsnog voor kiest om later door te vliegen.

Ik denk altijd dat de kans dat er weer iets gebeurd niet groter of kleiner is geworden door deze aanslagen.
Als je 6 weken hebt zou ik in eerste instantie door vliegen en dan kun je altijd nog bekijken of je de laatste 2 weken nog iets in SL wil gaan doen. Nu met die avond klok lijkt t me bar ongezellig buiten dat je wellicht ook angst hebt in je hotels.
Ben je al ns in Myanmar geweest?
Alle reacties Link kopieren
Tja, niet zolang geleden hadden we een incident in Utrecht en Amsterdam Centraal was ook niet veilig.

Die avondklok is vervelend, maar Sri Lanke heeft sowieso geen bruisend nachtleven. In Kandy moest je op tijd weg gaan voor je avondeten, want om 8 uur ging alles al dicht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zou dit weekend iig niet gaan. Het reisadvies is aangescherpt en alle NL-ders die er nog zijn worden de komende dagen naar huis gehaald.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... ocid=ientp
Alle reacties Link kopieren
Er worden nieuwe aanslagen verwacht. https://www.parool.nl/buitenland/reisbu ... ~a4626606/

Er is een aangescherpt reisadvies en alle NL-ers worden teruggehaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-04-2019 15:17
Tja, niet zolang geleden hadden we een incident in Utrecht en Amsterdam Centraal was ook niet veilig.

Die avondklok is vervelend, maar Sri Lanke heeft sowieso geen bruisend nachtleven. In Kandy moest je op tijd weg gaan voor je avondeten, want om 8 uur ging alles al dicht.
Dat incident is niet echt te vergelijken met de bommen in Sri Lanka.
dianaf schreef:
23-04-2019 15:17
Tja, niet zolang geleden hadden we een incident in Utrecht en Amsterdam Centraal was ook niet veilig.

Die avondklok is vervelend, maar Sri Lanke heeft sowieso geen bruisend nachtleven. In Kandy moest je op tijd weg gaan voor je avondeten, want om 8 uur ging alles al dicht.
Dat is niet echt te vergelijken. Sri Lanka kent een geschiedenis van een lange burgeroorlog en dergelijk incident kan weer voor veel instabiliteit zorgen. De opmerking 'De kans dat er weer een aanslag zal plaatsvinden' gaat hier ook niet echt op. Het kan heel goed het startschot voor oplaaiend geweld zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2019 13:58
Ben je al ns in Myanmar geweest?
Dat is toch dat land waar vredelievende boeddhisten duizenden moslims hebben vermoord?
Sara9876 schreef:
27-04-2019 14:27
Dat is toch dat land waar vredelievende boeddhisten duizenden moslims hebben vermoord?
Wellicht omdat de moslims zich niet conform de daar gangbare normen en waarden gedroegen?
Myanmar is een prachtig land en heb me er geen moment onveilig gevoeld. Ben overigens niet in gebied van die cultuurclashes geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nu niet doen, teveel onrust en ik zou er persoonlijk nu niet fijn vakantie kunnen vieren.

Maar ik snap dat het moeilijk is omdat het je langgekoesterde droom is. Maar ook juist daarom zou ik nu even niet gaan want kun je er nu optimaal van genieten?

Heb ook een keer gehad dat mijn droomreis niet door ging door een natuurramp en de gevolgen ervan. Keek er echt al jaren naar uit en bijna was het zo ver. Uiteindelijk die reis wel gemaakt jaren later en dubbel genoten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-04-2019 15:21
Wellicht omdat de moslims zich niet conform de daar gangbare normen en waarden gedroegen?
O ja, het was hun eigen schuld natuurlijk. Jemig zeg.
MollyMalone schreef:
28-04-2019 10:43
O ja, het was hun eigen schuld natuurlijk. Jemig zeg.
Overal ter wereld waar zich moslimgemeenschappen vestigen is er mot met de locals. Zie Nederland voor het dichtstbijzijnste voorbeeld.
redbulletje schreef:
28-04-2019 10:48
Overal ter wereld waar zich moslimgemeenschappen vestigen is er mot met de locals. Zie Nederland voor het dichtstbijzijnste voorbeeld.
Hoezo de locals? Ze zijn de locals.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven