Berck sur mer/kinderen 10/12

28-05-2019 23:33 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen

Mijn vriend heeft afgelopen week een paar daagjes geboekt voor een appartement in Berck sur mer, tijdens de eerste week van juli. Ik heb best wel een stress periode achter de rug en hij heeft dit nu geboekt als verassing met zijn 4-tjes.
Aangezien ik met twee kinderen zit die best wel snel wagenziek worden (ook met reispilletjes wordt er nog overgegeven, ik heb altijd emmertjes bij) heeft mijn vriend een locatie niet al te ver gekozen.
Maar eigenlijk lijkt het dorpje mij, afgezien van het strand op 40 meter van het appartement) vreselijk saai voor kinderen van 10 en 12 jaar. Voor mij is het heerlijk zo een klein kuststadje. Maar ik ben bang dat ze zich na de 1e dag rot gaan vervelen.
Ik kan ook niet zo 123 iets vinden wat ze zouden kunnen ondernemen.
Het liefst zouden we een dagje verder naar Normandie willen rijden om de plaatsen waar D-day plaats vond te bekijken (zoon zou dat geweldig vinden!) maar ik dat is echt weer een paar uur heen en terug, dat trekt hij niet. We mogen al blij zijn als hij op de heenweg naer berck maar 1 x heeft gekotst.
Iemand tips wat er in Berck te doen is voor kinderen? Is er dichter in de buurt iets wat te maken heeft de invasie van WO2?
Alle reacties Link kopieren
Heb je deze site al ontdekt? Kun je even kijken welke plaatsen er in de buurt liggen en wat daar te zien is:
https://www.tracesofwar.nl/sights/map.a ... inceid=139
Alle reacties Link kopieren
Houden je kinderen van het strand? Die van mij vinden het heerlijk. Altijd wat te doen: wandelen, zwemmen, van het zand iets bouwen. Meer is er niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Pretpark Bagatelle iets? Aqualud in Le Touquet? Le Crotoy, stoomtrein. En bij mooi weer gewoon het strand?
Zijn jullie ook geïnteresseerd in andere dingen die met WOII te maken hebben?
Dan zou je La Coupole kunnen bezoeken. Daar zit ook een gedeelte over de invasie bij. Ligt op ca.1 uur rijden van Berck. Maar misschien is dat al te lang?
Bij La Coupole heb je ook een planetarium. De kaartjes voor combi historisch museum (oorlog) en 3D-planetarium kosten 40 euro voor een gezin met twee kinderen. Bezoek je alleen historisch centrum, is het goedkoper. Of je het historisch centrum niet te heftig vindt voor de kinderen, kun je het best zelf bepalen. Ik heb er toen wel kinderen in de leeftijd van die van jullie gezien in ieder geval.

https://www.lacoupole-france.nl/historisch-centrum.html

Langs de hele Noord-Franse kust, vind je restanten van WOII. Restanten van bunkers middenin het landschap en op sommige stranden, paden in het bos die aangelegd zijn door dwangarbeiders, musea zoals Batterie Todt (ligt wel een stuk meer richting naar Nederland), forten zoals Fort Mahon en veel begraafplaatsen (sommige begraafplaatsen gericht op WOI en andere op WOII). Batterie Todt valt goed te combineren met bezoek aan Cap Blanc-Nez en Cap Gris-Nez (twee rotskapen, waarvandaan je aan de overkant Engeland kunt zien liggen).
En op het strand, vermaken de kinderen zich toch vast ook?
Batterie Todt, Fort Mahon en de twee Kapen, liggen wel meer naar Nederland gelegen, dus je zou even moeten googelen hoe lang dat rijden is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 00:26
52.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 29-05-2019 08:09
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Interessante tips, ik ga ze Googlen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven