Brussel!, waar kun je goed shoppen!!

10-06-2019 21:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijd ga ik samen met een vriendin een weekendje naar Brussel.
Wie heeft er leuke tips en ideeën!. Hotel is al geboekt.
De trein naar Antwerpen nemen en op de Meir gaan shoppen.

Of naar Gent en de Veldstraat.



Ik woon 25 km van Brussel, maar ik kom er nooit.
Ongezellige vuile stad.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een hotel in Brussel geboekt.... Hmmmm jammer dat je het een ongezellige vuile stad vind.
Alle reacties Link kopieren
Als het om winkelen gaat denk ik toch niet meteen aan Brussel. Ik ben er vaak geweest, maar echt specifieke winkels die je elders niet vindt hebben ze niet (op een paar tourist traps in de buurt van de Grote Markt na).

Voor winkelen denk ik toch ook eerder aan Antwerpen. Of gewoon thuis en in Brussel wat leuks gaan doen. Leuke cafe's en restaurants vind je in de driehoek Anspachlaan - Borgval - Jules van Praetstraat (en de zijstraatjes). Vermijd de Grote Markt. Tenzij je veel wilt betalen voor rommel.
Alle reacties Link kopieren
Louizalaan is hier favoriet :)
Alle reacties Link kopieren
Bereid je voor op heel veel Aziaten en idd echt geweldig om te w8nkelen is het niet. Er zijn wel mooie musea als dat een alternatief is. Een winkel waar ik wel altijd graag rondkijk is Maison du Monde. Je zou toch dag 1 als je naar Brussel afreist eest in Antwerpen kunnen winkelen en dan in Brussel dineren, slapen en ontbijten en de volgende dag nog een rondje Brussel kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
10-06-2019 21:21
De trein naar Antwerpen nemen en op de Meir gaan shoppen.

Of naar Gent en de Veldstraat.



Ik woon 25 km van Brussel, maar ik kom er nooit.
Ongezellige vuile stad.
Precies dit! Was er een keer en nooit meer!
.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig weekend naar Brussel geweest en vonden het een gezellige stad, geen bijzondere winkels maar zeker leuk om een dag rond te kuieren en op terrasje zitten. De tweede dag zijn we naar Antwerpen geweest maar dat was ook zo gepland. De winkels zijn trouwens niet elke zondag open.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Brussel - het centrum is inderdaad viezig en altijd 'onaf'. Je zal wel zien wat ik bedoel :) - maar er zijn enorm veel leuke buurtjes!

Ik raad je aan langs Toison d'Or de Louizalaan in te wandelen, en dan door te lopen naar Rue du Bailli, tot aan Place du Chatelain. Daar kom je ook voldoende restaurantjes en plaatsen om een glaasje te drinken tegen. Ook fijn is de Kolenmarkt en de gehele Dansaertwijk.
Voor vintage ga je naar de Hoogstraat en de Blaesstraat - je kan dan van Porte de Halle doorwandelen tot de Zavel. Leuke restaurants, erg multicultureel. Fijne bars en cafés, van heel volks (Hoogstraat) tot erg posh (Zavel).

Brussel heeft heel veel leuke plaatsen en buurtjes, maar ze liggen niet allemaal vlak naast elkaar, zoals in Gent en Antwerpen. Je moet een beetje zoeken, maar ik woon er heel graag. Altijd wat te ontdekken. Veel plezier!
Froezel! Een vraag eindig je met een vraagteken! Niet met een uitroepteken!! Het lijkt bovendien op schreeuwen!!
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
10-06-2019 22:28
Froezel! Een vraag eindig je met een vraagteken! Niet met een uitroepteken!! Het lijkt bovendien op schreeuwen!!
Och jeetje Juriaan, het spijt me enorm!.
Alle reacties Link kopieren
Ambrozijn schreef:
10-06-2019 22:15
Ik woon in Brussel - het centrum is inderdaad viezig en altijd 'onaf'. Je zal wel zien wat ik bedoel :) - maar er zijn enorm veel leuke buurtjes!

Ik raad je aan langs Toison d'Or de Louizalaan in te wandelen, en dan door te lopen naar Rue du Bailli, tot aan Place du Chatelain. Daar kom je ook voldoende restaurantjes en plaatsen om een glaasje te drinken tegen. Ook fijn is de Kolenmarkt en de gehele Dansaertwijk.
Voor vintage ga je naar de Hoogstraat en de Blaesstraat - je kan dan van Porte de Halle doorwandelen tot de Zavel. Leuke restaurants, erg multicultureel. Fijne bars en cafés, van heel volks (Hoogstraat) tot erg posh (Zavel).

Brussel heeft heel veel leuke plaatsen en buurtjes, maar ze liggen niet allemaal vlak naast elkaar, zoals in Gent en Antwerpen. Je moet een beetje zoeken, maar ik woon er heel graag. Altijd wat te ontdekken. Veel plezier!
Dank voor je tips!.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, Hoogstraat en Zavel zijn open op zondag. Bij mooi weer is het daar heerlijk flaneren :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven