Parkeren Utrecht of P&R??

11-06-2019 12:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, ik moet donderdagavond om 18:00 in een restaurant zijn vlakbij Utrecht Centraal. Nou zag ik dat een avondje parkeren daar ff 20,-/25,- euro gaat kosten #slik

Zijn er goedkopere alternatieven rondom Centraal?

Of kan ik een P&R pakken en dan met de bus/metro rechtstreeks die kant op? Ik moet dan laat in de avond weer terug. Rijdt er dan nog iets en is dat veilig als vrouw alleen?
Ik kom vanaf de A27, welke P&R is dan het handigst?
Alle reacties Link kopieren
Als het vlakbij Centraal is, zou ik lekker met de trein gaan. Doe ik regelmatig en ga dan ook 's avonds laat weer terug, meestal alleen.
Ik moet ook wel eens die kant op en kies altijd voor parkeren in de stad. De trein is ook duur, en ik heb geen zin om ‘s avonds nog langer bezig te zijn om thuis te komen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-06-2019 12:17
Ik moet ook wel eens die kant op en kies altijd voor parkeren in de stad. De trein is ook duur, en ik heb geen zin om ‘s avonds nog langer bezig te zijn om thuis te komen.
Ik ook. Liever meer betalen dan al dat gedoe nog 's avonds laat.
Vanuit de richting Hilversum is de PenR Uithof (Utrecht Science Park) prima te doen en de bus rijdt ook ‘s avonds.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-06-2019 12:17
Ik moet ook wel eens die kant op en kies altijd voor parkeren in de stad. De trein is ook duur, en ik heb geen zin om ‘s avonds nog langer bezig te zijn om thuis te komen.
Ik heb ook geen zin om ’s avonds moeilijk te doen met het OV. Ik zet de auto meestal in parkeergarage Paardenveld bij het Politiebureau.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
De metro in Utrecht?

Ik zou de P+R Westraven pakken en vanaf daar met de tram. Of gewoon met de trein inderdaad.. veel minder gedoe.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
P+R Westraven is goed bereikbaar, veilig en makkelijk. En je bent snel in het centrum.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
11-06-2019 12:13
Als het vlakbij Centraal is, zou ik lekker met de trein gaan. Doe ik regelmatig en ga dan ook 's avonds laat weer terug, meestal alleen.
Als ik in een dorp woonde waar uberhaupt een trein stopt, dan was dat een optie. Maar helaas, om ook nog eens naar een station te gaan kost me nog meer tijd.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2018 schreef:
11-06-2019 12:25
Vanuit de richting Hilversum is de PenR Uithof (Utrecht Science Park) prima te doen en de bus rijdt ook ‘s avonds.
Ik denk dan dat deze het wordt. Nog even uitzoeken hoelang het dan duurt om op Centraal te komen en snachts weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de binnenstad moet zijn dan is parkeergarage Springweg meestal het dichtste bij. Hou er rekening mee dat er veel werkzaamheden in Utrecht zijn en dat verkeerssituaties regelmatig wijzigen. Ook is er regelmatig een kleine file naar en van deze parkeergarage. Je betaalt iets van 5 euro per uur.

Gemakkelijker en sneller aanrijden maar wat verder van de binnenstad af is parkeren op het terrein van de Jaarbeurs. Kost circa 4 euro per uur of 16 euro voor een dagkaart.
Alle reacties Link kopieren
Utrecht is erg duur idd. P+R bij de Uithof is zeker een uitkomst, de bussen rijden vanaf 00:00 om het halfuur tot c.a. kwart over 1.

P+R bij Westraven is dichterbij de stad maar tot max. 1:00 te bereiken met het OV.

En anders wellicht een idee om je auto bij een station bij jou in de buurt neer te zetten waar de treinen wel de hele nacht rijden?

Utrecht is verder een hele veilige stad, dus zou mij daar geen zorgen om maken als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren
Curley schreef:
11-06-2019 12:31
Ik heb ook geen zin om ’s avonds moeilijk te doen met het OV. Ik zet de auto meestal in parkeergarage Paardenveld bij het Politiebureau.
Vanaf daar is het 19 minuten lopen langs het centrum en station. Is dat een beetje veilig snachts.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
11-06-2019 12:49
Vanaf daar is het 19 minuten lopen langs het centrum en station. Is dat een beetje veilig snachts.
Haha neejoh, die garage zit al binnen de singel. Met 5 minuten sta je al in het centrum - afhankelijk wel van waar je moet zijn. Station is vanaf daar c.a 10 minuutjes lopen, maar er rijden ook genoeg bussen waar je even in kan stappen (is vanaf de neude/vredenburg max. 1 of 2 haltes).

En ja dat is veilig. Utrecht is de enige randstad die niet in de top 10 van onveilige steden voorkomt. Ik ervaar de sfeer altijd als prettig. Maar goed, je kan nooit oplettend genoeg zijn!
Alle reacties Link kopieren
Waar moet je in de buurt zijn? Ik zet mijn auto altijd bij Vredenburg (ik denk dat de parkeergarage ook zo heet), dat is onder Hoog Catharijne. Maar als je ergens anders moet zijn, kan het ook handig zijn om je auto gewoon buiten te parkeren (en dan is de Parkmobile app erg handig).
Alle reacties Link kopieren
Ik woon vlak bij Utrecht maar vind het OV van daar naar mijn huis ruk dus ga altijd met de auto.

P&R de uithof is echt ideaal hoor. 5 euro voor 24 uur parkeren en met max 5 personen met de bus. Rond de tijd dat je moet gaan gaat er elke 6 minuten oid een bus, en je kunt tot enorm laat terug, zeker op donderdagavond, dan heb je natuurlijk niet meer elke 10 minuten maar dan heb je nog nachtbussen om half 4 etc.

En dat vind ik overigens totaal niet onveilig, er wonen zo ontzettend veel studenten op de Uithof dat de bussen 's avonds terug altijd alsnog afgeladen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
11-06-2019 12:49
Vanaf daar is het 19 minuten lopen langs het centrum en station. Is dat een beetje veilig snachts.
Eigenlijk wat Diediear zegt maar: ja dat stuk is veilig en niet zo heel ver lopen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
11-06-2019 12:49
Vanaf daar is het 19 minuten lopen langs het centrum en station. Is dat een beetje veilig snachts.

Moet je dan aan de kant van Ledig Erf zijn? In dat geval is de garage onder station Vaartsche Rijn het dichtstbij.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond altijd voor 12,50 een hele dag in hoog Catharijne. Je moet alleen even een dag van tevoren reserveren.

Je kan ook een 4 uur Voordeelkaart P1 nemen:

Parkeren voor 4 uur, 1 x in- en uitrijden
• Tarief: maandag t/m donderdag € 7,00
• Tarief: vrijdag t/m zondag € 8,50
• Kies zelf de starttijd

En dan sta je echt hartje centrum!

Even googelen op interparking hoog Catharijne.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
11-06-2019 12:49
Vanaf daar is het 19 minuten lopen langs het centrum en station. Is dat een beetje veilig snachts.
Waar moet je (ongeveer) zijn in Utrecht?

For The record: ik loop regelmatig ‘s avonds laat nog door het centrum of over Utrecht centraal. Nooit problemen gehad.

Je maakt het volgens mij enger dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op school in Utrecht, achter centraal station, parkeer altijd op P2 van Hoog Catherijne. Koop dan een 4 uren kaart op onderstaande website, kost €7,-, ideaal. Voor een dagkaart betaal je € 12,50.. (Kan ook in de andere P's van Hoog Catherijne ).

www.parkerencentrumutrecht.nl

Hopelijk heb je er iets aan :).
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
11-06-2019 12:54
Haha neejoh, die garage zit al binnen de singel.
Ik heb het gecheckt op google maps, die parkeergarage en het restaurant waar ik zijn moet, 19 minuten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Station Breukelen is gratis parkeren, en nog geen kwartier naar Utrecht CS. Trein gaat wel maar 2 keer per uur geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Nadine84 schreef:
11-06-2019 14:19
Ik stond altijd voor 12,50 een hele dag in hoog Catharijne. Je moet alleen even een dag van tevoren reserveren.

Je kan ook een 4 uur Voordeelkaart P1 nemen:

Parkeren voor 4 uur, 1 x in- en uitrijden
• Tarief: maandag t/m donderdag € 7,00
• Tarief: vrijdag t/m zondag € 8,50
• Kies zelf de starttijd

En dan sta je echt hartje centrum!

Even googelen op interparking hoog Catharijne.
Ik heb de website gevonden, de link die Spork gaf. Nadeel is dat ik niet zeker weet of ik binnen die 4 uren ga blijven. Etentje+bijeenkomst begint om 18:00 uur. Maar ik gok het er maar op. Dus nu zn 4 uren kaart besteld.

Dat scheelt nogal, of 20 euro betalen als je gewoon zo binnen rijdt, of 7 euro als je van te voren reserveert.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het bericht van Nadine gemist, maar goed om te lezen dat je het gevonden hebt & ook gebruik van maakt!

Werkt echt super makkelijk & is ook vele malen goedkoper. Op het moment dat je langer dan 4 uur geparkeerd staat, moet je wel even met je kaartjes langs de automaat en iets bij betalen ofzo ( weet niet precies hoe dat werkt... ).


Heel veel plezier bij het etentje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven