Londen of juist andere aanraders voor citytrip

11-06-2019 14:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn geen vakantiegangers, daarom ook nog niet op heel veel plekken geweest.

Nu lijkt het mij wel leuk om deze zomer met de kinderen (17, 15 en 11 jaar) een Europese stedentrip te doen. Man gaat niet mee, hij vindt het écht verschrikkelijk :-D .

In verband met vliegangst van één van de kids, zou ik graag een bestemming hebben welke per trein goed te doen is.

Heb nu gekeken naar Londen, voor de hand liggend, maar wel leuk. Maar ik ben erg benieuwd of jullie nog andere suggesties hebben. Heel graag hoor ik die, met als het even kan, tips, bezienswaardigheden en hoe het er qua prijsniveau is.

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Luxemburg stad fantastisch voor jong en oud.
Goed bereikbaar niet te groot, niet te ver...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Beste met de trein te doen is Parijs (met de Thalys). Zal qua prijzen niet veel met Londen schelen.
Bezienswaardigheden heb je meer genoeg daar. Alleen is de Notre Dame momenteel wat minder.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
In Londen zullen ze veel plekken tegengekomen die ze uit films en van tv kennen, dus wat dat betreft een aanrader.
Berlijn is ook prima bereikbaar per trein en ook een stad met geschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Even snel opgezocht; ziet er goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is ook tof ja!
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Praag is mooi
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Kopenhagen! Leuke treinreis (met de boot op de trein) en een hele toffe stad. Mooi zee-aquarium ook.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is inderdaad ook opgekomen. Ga ik nog even verder naar kijken.

Parijs is altijd goed natuurlijk (die Notre Dame calculeren we dan in.. :-) .)
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
11-06-2019 14:46
(met de boot op de trein)
Zal dat niet andersom zijn? :biggrin:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk zijn alle Europese hoofdsteden leuk om te doen, ze hebben allemaal hun eigen charmes
Tia.Dalma schreef:
11-06-2019 14:46
Kopenhagen! Leuke treinreis (met de boot op de trein) en een hele toffe stad. Mooi zee-aquarium ook.

Dat wil ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden je kinderen leuk om te doen? Londen ga ik graag heen, maar ben dan ook een museumjunk. Victoria and Albert Museum is mijn favoriet. De meeste musea zijn gratis (tenzij je een bijdrage wil doen, daarvoor staan speciale bakken waar je wat geld in kan deponeren.
De stad is met een Oystercard goed te bereizen, en deze kan in Nederland al gekocht worden.
Ook kan je overwegen om een toneelstuk of musical te bezoeken. Probeer wel van te voren te boeken, het is soms lastig om tussen te komen.
Als je nog nooit in Londen bent geweest, is Harrods een leuke ervaring: harstikke dure grote winkel. Denk erom dat je daar niet naar de wc moet, dat kost je een hele hoop geld!
Er zijn doorlopend allerlei rondleidingen door de stad, van een Jack the Ripper tour, tot een theater-pubcrawl. Die zijn ontzettend leuk om te doen. In elk hotel ligt wel een folder met info.
Globe theatre is ook leuk (het herbouwde theater van Shakespeare), net als de London Eye (als je geen hoogtevrees hebt).
Ook zijn er van die hop on hop off bussen, die langs de grootste atracties rijden, er is meen ik ook een boot-variant van, die over de Thames vaart.
Er is meer dan voldoende te doen in London, dus :-D
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
11-06-2019 14:49
Zal dat niet andersom zijn? :biggrin:
Scherp! Ik heb een leuk Pinksterweekend gehad :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-06-2019 14:51
Dat wil ik ook!
Je kan beter ter plekke huren, kom ik nu achter :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Kopenhagen is inderdaad leuk! Zeker ook de treinreis ernaartoe.

Of München, hele fijne stad, stuk goedkoper ook dan Londen of Kopenhagen.

Wenen kan eventueel met de nachttrein vanuit Düsseldorf.
Hasse88 schreef:
11-06-2019 15:13
Wat vinden je kinderen leuk om te doen? Londen ga ik graag heen, maar ben dan ook een museumjunk. Victoria and Albert Museum is mijn favoriet. De meeste musea zijn gratis (tenzij je een bijdrage wil doen, daarvoor staan speciale bakken waar je wat geld in kan deponeren.
De stad is met een Oystercard goed te bereizen, en deze kan in Nederland al gekocht worden.
Ook kan je overwegen om een toneelstuk of musical te bezoeken. Probeer wel van te voren te boeken, het is soms lastig om tussen te komen.
Als je nog nooit in Londen bent geweest, is Harrods een leuke ervaring: harstikke dure grote winkel. Denk erom dat je daar niet naar de wc moet, dat kost je een hele hoop geld!
Er zijn doorlopend allerlei rondleidingen door de stad, van een Jack the Ripper tour, tot een theater-pubcrawl. Die zijn ontzettend leuk om te doen. In elk hotel ligt wel een folder met info.
Globe theatre is ook leuk (het herbouwde theater van Shakespeare), net als de London Eye (als je geen hoogtevrees hebt).
Ook zijn er van die hop on hop off bussen, die langs de grootste atracties rijden, er is meen ik ook een boot-variant van, die over de Thames vaart.
Er is meer dan voldoende te doen in London, dus :-D

Er zijn ook gratis toiletten.

Als inwoner van Londen, zou ik zeggen: ga naar Londen. Er is volop te doen, ook voor de kinderen. Kopenhagen of Berlijn zijn ook een bezoek waard, Luxemburg, als stad, vind ik persoonlijker dan weer (stukken) minder.
Nectarinepit schreef:
11-06-2019 15:29
Er zijn ook gratis toiletten.

Als inwoner van Londen, zou ik zeggen: ga naar Londen. Er is volop te doen, ook voor de kinderen. Kopenhagen of Berlijn zijn ook een bezoek waard, Luxemburg, als stad, vind ik persoonlijker dan weer (stukken) minder.

In Harrods? Nooit kunnen vinden.

TO, Harry Potter nog iets voor je kinderen? Dan zeker naar London en de studio tour doen.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk al jullie ervaringen. Er staan een hele hoop leuke dingen tussen! Ik word er helemaal enthousiast van!

Mijn kinderen zijn leuke pubers, ze vinden eigenlijk best veel leuk. Afwisseling is wel het toverwoord denk ik.

Ik ga er eens rustig voor zitten om dit verder uit te pluizen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Berlijn.

Prima te befietsen (oa over een vliegveld), historie, lekkere eettentjes, niet duur, heel afwisselend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Londen is zeker leuk. Vorig jaar geweest met een goedkope busreis. Wel brak daarna, maar voor € 50,= p.p. was je in Londen.

Wat jammer dat je man niet mee gaat. Wellicht niet zijn ding, maar gezellig iets samen doen als gezin en andere zien genieten is toch al veel waard?
Star² schreef:
11-06-2019 15:32
In Harrods? Nooit kunnen vinden.

TO, Harry Potter nog iets voor je kinderen? Dan zeker naar London en de studio tour doen.

Ze zijn een beetje weggestopt en de rij is lang, maar ze zijn er.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-06-2019 15:32
In Harrods? Nooit kunnen vinden.

alle wc's
https://www.toiletmap.org.uk/

:)
lilalinda schreef:
11-06-2019 15:55
alle wc's
https://www.toiletmap.org.uk/

:)

Ah, kijk. Ik dacht dat er toiletten waren waar je voor moet betalen en anderen die gratis zijn, maar blijkbaar zijn ze nu dus allemaal gratis. Ik heb in ieder geval nog nooit betaald om in Harrods naar het toilet te gaan.
Nectarinepit schreef:
11-06-2019 16:03
Ah, kijk. Ik dacht dat er toiletten waren waar je voor moet betalen en anderen die gratis zijn, maar blijkbaar zijn ze nu dus allemaal gratis. Ik heb in ieder geval nog nooit betaald om in Harrods naar het toilet te gaan.

O ik wel, een pond meestal :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven