Op vakantie met de hond

24-06-2019 21:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden graag een midweek of week op vakantie gaan met onze hond. Echter... in het hoogseizoen mag je bijna nergens met je hond op het strand komen. Wie kent een leuke plek in Nederland, Duitsland of België waar je hond echt welkom is?
Alle reacties Link kopieren
Bij Noordwijkerhout is een strand waar honden mogen komen. Bij Nederzandt is dat. Bij Julianadorp is ook een strand waar honden mogen komen. Volgens mij bij beide is het tussen 9-19 u met aangelijnde hond, daar buiten mogen ze los.
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
24-06-2019 21:45
Volgens mij bij beide is het tussen 9-19 u met aangelijnde hond, daar buiten mogen ze los.
Hmm... beter iets dan niets, maar ik zou het zo tof vinden als ze ergens echt de hele dag los mochten. Desnoods bij een meertje ofzo, het hoeft niet persé echt op het strand te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij Kijkduin is ook een stuk voor honden.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Bij het Erkemederstrand is een heel groot stuk strand/gebied speciaal voor loslopende honden. Waar je daar leuk kan overnachten weet ik niet maar dat valt vast wel te vinden.
Op Vlieland mag de hond het hele jaar op het strand los. Verder ook een heerlijk eiland.
Alle reacties Link kopieren
Erkermeder hondenstrand super leuk! Daarbij is ook een camping met huisjes maar ben ik nooit opgeweest.

Het is niet officieel de zee maar echt goed toeven mooi zacht zand en je kan zelf goed zwemmen daar en je hond is onwijs welkom echt een feest voor de hond
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Schiermonnikoog.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
In Groede, Zeeuws-Vlaanderen mag hij het strand op, overdag aangelijnd maar tussen 18.00-10.00 uur los. Ik vind dat best ruim en begrijp dat niet iedereen gecharmeerd is van los lopende honden als ze op het strand liggen, ook met het oog op de kinderen. Beetje geven en nemen hou je toch. Strandcamping Groede is een fijne camping, met hondendouches, uitlaatveld etc.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een handig overzicht:

https://www.hondenopvakantie.nl/losloopgebied.aspx

Je kan via deze site ook zoeken op huisjes enz. waar honden mee mogen.
Alle reacties Link kopieren
Bloemendaal heeft een strand waar honden de hele dag los mogen. https://www.doggydating.com/hondenloslo ... al-aan-zee :)
Alle reacties Link kopieren
www.sibbliem.nl
Leuke b&b met de focus op honden!
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Dank! Hier kan ik zeker iets mee.
Mijn ouders zijn een tijdje geleden naar Renesse gegaan met de hond en ze waren er net voordat honden aangeleind moesten worden. Zijn ook een keer naar Texel geweest waar die los op het strand mocht. Mijn ouders gaan bijna ieder jaar wel een weekje weg naar het strand met de hond maar wel altijd net voor of na het hoogseizoen zodat die los mag.
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
24-06-2019 21:55
Hmm... beter iets dan niets, maar ik zou het zo tof vinden als ze ergens echt de hele dag los mochten. Desnoods bij een meertje ofzo, het hoeft niet persé echt op het strand te zijn.
We waren vorig jaar ook op het strand, was toen heel warm. Afgezien van de drukte overdag, was het eigenlijk ook wel te warm. We kwamen mensen tegen met hond, arme beest had de voetzooltjes verbrand. Dus kijk daar wel mee uit, honden zijn snel oververhit. Wij gaan vaak ‘s ochtends voor de ochtendwandeling en dan ‘s avonds rond 19.30 u. En overdag gewoon met onze zoon.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
24-06-2019 21:58
Bij Kijkduin is ook een stuk voor honden.
Ik ben ook vaak naar Kijkduin geweest met mijn hondje. Je hebt er ook een vakantiepark de Roompot zitten.
#doeslief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven