Sydney Melbourne road trip tips en in de auto slapen

17-08-2019 12:32 29 berichten
In December en Januari willen ik en een vriendin een road trip maken van Sydney naar Melbourne in drie weken. Heeft iemand leuke tips voor waar te stoppen? We logeren in Sydney bij familie van haar en dan wil zij onderweg in de auto slapen, iemand ervaring daarmee?
In de auto slapen? Over wat voor auto hebben we het dan. Een camper?

Ooit één nacht doorgebracht in een personenauto. En tussendoor de zonsverduistering in Noord Frankrijk gezien. Daar ging de reis dan ook om. De zonsverduistering was prachtig, maar slapen in een personenauto is echt drama in het kwadraat.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:37
Reden: aanvulling
64.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie langs de kust naar Melbourne of door het binnenland?
Ik zou aanraden langs de zuidkust te reizen. Je ziet dan wel veel zee maar ook wel heel errug leuk. Het binnenland is een stuk droger en dat zie je ook aan de begroeiing. En de plaatsjes onderweg, direkt aan de Hume highway zijn niet heel interessant. Tenzij je er ook wat verder vandaan gaat.
Aan de kust, op sommige stranden kom je bijna niemand tegen en in Lakes Entrance heb je 90 miles beach :-)
Geweldig mooie stranden en prachtige kust.
Alle plaatsjes aan de kust zijn wel leuk en zeker in het hoogseizoen is het gezellig.
Hebben jullie een camper of alleen een auto?
Op zich is Australie wel veilig maar blijf gezond verstand gebruiken: overnachten waar meerdere mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Auto of camper? Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om te moeten slapen in een gewone auto. Zou dan liever een hostel nemen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Gewoon een normale huurauto, beetje een grote. Zin heeft dat eerder gedaan. En de bedoeling was inderdaad om via de kust te reizen maar de zuidkust dat weet ik niet, ik neem aan de oostkust?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet happig op zijn. Je wordt wakker als het licht wordt en dan heb je waarschijnlijk niet lekker geslapen, maar moet je wel weer rijden in een vreemde omgeving waar ze ook nog eens links rijden. Ben je dan daarvoor genoeg uitgeslapen?

En wil je niet even douchen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik moet er niet aan denken om in de auto te slapen. Vooral met twee wordt het stikbenauwd gedurende de nacht en het is ontzettend oncomfortabel. Waarom geen tent mee of in een motel/jeugdherberg?
Alle reacties Link kopieren
In de auto slapen is vreselijk. Voor bijna niks koop je zo'n opgooitentje.
.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het vannacht eens uit voor je deur.
En denk je nu Neh, geen zin in, dan word je er in Australië ook niet blij van.
montblanc wijzigde dit bericht op 17-08-2019 13:37
48.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik bedoelde alleen via het binnenland reizen of de kust. Geen oost of zuid kust.
De kust is echt mooi.
Maar zoals hierboven al gezegd is, houd rekening met de hitte in die tijd van het jaar, vooral in Januari. Dan is een kleine ruimte in een auto niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken, in een auto slapen. Ik heb dat één keer één nacht gedaan en vond het verschrikkelijk. Was superbrak de volgende dag. Kun je nagaan hoe dat is als je het een paar weken doet.
Bedankt voor de feedback, ik twijfelde ook al. Ik dacht vooral aan of het wel veilig of legaal was maar het comfort is ook een punt. Ik ga pleiten voor een tentje denk ik. En ja, we rijden langs de kust, niet het binnenland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die route gereden en er is voldoende gelegenheid om in een hostel of hotelletje of camping te overnachten. In een auto slapen is ontzettend ruk. Gewoon niet doen.

Wij hebben dat stuk verdeeld over een dag of 5. Zonde om maar 1 nachtje ergens te stoppen. Zoveel te zien daar.
Je kunt een auto huren die gemaakt is om erin te slapen. Met ipv de achterbank een plat stuk waarop je kan liggen.
Zoiets:
https://www.jucy.com.au/our-vehicles/ju ... 2-sleeper/
Al heb ik ze ook nog eenvoudiger gezien.

In een gewone auto slapen lijkt mij echt niet te doen.
Hou rekening met de temperatuur die daar in die periode boven de 40 kan zijn. Zou dus niet zo cheap ass doen maar gewoon hotels met airco boeken onderweg.
En ga in februari ipv in het hoogseizoen. Of gaan jullie specifiek voor het vuurwerk in Sydney?
Murrmurr schreef:
17-08-2019 13:07
Gewoon een normale huurauto, beetje een grote. Zin heeft dat eerder gedaan. En de bedoeling was inderdaad om via de kust te reizen maar de zuidkust dat weet ik niet, ik neem aan de oostkust?
Geen normaal bed, geen douche, geen toilet, niet normaal kunnen zitten. Wat een hel.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-08-2019 13:48
Bedankt voor de feedback, ik twijfelde ook al. Ik dacht vooral aan of het wel veilig of legaal was maar het comfort is ook een punt. Ik ga pleiten voor een tentje denk ik. En ja, we rijden langs de kust, niet het binnenland.
https://topgear.nl/autonieuws/slapen-in ... ankmatras/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Onderweg in gewone auto slapen, nergens voor nodig.. Huur een campervan of haal een simpel tentje bij kmart of target.... net als de rest van je camping spullen. Kamperen kan goedkoop of soms gratis, als ik het goed zeg te vinden via Wiki Camps app.

Voor verdere tips tussen Melbourne en Sydney kan ik me vooral Raymond Island herinneren, kregen wij als tip bij een tankstation en hebben onze ogen uitgekeken naar de koala’s en kangoeroes
Wilsons promontory ook erg leuk om te wandelen. Philip Island viel me wat tegen

Veel plezier!
Lady_Day schreef:
17-08-2019 13:54
Ik heb die route gereden en er is voldoende gelegenheid om in een hostel of hotelletje of camping te overnachten. In een auto slapen is ontzettend ruk. Gewoon niet doen.

Wij hebben dat stuk verdeeld over een dag of 5. Zonde om maar 1 nachtje ergens te stoppen. Zoveel te zien daar.
Dat was precies ons idee, we hebben drie weken in totaal waarvan 7 dagen of zo in Sydney, dan 5 dagen onderweg, dan 6 dagen Melbourne en terugvliegen naar Sydney
redbulletje schreef:
17-08-2019 14:04
En ga in februari ipv in het hoogseizoen. Of gaan jullie specifiek voor het vuurwerk in Sydney?
Nee dan moet ik gewoon werken, dit is handig met vakantie
Orișa schreef:
17-08-2019 14:19
Geen normaal bed, geen douche, geen toilet, niet normaal kunnen zitten. Wat een hel.
Nu je het zo zegt lijkt het me inderdaad ook eigenlijk geen doen :) Tentje en hotels lijkt me prima, beetje afwisselen
pinopino schreef:
17-08-2019 23:16
Voor verdere tips tussen Melbourne en Sydney kan ik me vooral Raymond Island herinneren, kregen wij als tip bij een tankstation en hebben onze ogen uitgekeken naar de koala’s en kangoeroes
Wilsons promontory ook erg leuk om te wandelen. Philip Island viel me wat tegen
dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Sandy Point ook heel erg mooi met al die zandduinen.
Alle reacties Link kopieren
Jervis Bay met Hyams beach (witste strand ter wereld zeggen ze) is een must. 3 uur rijden ten zuiden van Sydney.

Zou zeker gaan kamperen en niet in de auto slapen. Het is wel zomer vakantie voor de Australiërs (en NZ) dus hou rekening met drukte en volle campings. Ook kan het hier rond de 40C worden rond januari (gebeurt niet heel vaak). Laat niet je geld/paspoort etc in de auto/tent liggen als je die verlaat.

Veel plezier! Ik woon al bijna 14 jaar in Sydney, mocht je nog andere tips willen laat het me weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven