Milaan, tips & hotel gezocht

09-10-2007 09:31 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan en wil zo vriendelijk zijn om ons te voorzien van leuke dingen in Milaan??



Wij (5 meiden) vliegen voor 50 euro inclusief (geboekt via rotterdam airport) op een zaterdagochtend vroeg naar Milaan, de volgende dag weer terug en zijn op zoek naar tips, hotel, shoppen, eten, stappen enz enz



Alvast heel erg bedankt voor de moeite om te reageren!
leuk, milaan! ik heb er anderhalf jaar gewoond. Is wel alweer een tijdje geleden dus ik weet niet wat 'hot' is

winkelen is leuk achter de Dom (Duomo) daar zitten de wat prijzigere winkels, wat meer budgetshoppen kun je doen op bijv. Corso Buenos Aires

Dom zelf is natuurlijk een must see, en daar vlakbij zit ook La Scala Opera House

Ook mooi om te zien is de Castello Sforzesco, en de Maria delle Grazie waar Leonardo zijn Laatste Avondmaal schilderde

De Navigli zijn leuk om 's avonds heen te gaan voor een hapje en een drankje, altijd levendig en gezellig

Hotels weet ik eigenlijk niet, ik woonde er en had dus geen hotel nodig
Alle reacties Link kopieren
@ Lotteke dank je wel! Dan hebben we in ieder geval iets!



Iemand nog meer tips? C.q. hotel aanbeveling die er geweest is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het voorjaar naar Milaan geweest, was echt een megaleuk uitstapje!! Wij zaten in een erg leuk hotel, echt een aanrader. Low budget, in een heerlijk overdreven Italiaans stijltje, maar allemaal erg schoon en netjes. Het heette Hotel Vienna, en wij hebben geloof ik via hostelworld.com of hostelsclub.com geboekt. Het hotel ligt niet echt in het centrum, maar met de metro ben je er heel makkelijk. En van die metro zul je toch wel veel gebruik maken! (neem een dagkaartje als je veel reist!)

Wat ik daar echt een aanrader vond was het grote stadspark, weet al niet meer hoe het heet. Maar het ligt net achter zo'n heel groot fort, ook een mooie bezienswaardigheid trouwens. Als het mooi weer is moet je echt lekker in dat parkje gaan zitten, je kijkt je ogen uit! (tip: koop zelf een lekkere lunch in een supermarktje: stokbrood, tomaat, mozarella en een lekker sapje! Stukken goedkoper dan een lunch op een terrasje!)

Wat ik ook erg indrukwekkend vond was de begraafplaats in Milaan, echte kunstwerken vind je daar.

En winkelen, doe je inderdaad op die grote straat die links langs de Duomo loopt. H&M, Zara, maar ook veel italiaanse winkels..

Wanneer vliegen jullie Zon?



Groetjes, Suuz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven