Honduras

11-10-2007 13:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben op zoek naar mensen die binnenkort van plan zijn om naar Honduras te gaan en bagage voor mij mee willen nemen.



Ik ben een jaar naar Honduras en omliggende landen geweest en heb daar in een kindertehuis gewerkt. Van het een kwam het ander en inmiddels heb ik nu een stichting. In een bergdorp in Honduras wordt een kliniekje gebouwt en vrienden uit Honduras gaan naar een kindertehuis om daar de kinderen aandacht te geven.

Veel mensen uit Nederland bieden mij spullen aan voor de kliniek en voor de kinderen in het tehuis, denk aan kleertjes, verband etc etc. Het versturen van deze spullen is erg kostbaar, dit geld kan dus veel beter gebruikt worden.

Mijn vraag is dus of jullie spullen voor mij mee willen nemen en dat daar willen afgeven aan een contactpersoon, zodat spullen daar dus kostenloos heen kunnen, en het bespaarde geld op een andere manier gebruikt kan worden.



Wil je meer weten over de stichting, vrijwilligerswerk, Honduras, Centraal Amerika etc etc kijk dan even op mn weblog Annelive.web-log.nl
Alle reacties Link kopieren
1- dit is een oproep

2- iedereen weet dat je geen bagage van een ander moet meenemen
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hoi panneanne. Gaaf dat je je zo inzet voor Honduras. Ik heb er een speciale band mee want mijn 2 oudste kinderen zijn daar geboren. We hebben er 3 jaar gewoond, in SPS.



Of dit een oproepje is, kan me niet zoveel schelen. Maar ik denk wel dat Noa een punt heeft als ze zegt dat niemand zomaar spullen voor een onbekende mee zal nemen.



Ik denk dus niet dat dit de goeie manier is om het te doen, zo via het vivaforum. Zowiezo is Honduras een niet erg mainstreame bestemming, dus zou ik via andere sites proberen contact te leggen. Maargoed, nogmaals, wie neemt tegenwoordig nog spullen voor andere mensen mee in het vliegtuig, zeker als h et onbekenden zijn!?



Succes ermee in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Nijntje schreef op 16 oktober 2007 @ 02:46:

Hoi panneanne. Gaaf dat je je zo inzet voor Honduras. Ik heb er een speciale band mee want mijn 2 oudste kinderen zijn daar geboren. We hebben er 3 jaar gewoond, in SPS.



Of dit een oproepje is, kan me niet zoveel schelen. Maar ik denk wel dat Noa een punt heeft als ze zegt dat niemand zomaar spullen voor een onbekende mee zal nemen.



Ik denk dus niet dat dit de goeie manier is om het te doen, zo via het vivaforum. Zowiezo is Honduras een niet erg mainstreame bestemming, dus zou ik via andere (reis-)sites proberen contact te leggen. Maargoed, nogmaals, wie neemt tegenwoordig nog spullen voor andere mensen mee in het vliegtuig, zeker als h et onbekenden zijn!?



Succes ermee in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
het woordje "reis" moest er dus nog tussen.
Alle reacties Link kopieren
He hallo!

Ik ben vrij nieuw op deze site......is er een speciale plek waar je oproepjes kunt plaatsen dan??????



Ik ben me inderdaad bewust van het feit dat mensen niet zo maar spullen voor anderen mee nemen. Maar ik dacht wie niet waagt............

Grappig dat jij ook in Honduras heb gewoont Nijntje, en in SPS, ik woonde daar ook een jaar, en ga over een jaar weer terug.

Bedankt voor je tips en het met me meedenken!

Groetjes!!!!
Alle reacties Link kopieren
even eenvraag.. ik wil komende zomer de maya rondreis gaan doen maardan alles zelf regelen. Is dit goed te doen in Honduras en omliggende landen? ons begin en eindpunt wordt waarschijnlijk Cancun in Mexico
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wel hoor, Kitty. Het lijkt me wel handig als je redelijk Spaans spreekt. De Lonely Planet mee, of een andere goeie gids en gaan met die banaan. Elke toko die in die gids staat zit vol met backpackers die dezelfde route afleggen, dus het is een kwestie van aanhaken en info uitwisselen.



Als je die route gaat doen moet je Copan niet vergeten, de maya ruines in Honduras, aan de Guatemalteekse grens. Daar zit sinds een paar jaar een hotelletje van een Nederlander, die eerst een restaurant in San Pedro Sula had, Udo vd W (bekend, Panneanne, Don Udos?). ik weet niet of het in het low-budget past, maar als je er heen mocht gaan, doe m dan de groeten. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven