Geld & Recht alle pijlers

Ook een hekel aan pop-up reclames?

23-04-2008 21:40 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds niet zo heel lange tijd verschijnen op mijn scherm tegenwoordig van die pop-up reclames. Op de site van Viva.



Laat ik nou toch on-ge-loof-lijk de pest in krijgen van dergelijke brutale, indringende, irritante, publieksonvriendelijke, in je gezicht springende rotreclames!



Ik vind het hoe dan ook irritant dat men in de reclame-wereld meent - wellicht onderbouwd door interessante studies - dat het publiek beter wordt bereikt door bewegende reclames op internet te moeten plaatsen. En ik dus op veel sites al die bewegende rommel moet verdragen terwijl ik rustig een tekst probeer te lezen.



Reclame vind ik hoe dan ook irritant. Ik laat me er ook niet door bepalen. In essentie geloof ik dat geen enkel produkt de moeite waard is, wanneer het andere reclame dan mond-tot-mond betreft.



Of denken jullie dat reclame zin heeft?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft heeft het weinig zin, ik kijk er bewust níet naar ;-) Maar het zal best zin hebben anders werd het niet gebruikt. Wat ik wel superirritant is zijn die popups die meescrollen, hoe opdringerig kan je het maken >-D



Voor de rest geen last van popups, deze optie is standaard uitgeschakeld dus ik vraag me af waarom er evengoed nog van die irritante dingen doorheen glippen.
Alle reacties Link kopieren
In Firefox zie ik helemaal geen pop-ups of advertenties. Heerlijk rustig. In Internet Explorer daarentegen barst het van de advertenties op deze site (en andere).



Ik gebruik dus meestal Firefox ;-)
Alle reacties Link kopieren
Verder kun je bewegende plaatjes e.d. stil krijgen door op esc te drukken
Alle reacties Link kopieren
Deel je iritatie! Wat ik ook zo vervelend vind is die reclames op de site die geluid maken... Schrik me zo nu en dan wezeloos als ik naar de Viva-site surf.
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 23 april 2008 @ 22:00:

In Firefox zie ik helemaal geen pop-ups of advertenties.
Dat is gek, ik gebruik ook altijd firefox en heb geen last van pop-ups, behalve die irritante mee-scrol-dingen zo nu en dan, jij niet?
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik me kan herinneren niet, Schravelvot. Maar misschien blokkeer ik die in mijn geheugen in plaats van in mijn browser ;-)



Heerlijk he, een pop-up-loos leven!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ook kunnen :-d Eigenlijk wat ik dus ook doe, uit principte er gewoon niet naar kijken -ik heb ook echt geen idee waar ze over gaan. En tis de bedoeling dat dat zo blijft ;-)
Hier geen pop ups. Misschien ook een kwestie van goede beveiliging?
Alle reacties Link kopieren
Omen, bij mij precies hetzelfde, sinds 1 a 2 weken komen er op deze site popups waar ik eerder nooit last van had. Ik gebruik firefox, maar bedacht met net dat ik vorige week een update/grade heb geïnstalleerd. Merkwaardig, ik zal nog naar de instellingen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Lees net op het modtopic onder deze pijler dat er al meer mensen last van hebben maar dat er weinig aan te doen is. Deze pop-ups omzeilen de killers.
Alle reacties Link kopieren
Toch gek, Soundpost, want mijn FF update automatisch en ik heb nog steeds geen last van popups.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er anderen met mij de reclames zoveel mogelijk negeren en er ook alles aan doen om de irritatie zo veel mogelijk te beperken door firefox te gebruiken, of door instellingen aan te passen.



Zelfs wanneer ik laconiek weer eens een schermpje wegklik, vraag ik mij af of die reclames wel zin hebben?
Alle reacties Link kopieren
die met geluid vind ik nog irritanter, scroll je per ongeluk met je muis erover hoor je ineens een schreeuwende baby, tjiesus wat irri.



ik kijk ook nooit waar het over gaat, ik zoek zo snel mogelijk het kruisje om ze weg te vegen.



Sommige zetten die kruisjes heel verdekt opgesteld, klieren!!
Alle reacties Link kopieren
ik heb trouwens wel fire fox, hoe kan het dan dat ik toch die irri reclames heb, wat had ik dan moeten doen wat ik dus blijkbaar niet heb gedaan????
Er is er nu zelfs eentje van Douglas! Grrrr, ik word hier erg chagrijnig van. En ik had al niet zo'n goed humeur.
Alle reacties Link kopieren
sarah2ndlife schreef op 24 april 2008 @ 08:45:

ik heb trouwens wel fire fox, hoe kan het dan dat ik toch die irri reclames heb, wat had ik dan moeten doen wat ik dus blijkbaar niet heb gedaan????
Misschien heb je bij 'voorkeuren -> inhoud -> pop-up vensters blokkeren' geen vinkje staan. Maar dan nog, staat bij mij wel aangevinkt maar af en toe glipt er een doorheen. Overigens geen echte pop-up, maar zo'n irritant meescrollende reclame die over de tekst staat.
Alle reacties Link kopieren
Pop-up blocker in Firefox staat bij mij gewoon aan.



Constatering: Inventum en Douglas hebben geen respect voor mijn wens om verschoond te blijven van pop-ups. Viva ook niet, want zij laten het toe.

Maar Nathalie zou deze kwestie voorleggen aan de digi-mensen. Hopelijk komt men tot inkeer, want dit is Tokkiegedrag.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben er uit. Denk ik... Ik kijk net nog eens naar mijn firefox instellingen (extra--opties ---inhoud--pop-up-vensters blokkeren) zie ik bij 'uitzonderingen' viva staan en een andere vage site die ik niet ken. Nooit zo ingesteld voor zover ik weet, maar goed, heb het weggehaald, dus hopelijk ben ik er nu vanaf. Maar misschien is het bij jullie ook zoiets?
Alle reacties Link kopieren
:-@ niet dus. Bah. Misschien toch een extra blokker installeren dan.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik ben er verre van dol op, maar ik klik ze altijd direct weg. Voor verder maatregelen ben ik dan weer te lui. Het hoort er een beetje bij, bij commerciele sites.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pop-up blokkering maar de laatste dagen krijg ik steeds midden in mijn scherm de reclame van Inventum. Niet netjes aan de zijkant maar het hele scherm bedekt die. Super irritant.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ze op mijn laptop gelukkig niet, tenzij ik met mijn muis te lang ergens op sta. Dan verschijnt er wel een pop-up, idd irritant.
Alle reacties Link kopieren
De firma Inventum heeft via haar pop-ups op Viva bij mij wel bewerkstelligd dat ik een ieder van harte zal ontraden ooit nog iets van hen te kopen!



Wat een kutmanier van reclame maken! Reclame ja, maar dan met de boodschap dat je totaal schijt hebt aan de wensen van de consument!



Goed bezig....
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wat mij ergert: ik heb in mijn instellingen aangegeven dat ik die pop-ups niet wil. Maar de reclameboodschapper heeft daar lak aan, negeert mijn voorkeur om hen te negeren en maakt zich weinig geliefd.



Pop-ups? Anti-reclame!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven