Geld & Recht alle pijlers

Eindejaarsuitkering gemeente Den Haag

10-12-2008 19:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist heb ik een brief ontvangen van de gemeente Den Haag dat mensen met een inkomen tot 130% van het minimum in aanmerking kunnen komen voor een eindejaarsuitkering van ¤50,-.



Aan de ene kant vind ik dit een supergoed initiatief - bonus voor de minima - maar aan de andere kant vind ik het ook 'onterecht'. Onterecht in de zin van dat mensen met een laag inkomen al allerlei kwijtscheldingen en subsidies (kunnen) ontvangen en misschien wel maandelijk netto meer overhouden dan de mensen (zoals ik) met een ietsiepietsie hoger inkomen dan die 130% en voor alles maximaal worden aangeslagen.



Eigenlijk is mijn punt niet dat er een bonus wordt vergeven maar wel waar de bonus blijft voor de mensen die overal net niet voor in aanmerking komen...



Wat vind jij?
Alle reacties Link kopieren
Balen, ik kom ook niet in aanmerking alhoewel wel den haag...
Alle reacties Link kopieren
Tja,hoe zuur ook,ze moeten ergens een grens trekken natuurlijk.



Maar balen is het wel......
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb je altijd met die grenzen, ooit woonde ik in een land waar je een hyptheek kon krijgen van 3% als je een laag inkomen had.....manlief verdiende $5 te veel. Dus toen konden wij 12 % hypotheek rente betalen.
Ja, dat is wel eens zuur. Maar als ik moet kiezen, dan betaal ik toch liever mee aan dergelijke dingen als dat ik ze zou mogen ontvangen...
Alle reacties Link kopieren
Het is landelijk, die bonus.

Tja, ik ben er blij mee want ik val wel binnen de doelgroep.

Aan de andere kant: vijf dagen eten -mss zelfs minder- en het is ook op. Het kost wel heel veel om zulke bonussen uit te reiken aan de gerechtigden en ik vraag me af of de baten werkelijk opwegen tegen die kosten.

Maar goed, dat heeft de politiek besloten, in april al of zo. Is ook al eens eerder gebeurd in de afgelopen zes jaar.

Mij lijkt het slimmer om zulk geld in te zetten in gemeenschapsdoelen of iets dergelijks. Voor de minima desnoods.

Of voor de in de armoedeval gevangenen waar jij dan kennelijk toe behoort.
Alle reacties Link kopieren
CiMi, hier is al een topic over. Even door de pijler scrollen. Het is geopend door zwarkant (als ik me goed herinner). Wellicht kunnen de topics samengevoegd worden. Wel zo handig.



Verder sluit ik me aan bij nummerzoveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ander topic gezien, maar moet bekennen ook niet erg te hebben gezocht



Samenvoegen of sluiten dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Jaja, dat was ik thee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind het soms ook wel eens oneerlijk dat ik net overal buiten val....Ik begrijp dat ze ergens de grens moeten trekken en ben blij dat ik géén aanspraak hoef te maken....maar soms vind ik het wel een beetje zuur omdat ik wel net boven die grens zit...
Alle reacties Link kopieren
Dat andere topic is duidelijk de positieve variant, ik zie dit topic als de maatschappij kritische



Mensen die net iets meer verdienen betalen een behoorlijk bedrag om een vuilniszak buiten te mogen zetten, betalen volle mep huur zonder subsidie te krijgen etc... Sparen lukt niet en als er een apparaat kapot zou gaan is er een probleem, want je kunt dan geen gebruik maken van een of ander fonds.



Soms komt het oneerlijk over om net overal buiten te vallen. Je werkt je drie slagen in de rondte en nog lukt het allemaal maar net (of net niet). Begrijp wel, ik ben niet zielig, ben blij dat ik leuk werk heb maar het is soms best zuur.



Misschien ga ik wel een reactie op de brief sturen, kijken welk antwoord ik krijg. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven