Geld & Recht alle pijlers

Fooi bij Uber?

22-07-2017 11:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd heb ik een paar keer een taxi genomen via Uber, zowel in Nederland als in het buitenland. Aardige chauffeurs, professioneel, goede ervaring. De betaling gaat vervolgens via de Uber app met je credit card - je geeft dus niet direct iets aan de chauffeur. Geven jullie dan los daarvan nog fooi? Ik heb vaak geen cash bij me, dus ik heb tijdens die ritten geen fooi kunnen geven. Wat is gebruikelijk?

Geven jullie fooi bij Uber?

Totaal aantal stemmen: 20

Ja (15%)
Nee (85%)
Alle reacties Link kopieren
Ik rij nooit met Uber. (In het buitenland wel)
Ik geef vaak fooi maar simpele regel is bij mij, geen cash bij me dan ook geen fooi.
Prrrr, mauw miawwwww.
Het is toch gewoon een taxi? Dus ja, ik geef wel fooi. Sowieso ga ik alleen met voorgeboekte en betaalde taxi's dus dan zorg ik dat ik een paar euro bij me heb. Op Schipholtaxi's rijden vaak heel jonge mensen die het minimumloon verdienen dus dan is een fooi een leuke aanvulling. Alleen bij goede service natuurlijk, maar ik maak niet anders mee.
Ik geef altijd fooi in de taxi.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik eigenlijk nooit haha. Niet over nagedacht eigenlijk
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat ze een fooi verdienen. Voortaan maar wat losse euro's in mn zak houden dus. Ze verdienen inderdaad maar bar weinig per rit. Uber is vaak goedkoop en de chauffeurs moeten 25% afdragen.
Jane-Ice schreef:
22-07-2017 11:43
Ik rij nooit met Uber. (In het buitenland wel)
Ik geef vaak fooi maar simpele regel is bij mij, geen cash bij me dan ook geen fooi.
Een regel? Je KUNT toch ook niets geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat bij Uber de fooi in de ritprijs zit... of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?

Ik heb nooit met een Uber (mee-)gereden, maar als ik erg tevreden ben zou ik wel een fooi geven. Dat doe ik bij andere taxi's ook, als ik ERG tevreden ben.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Wat gek dat de poll 75% nee zegt. Dat had ik niet verwacht. Ik geef zelden fooien, behalve in restaurants en in een taxi.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
22-07-2017 12:32
Een regel? Je KUNT toch ook niets geven?

Ik bedoel eigenlijk ermee dat ik dan ook geen moeite doe om cash ergers te halen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Als het geheel duur uitvalt niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik geef altijd fooi. Taxi, restaurant, kapper, pedicure en vast nog een paar die ik vergeet nu. Dus ja, ook bij Uber
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het idee van Uber is toch juist dat er geen fooi bij hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik dus ook altijd; een makkelijke betaalwijze, zonder fooi dus. Maar die lui verdienen per rit heel weinig, dragen ook nog aan Uber af en leveren super goed werk. Chauffeurs zijn een stuk netter dan gewone taxichauffeurs die ik gewend ben.
Alle reacties Link kopieren
In een taxi geeft ik max € 2,00 euro.
In een restaurant geeft ik geen fooi, als mijn vriend betaald, doet hij dat wel altijd.
Verder geef ik geen fooien.
retrostar schreef:
22-07-2017 17:01
Als het geheel duur uitvalt niet.
.

Dat weet je pas nadat je bent uitgestapt met Uber.

Ik geef alleen fooi bij extra service. Zoals toen een chauffeur de moeite nam uit te vinden waar ik exact moest zijn op een best groot terrein. Of toen er eentje lekker doorreed zodat ik mijn trein haalde.
MinkeDeWit schreef:
22-07-2017 12:58
Wat gek dat de poll 75% nee zegt. Dat had ik niet verwacht. Ik geef zelden fooien, behalve in restaurants en in een taxi.
Ik ook. Niet een grote fooi ofzo maar als het bedrag bijvoorbeeld 13,10 is dat ik dan 15 euro geef.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef geen fooi bij een Uber, omdat ik al betaald heb.

En een andere taxichauffeur eigenlijk ook nooit omdat ik de meeste taxichauffeurs dus echt horken vind. Soms is het zelfs veiliger als ik rij met 2 flessen wijn achter mijn kiezen, ipv de chauffeur.
Ligt misschien ook aan de stad en het tijdstip.

Ik rij dus graag met Uber. En als ik een taxi-rit plan (Schiphol bijv.) heb ik mijn vaste taxichauffeurs. Die zijn dan weer niet via Uber. Deze mensen geef ik wel fooi.
Bij Uber niet.
AnAppleADay schreef:
22-07-2017 17:11
Het idee van Uber is toch juist dat er geen fooi bij hoeft?
Aanvankelijk adverteerden ze daar ook mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven