Geld & Recht alle pijlers

Zo zonde van je geld!

03-02-2009 13:42 88 berichten
Hebben jullie ook wel eens dat je denkt dat je beter op had moeten letten omdat het je nu onnodig geld kost?



Ikzelf heb het altijd met de bieb. 9 van de 10 keer breng ik de boeken te laat terug (van twee dagen tot een week). Alleen nu heb ik het wel te gek gemaakt.

3 maanden geleden ging ik het ziekenhuis in met 6 boeken. Ik had toen het idee veel rust te moeten hebben, dus moesten er wel boeken mee. Toen werd mijn zoon geboren. Hij ligt al drie maanden in het ziekenhuis en ben ik toch de boeken vergeten terug te brengen! Die vind ik net in een onuitgepakte tas van mijn tijd in het ziekenhuis. Zo'n tas die geen haast heeft om uitgepakt te worden, maar ook weer niet drie maanden kan blijven staan( en dat wel gedaan heeft).

Ik heb het even uitgerekend en ik moet zo'n 38 euro aan boete betalen! Dit vind ik echt ZONDE van mijn geld en kan hier dus flink van balen. Hebben jullie dat ook wel is?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor...een afspraak bij de mondhygienist vergeten door zwangerschapsdementie bijvoorbeeld 25 euro weggegooid...
Alle reacties Link kopieren
Ja, bellen in de auto terwijl je weet dat het niet mag : 150eur . Dom en zonde geld.
Alle reacties Link kopieren
Daarom ben ik geen lid van de bieb en heb ik een eigen bieb aangeschaft.

Dat was voor mij goedkoper.....



Maar ik weet dit dus van mijzelf en ga dus ook niet naar de bieb, net als die brief met declaraties die kan zo 5 weken op de kast liggen, die geef ik dus direct aan man mee.

Of iets van iemand lenen, ik vergeet het altijd, dus ik leen ook niks meer.
kassabonnetjes weken later tegen komen en zien dat daar iets op fout is gegaan.

Ik heb het een keer gehad bij een patat zaak, ik ging voor ons en vrienden hamburgers halen en vond het al wat prijzig maar verder niet bij na gedacht en een tijd later zag ik op het bonnetje dat ik allemaal menu's had betaald in plaats van losse hamburgers.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb altijd weer spijt als er weer een bekeuring op de mat ligt voor te hard rijden.

Neem me elke keer voor minder hard te rijden, maar het gebeurt elke keer weer.

Niet zo overdreven hard hoor, maar toch elke keer 10 a 15 km te hard en ligt er weer een bon van rond de 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Daarom ben ik geen lid meer van de bieb



Tandartsbezoeken declareren vergeet ik ook nog weleens. Is toch 19,- per controle.

Nét te laat iets betalen en dan 5 euro herinneringskosten moeten betalen komt ook nog weleens voor.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en met oud en nieuw dacht ik een fles (nep) champagne te hebben gepakt van 4,50 maar toen ik bij de auto stond en eens keek waarom mijn boodschappen zo duur waren uitgevallen bleek ik een fles echte van 24,- te hebben gepakt
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zoiets met de bieb, mijn man had een zwerfhond gevonden...het was al avond en wij besloten dat we hem de volgende dag naar de dierenbescherming zouden brengen.

Het leek een heel lief beesje, maar 's nachts heeft hij dus mijn bib boeken zitten te verkauwen, hapjes uit ht kaft etc. Daar moest ik toen ook iets van E 40 voor betalen. Tsjah..
Alle reacties Link kopieren
tsja,zonde van het geld....

-door rood rijden

-te hard rijden

-geen gordel dragen

-op een lossen- en ladenplek gaan staan.

-parkeerkaart vergeten.



nou dit was het wel zo'n beetje.. hoop ik!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eowynn_ schreef op 03 februari 2009 @ 13:49:

Oh, en met oud en nieuw dacht ik een fles (nep) champagne te hebben gepakt van 4,50 maar toen ik bij de auto stond en eens keek waarom mijn boodschappen zo duur waren uitgevallen bleek ik een fles echte van 24,- te hebben gepakt





ach eowyn,da's toch geen zonde van het geld??

heb je toch wel een dag extra plezier van gehad??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Er na 2 kinderen en dus heeeel veeeeel pakken Pampers achter komen dat ik de gele pakken zo'n 12 luiers minder zitten dan in de paarse pakken. En ik pakte altijd gewoon een pak waar de goede maataanduiding op staat en heb nooit gekeken naar hoeveel er in zaten.



Vergeten op tijd lotiondoekjes in te slaan en dan de volle prijs moeten betalen. Hetzelfde voor luiers en diksap.



Biebboetes, inderdaad.



Te laat declaraties van werk inleveren.



Er achter komen dat er zoiets bestaat als kinderkledingbeurzen als je zoon al maat 92 heeft.



Jarenlang teveel postzegels op enveloppen geplakt "voor de zekerheid"



Jarenlang teveel gekocht vlees/groente/fruit over datum laten gaan en dan weggooien (doe ik nu niet meer...)



Vloerbedekking laten leggen a 700 euro om een paar jaar later toch maar je slaapkamer op de zolder te maken.



Mmmm.... eigenlijk wil ik er niet eens over nadenken....
Alle reacties Link kopieren
Och ja gordels.

Ook 2 x bekeuring voor gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:lichtbron schreef op 03 februari 2009 @ 13:55:

[...]





ach eowyn,da's toch geen zonde van het geld??

heb je toch wel een dag extra plezier van gehad?? Hij was érg lekker, dat wel, maar als ik van te voren gezien had dat hij 24,- koste had ik wel een biertje gedronken
quote:zeef77 schreef op 03 februari 2009 @ 13:57:

Jarenlang teveel gekocht vlees/groente/fruit over datum laten gaan en dan weggooien (doe ik nu niet meer...)



Ohja, ook herkenbaar! En die weekmenu lijstjes werken bij mij ook niet, want als ik vandaag zin heb in tortellini en we hebben het niet in huis, ga ik het toch halen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook na alletwee mijn bevallingen mijn biebboeken te laat ingeleverd. Je hoofd staat toch even ergens anders naar!
Alle reacties Link kopieren
boetes

rente bij het in delen betalen bij wehkamp

boodschappen bij een dure supermarkt halen omdat je geen zin hebt om 10 minuten verder te fietsen waar het goedkoper is

en inderdaad. fruit en groente over datum laten gaan

de auto pakken voor kleine stukjes omdat je geen zin hebt om te fietsen
Ik ben ook geen lid van de bieb om die reden.



Wij kopen voor 1 week boodschappen, dus ook al het vlees. Maar soms maak je niet al het vlees op, of bedenk je ineens dat je zin hebt in iets anders, waardoor het vlees over de datum raakt. Dus dat kan je dan weggooien..



Ik lees graag tijdschriften, maar het komt altijd op hetzelfde neer. Dus heb vaak alweer spijt dat ik ze gekocht hebt. Zeker omdat ik er maar weinig leesplezier van heb.



Je studie niet afmaken op een paar punten na..waardoor je een hoop extra schuld moet afbetalen.



Je inschrijven bij een rijschool waar je vooraf ineens een bedrag betaalt voor alle lessen (zo'n pakket incl examengeld en boek), om vervolgens na vijf lessen af te haken.. duur grapje en zonde.



Een rekening te laat betalen waardoor er een boete bovenop komt.



Een te dure internetprovider hebben, want kan vaak goedkoper, maar te lui zijn om dit om te zetten.



Iets kopen via marktplaats om het vervolgens nooit meer te gebruiken/te dragen.



Een duur make-upje aanschaffen maar het nooit gebruiken. Net zoals een dure ketting die ligt te verstoffen.



Je opgeven voor een cursus stoppen met roken, maar na twee lessen afhaken..die rekening moet wel betaald worden.



Roken!



Allemaal uit het (Julus)leven gegrepen..vanwege mijn gemakzucht en gebrek aan overzicht ben ik nu arm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heyjij schreef op 03 februari 2009 @ 14:14:

boetes

rente bij het in delen betalen bij wehkamp

boodschappen bij een dure supermarkt halen omdat je geen zin hebt om 10 minuten verder te fietsen waar het goedkoper is

en inderdaad. fruit en groente over datum laten gaan

de auto pakken voor kleine stukjes omdat je geen zin hebt om te fietsen





Dit had ik kunnen schrijven........



En ik dacht dat ik de enige was die zo 'lui' was....
Alle reacties Link kopieren
-Per ongeluk vergeten dat ik mijn NS kortingskaart niet voor 9 uur mocht gebruiken: paar tientjes boete

-Elk jaar met kerst weer denken: nu ga ik direct na kerst goedkoop ballen en andere kerstdecoratie inslaan, het vervolgens toch niet doen en het jaar daarop weer de volle mep betalen
Alle reacties Link kopieren
Oh zo bekend.

Te laat betaalde rekeningen en dan meteen een dikke boete erbovenop.

Kleren bestellen via Internet en dan ontdekken dat je ze 2 dagen geleden al terug had moeten sturen. (toch alsnog gedaan hihi).

Leuke kleren kopen want in de winkel stond het zo mooi en thuis vind je er geen bal meer aan. (Volgens mij kleden de spiegels in winkels slanker af, want dit gebeurd vaker).

Over datum van vlees, fruit en nog een compleet brood hebben liggen wat je vergeten bent in de diepvries te doen. Of een pak koekjes open maken en die niet meteen in de koektrommel doen zodat ze een paar dagen later niet meer te eten zijn.

Plantjes kopen want dat staat zo gezellig en ze dan vergeten water te geven. (Ben er zo'n muts in)

De auto pakken terwijl het goed met de fiets kan.





En ik koop mijn boeken 2e hands bij Bol.com.

Geen bieb meer, want ik vergeet die dingen ook altijd. Ben nu goedkoper uit.



Oh en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik houdt gewoon geen cent over. Nu snap ik hoe het komt!!!
Alle reacties Link kopieren
IK herken sommige dingen wel goed ja.

MAARRR tegen sommige geldverslinders heb ik wel een oplossing. Vlees en (sommige) groente kun je ook gewoon invriezen, gaat het niet rotten/bederven.



Te laat biebboeken inl. : ik schrijf altijd op de kalender en in de agenda datum van terugbrengen (soms een dag eerder, zodat ik zeker niet te laat ben).

Met rekeningen betalen: ik ga gewoon standaard 2 x per maand inet-bankieren, alle rekeningen op de stapel gewoon overboeken, ook al hoeft het nog niet meteen. Hoppa ben je er van af. Gewoon ook even inplannen in je agenda
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop mijn boeken via Bol.com, helemaal heerlijk!

Maar ook ik heb dure geintjes gehad!

Mijn kraamzorg werd maar niet betaald door verzekering, had wel iets anders aan mijn hoofd, opeens deurwaarder met 1500 euri rekening............joeps.

gelukkig zaak aangespannen en gewonnen, ze waren even vergeten aanmaningen en herinneringen te sturen, wettelijk verplicht! joechei!

Had ze al bijna kid meegegeven
Alle reacties Link kopieren
Het volle pond betalen voor een kledingstuk en het dan in de uitverkoop voor de helft zien hangen in het rek
Alle reacties Link kopieren
Je opgeven voor zwangeschapsgym en beginnen bij les 1 als je 26 weken zwanger bent en bij de volgende les bevallen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven