Geld & Recht alle pijlers

Gisteren zilveren oorbellen gekocht, nu al stuk.

07-02-2009 08:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik echt zilveren oorbellen gekocht. Ze kostten 20 euro en nu is het steeltje dat je door het gaatje in je oor doet, al afgebroken. Gebeurde meteen toen ik de oorbel in wilde doen....

Op de bon staat dat oorbellen niet geruild kunnen worden. Zou het zin hebben om ermee terug te gaan? Ik ben daar niet zo'n held in.
Ja hoor gewoon teruggaan, er moet een breuk in het steeltje gezeten hebben. En wel met een beetje zelfvertrouwen er naar toe, die dingen mogen gewoon nu nog niet stuk zijn, klaar.
Alle reacties Link kopieren
DIt is geen kwestie van willen (om)ruilen voor wat anders, je hebt gewoon geen goed product ontvangen. Mee terug gaan dus, je staat volledig in je recht!
Alle reacties Link kopieren
Met bon terug gaan, en zeggen wat er gebeurd is, als je iets koopt moet het wel goed zijn !
Gewoon terug gaan.

Na 1 dag moeten ze echt wel wat voor je kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt oorbellen niet ruilen ivm hygiene-redenen. Maar jouw oorbellen kunnen niet terug naar de winkel! Wss kan de winkelier ze terugsturen naar de fabrikant en krijgt 'ie ze vergoed. Dus net wat Misschicken zegt: met enig zelfvertrouwen (niet boos, niet verontwaardigd, maar gewoon vriendelijk, standvastig en rustig die winkelier tegemoet treden en ik vermoed dat het dan wel goed komt!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je kent die reclame van dat jongetje toch we": mijn auto is stukgegaan buiten mijn schuld om. Nu heb ik recht op vervanging of op herstel. U kunt dit recht niet inperken" Zelfde geldt voor jou: gaan en nieuwe eisen.
Alle reacties Link kopieren
Alle moed bij elkaar rapen, misschien iemand meenemen voor mentale steun, en teruggaan.

Niet normaal dat ze nu al kapot zijn.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
http://www.consuwijzer.nl..._maar_een_gunst?WT.srch=1quote:Let op: koopt u een product, en gaat dat te snel kapot? Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. Als dat zo is, hebt u wél recht op een nieuw product of een reparatie.Is te snel kapot gegaan, ondeugelijk product dus, gaan de voorwaarden van winkel niet op. Je hebt volste recht om vervangend artikel te krijgen.
Lijkt me heel duidelijk: product is niet goed! Je biedt ze ook niet aan de winkelier aan om wederom te laten verkopen door hem (daarom mogen oorbellen niet geruild worden, ivm hygiene-redenen), maar je geeft ze terug omdat ze niet goed zijn. Dat is anders! Dus dat argument gaat niet op. Ik denk ook niet dat de winkelier hier echt moeilijk om zal doen, lijkt mij duidelijke zaak. Succes!
Alle reacties Link kopieren
En weten jullie hoe het zit als ik geen vervangende exemplaren wil? Want oorbellen die zo snel stuk zijn, daar hoef ik geen tweede paar van.

Heb ik dan recht op geld terug?

Ik baal er echt van.
Alle reacties Link kopieren
quote:NevaNeva schreef op 07 februari 2009 @ 12:30:

En weten jullie hoe het zit als ik geen vervangende exemplaren wil? Want oorbellen die zo snel stuk zijn, daar hoef ik geen tweede paar van.

Heb ik dan recht op geld terug?

Ik baal er echt van.Lijktlogisch dat je eerst een ander paar probeert en als die ook snel stuk gaan dan je geld terug. Er kan altijd een slecht paar tussen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven