Geld & Recht alle pijlers

Loonheffingskorting

19-02-2018 15:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ontvang nu een tijdje een uitkering (WW) en de laatste uitbetaling vind plaats in de eerste week van Maart en ik ga er na werken en krijg per 4 weken uitbetaald. Ik wil de loonheffingskorting laten toepassen, maar de nieuwe periode bij hun gaat 26-Feb in, 3 dagen voor het verstrijken van de laatste WW maand.

Zou het, aan het einde van het jaar, veel uitmaken hoeveel ik (eventueel) zou moeten terug betalen omdat er die 3 extra dagen minder heffing wordt berekend? Ik snap dat het per situatie verschillend is omdat het situatie afhankelijk is in de zin van leeftijd, gezins samenstelling etc, echter kan ik mij niet voorstellen dat die 3 dagen extra mij een gigantisch probleem gaan opleveren .. Of verkijk ik mij daar wellicht op?
Heb je een loonstrookje? Als het goed is staat daar op hoeveel loonheffing er wordt ingehouden per maand. Een tiende daarvan is ongeveer wat je voor die drie dagen zou moeten rekenen. Zet dat bedrag voor de zekerheid opzij (zal inderdaad geen groot bedrag zijn) tot je volgend jaar belastingaangifte over dit jaar moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet aangeven dat je de loonheffingskorting pas wilt toepassen ná de laatste WWuitbetaling? Ik moest altijd zo'n formulier van de belastingdienst tekenen en daarop een datum invullen per wanneer ik loonheffingskorting in wilde laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hi klopt inderdaad. Om de een of andere reden kan het per 4 weken alleen schijnbaar. De nieuw periode gaat 26-Feb in, anders kan ik hem pas 26-Mrt laten in gaan, en dan loop ik een leuk bedrag mis die eerste periode als ik geen korting laat toepassen. De discussie is dan of dat bedrag opweegt tegen de eventuele gevolgen aan het einde van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Het zal niet om een megabedrag gaan voor die paar dagen. Ik zou het gewoon laten zitten en volgend jaar bij de belastingaangifte wel zien.
Die paar dagen dubbeling zal de kop niet kosten.
Over die 3 dagen zou ik me echt niet druk maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven