Geld & Recht
alle pijlers
incasso
dinsdag 17 april 2018 15:54
in het kort:
op mijn emailadres is een aanvraag gedaan voor een dienst. Ik heb hierop nooit gereageerd maar de mails wel geopend om te kijken wat het precies was.
Nu komen er mails binnen dat ik hen moet betalen omdat ze iets voor mij gedaan hebben en ze kunnen zien dat ik de mails gelezen heb etc.
Ook een mail waarin ze dreigen met incasso. Zover ik weet hebben ze alleen een e-mailadres van mij en verder niets... wat kan een incassobureau hier nou mee dan? Niets toch?
Iemand hier ervaring mee? Of tips die hierbij kunnen helpen?
Heb al gebeld met het bedrijf en zij geven volhard aan dat ze betaald willen worden voor hun dienst (35 euro)... ik heb daar niet omgevraagd en ga dus niet betalen.
op mijn emailadres is een aanvraag gedaan voor een dienst. Ik heb hierop nooit gereageerd maar de mails wel geopend om te kijken wat het precies was.
Nu komen er mails binnen dat ik hen moet betalen omdat ze iets voor mij gedaan hebben en ze kunnen zien dat ik de mails gelezen heb etc.
Ook een mail waarin ze dreigen met incasso. Zover ik weet hebben ze alleen een e-mailadres van mij en verder niets... wat kan een incassobureau hier nou mee dan? Niets toch?
Iemand hier ervaring mee? Of tips die hierbij kunnen helpen?
Heb al gebeld met het bedrijf en zij geven volhard aan dat ze betaald willen worden voor hun dienst (35 euro)... ik heb daar niet omgevraagd en ga dus niet betalen.
dinsdag 17 april 2018 16:03
Dus je krijgt ongevraagd mails, doet er helemaal niets mee (als in reactie) en krijgt vervolgens de rekening?
Ik zou een tegenrekening sturen voor de tijd die het me heeft gekost om onzin te lezen. Verder zou ik ze hard uitlachen, op mijn social media de conversatie delen en waarschuwen voor oplichting en voor de rest mijn schouders ophalen. Mocht er een incassobureau komen, dan lach je deze ook even uit en maak je de deur dicht.
Post en mails wel bewaren. Sommige mensen hebben een werkende molen van te dichtbij bekeken...
Ik zou een tegenrekening sturen voor de tijd die het me heeft gekost om onzin te lezen. Verder zou ik ze hard uitlachen, op mijn social media de conversatie delen en waarschuwen voor oplichting en voor de rest mijn schouders ophalen. Mocht er een incassobureau komen, dan lach je deze ook even uit en maak je de deur dicht.
Post en mails wel bewaren. Sommige mensen hebben een werkende molen van te dichtbij bekeken...
dinsdag 17 april 2018 16:05
Klinkt als oplichting. Heb je hun bedrijfsnaam al gegoogled, staan ze op de site van Opgelicht, Kassa, Radar?
Het gebeurt regelmatig dat oplichters gaan voor relatief kleine bedragen in de hoop dat mensen denken: ach, laat ik die 35 euro maar betalen want ik wil geen incassobedrijf op mijn dak. Al die keren dat 35 euro wordt betaald, tikt lekker aan!
Het gebeurt regelmatig dat oplichters gaan voor relatief kleine bedragen in de hoop dat mensen denken: ach, laat ik die 35 euro maar betalen want ik wil geen incassobedrijf op mijn dak. Al die keren dat 35 euro wordt betaald, tikt lekker aan!
dinsdag 17 april 2018 16:05
Je hebt nooit ergens een factuur ontvangen? Als ze jou een dienst geleverd hebben moeten ze die gefactureerd hebben. Vraag ze om de factuur. Als die uitblijft sowieso negeren verder. Dan kunnen ze je niets maken.
Hebben ze wel een factuur dan kun je kijken waar het dus uberhaupt om gaat en wellicht aantonen dat de dienst nooit is geleverd.
Mochten ze een factuur sturen met alleen 'aan u geleverde diensten' erop -> dit is geen juiste factuur. Wettelijk gezien moet er op een factuur staan wat er is geleverd. Goederen/diensten is dus geen goede omschrijving.
Hebben ze wel een factuur dan kun je kijken waar het dus uberhaupt om gaat en wellicht aantonen dat de dienst nooit is geleverd.
Mochten ze een factuur sturen met alleen 'aan u geleverde diensten' erop -> dit is geen juiste factuur. Wettelijk gezien moet er op een factuur staan wat er is geleverd. Goederen/diensten is dus geen goede omschrijving.
dinsdag 17 april 2018 16:07
dinsdag 17 april 2018 16:07
factuur zat er toen ook meteen bij. dus voor het zoeken van een huishoudelijke hulp. Heb die mevrouw nooit gesproken of aangeschreven maar telefonisch gaf het bedrijf aan dat dat voor hen niets uit maakt. Je betaald hen voor het zoeken van een huishoudelijke hulp en hoe je dat contact dan afhandelt is aan jou...Telefoonsnoer schreef: ↑17-04-2018 16:05Je hebt nooit ergens een factuur ontvangen? Als ze jou een dienst geleverd hebben moeten ze die gefactureerd hebben. Vraag ze om de factuur. Als die uitblijft sowieso negeren verder. Dan kunnen ze je niets maken.
Hebben ze wel een factuur dan kun je kijken waar het dus uberhaupt om gaat en wellicht aantonen dat de dienst nooit is geleverd.
Mochten ze een factuur sturen met alleen 'aan u geleverde diensten' erop -> dit is geen juiste factuur. Wettelijk gezien moet er op een factuur staan wat er is geleverd. Goederen/diensten is dus geen goede omschrijving.
europe86 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 16:08
0.10% gewijzigd
dinsdag 17 april 2018 16:07
Je hebt dus niet om bemiddeling verzocht?
Hoe komen ze aan je mailadres?
dinsdag 17 april 2018 16:08
dinsdag 17 april 2018 16:09
Als ik dat nou eens wist. Het gaat ook om een ander adres... het bedrijf geeft mij dan aan dat ik ook voor iemand anders huishoudelijke hulp heb kunnen zoeken. Dus de rekening willen zij daarom niet schrappen omdat zij contactgegevens hebben doorgezonden van een huishoudelijke hulp.GenieInABottle schreef: ↑17-04-2018 16:07Je hebt dus niet om bemiddeling verzocht?
Hoe komen ze aan je mailadres?
Ze hebben dus feitelijk alleen mijn mailadres. Adres klopt niet, telefoonnummer hadden ze ook niet.
dinsdag 17 april 2018 16:11
Maar iemand anders heeft uit jouw naam die aanvraag gedaan?
Ja dus, lees ik net.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 17-04-2018 16:12
4.68% gewijzigd
dinsdag 17 april 2018 16:11
Europe86 schreef: ↑17-04-2018 16:09Als ik dat nou eens wist. Het gaat ook om een ander adres... het bedrijf geeft mij dan aan dat ik ook voor iemand anders huishoudelijke hulp heb kunnen zoeken. Dus de rekening willen zij daarom niet schrappen omdat zij contactgegevens hebben doorgezonden van een huishoudelijke hulp.
Ze hebben dus feitelijk alleen mijn mailadres. Adres klopt niet, telefoonnummer hadden ze ook niet.
Dan lijkt het dat zij zelf een fout hebben gemaakt toch? Misschien lijkt jouw mailadres op dat van degene die wel een aanvraag heeft gedaan.
dinsdag 17 april 2018 16:11
dinsdag 17 april 2018 16:12
Simpel dus: jij hebt geen opdracht gegeven tot bemiddeling. Dus oftewel zij hebben de verkeerde gegevens en dat is niet jouw probleem, oftewel het zijn oplichters. Een brief sturen met de mededeling dat je onder geen beding gaat betalen en dat je het graag laat voorkomen mocht het zover komen.Europe86 schreef: ↑17-04-2018 16:09Als ik dat nou eens wist. Het gaat ook om een ander adres... het bedrijf geeft mij dan aan dat ik ook voor iemand anders huishoudelijke hulp heb kunnen zoeken. Dus de rekening willen zij daarom niet schrappen omdat zij contactgegevens hebben doorgezonden van een huishoudelijke hulp.
Ze hebben dus feitelijk alleen mijn mailadres. Adres klopt niet, telefoonnummer hadden ze ook niet.
dinsdag 17 april 2018 16:12
daar lijkt het wel op... geen idee hoe dat is gegaan dus