Geld & Recht alle pijlers

Gelijk oversteken Marktplaats

21-10-2018 11:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij even helpen met het volgende.
Een koper wil graag een meubelstuk door middel van bezorgen kopen.
Dit wil hij wel met gelijk over steken principe.
Maar het meubel is erg zwaar en delen van glas.
Stel het word daar bezorgd maar is beschadigd dan kan de koper het geld wellicht niet vrij maken? Dit is dan best een risico voor mij als verkoper?
Ik zou dit niet doen. Komt het maar halen.
Alle reacties Link kopieren
Nee he . Ik vind het best een groot risico voor het verkopende partij of heb ik dat helemaal mis?
Dikke doei, hij komt 't maar lekker zelf halen en contant betalen!
Alle reacties Link kopieren
Als het een groot en zwaar meubel is dan past het dus niet in een normale personen auto waarschijnlijk.

Niet iedereen heeft een aanhangwagen of busje staan.

Als je niet accoord gaat met de optie dat de koper het wil laten bezorgen raak je dit meubelstuk waarschijnlijk helemaal niet kwijt en kan je het in het beste geval gratis laten ophalen door de kringloop of moet je het zelf naar de stort brengen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-10-2018 11:22
Als het een groot en zwaar meubel is dan past het dus niet in een normale personen auto waarschijnlijk.

Niet iedereen heeft een aanhangwagen of busje staan.

Als je niet accoord gaat met de optie dat de koper het wil laten bezorgen raak je dit meubelstuk waarschijnlijk helemaal niet kwijt en kan je het in het beste geval gratis laten ophalen door de kringloop of moet je het zelf naar de stort brengen.

Maar als zij een bezorger sturen zijn ze toch sowieso verzekerd dat het opgehaald word. Ik verzend het dan namelijk niet zelf
Alle reacties Link kopieren
Siska001 schreef:
21-10-2018 11:18
Nee he . Ik vind het best een groot risico voor het verkopende partij of heb ik dat helemaal mis?
Nee, jij draagt zowat al het risico in deze constructie. Ik zou het niet doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Siska001 schreef:
21-10-2018 11:18
Nee he . Ik vind het best een groot risico voor het verkopende partij of heb ik dat helemaal mis?
Precies. Alle risico is voor jou. Je bent geen winkel toch?
Nee niet doen, ook met kleiner spul niet, als de andere partij een oplichter is kunnen ze zeggen dat ze het nooit gekregen hebben en krijg jij je geld niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al biedingen van anderen gehad dan die wel zelf willen komen ophalen?

Want het risico op eventueel geen geld krijgen vind ik zelf meer aanvaardbaar dan de zekerheid van helemaal geen geld krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als de bezorger een proffessional is, kan hij toch bevestigen dat het daar bezorgd is? Je kunt ook kijken hoe lang iemand al op MP actief is en voor de zekerheid nog even bellen en dan er maar vanuit gaan dat het goed komt.

Of bedoel je vooral het risico als het stuk gaat?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
21-10-2018 11:31
Nee niet doen, ook met kleiner spul niet, als de andere partij een oplichter is kunnen ze zeggen dat ze het nooit gekregen hebben en krijg jij je geld niet.
Daar is track and trace voor,als de verkoper niet met gelijk over steken wilt dan gaat voor mij het al niet door.
Deze optie is de enige reden waarom ik na jaren weer wat op marktplaats koop.
Moon-Alisa schreef:
21-10-2018 11:39
Als de bezorger een proffessional is, kan hij toch bevestigen dat het daar bezorgd is? Je kunt ook kijken hoe lang iemand al op MP actief is en voor de zekerheid nog even bellen en dan er maar vanuit gaan dat het goed komt.

Of bedoel je vooral het risico als het stuk gaat?
Ze bedoelt allebei aangezien ze dat in de OP zegt.
starfeathers schreef:
21-10-2018 11:39
Daar is track and trace voor,als de verkoper niet met gelijk over steken wilt dan gaat voor mij het al niet door.
Deze optie is de enige reden waarom ik na jaren weer wat op marktplaats koop.
eerst betalen dan versturen

in deze zou ik voor ophalen kiezen
Thuis laten ophalen en dan contant betalen
Meubelstukken ga ik echt niet versturen, dan breng ik het nog liever naar de kringloop of laat het gratis ophalen als ik er echt vanaf moet. En ik zou als verkoper nooit kiezen voor tegelijk oversteken want dan kom je als verkoper toch in een kwetsbare positie terecht mocht je een koper hebben die toch z'n geld terug eist.
Alle reacties Link kopieren
Als de koper niet aangeeft het te hebben ontvangen krijg je hoe dan ook na 7 dagen gewoon je geld.
JustMeDaan schreef:
21-10-2018 13:21
Als de koper niet aangeeft het te hebben ontvangen krijg je hoe dan ook na 7 dagen gewoon je geld.
Wat?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zoals het er staat....
JustMeDaan schreef:
21-10-2018 13:21
Als de koper niet aangeeft het te hebben ontvangen krijg je hoe dan ook na 7 dagen gewoon je geld.
Klopt. Dit staat in de voorwaarden.
vivagirl2013 schreef:
21-10-2018 13:46
Klopt. Dit staat in de voorwaarden.
Wat heeft dat met de zorgen van TO te maken?
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt de een na laatste vraag gemist? Als het product beschadigd is en de koper het geld niet vrijgeeft oftewel niet aangeeft dat het product ontvangen is. Dan krijg je dus hoe dan ook na 7 dagen gewoon je geld als verkoper. Zo moeilijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Bezorgen is natuurlijk het risico van de verkoper. Dat is het nadeel voor jou als verkoper. Dus nogal logisch dat de koper geen geld gaat vrijgeven als het meubel beschadigd wordt geleverd.

Het is maar wat je wil: wil je dit risico dragen, dan doe je het op deze manier. Wil je het risico niet dragen dan moet iemand het maar op komen halen.

Hou er ook rekening mee dat bij die gelijk oversteken service iemand natuurlijk altijd nog een discussie over hetgeen hij ontvangen heeft kan starten. Ik zou, zeker bij dit soort dingen, nooit voor verzenden kiezen en altijd ter plekke bekijken en verkopen.
Ja ik zou die discussie niet willen als ik bijvoorbeeld een 2de hands boek verkoop wat gelezen is en de koper begint een discussie dat het boek niet nieuw is maar gelezen terwijl het duidelijk in mijn advertentie staat. Koper besluit het geld terug te vorderen en dus niet akkoord te geven voor ontvangst en weg is je boek en naar het geld kun je fluiten.

Nee eerst betalen, dan stuur ik het op op eigen risico van de koper (Ik vermeld dat altijd in mijn advertenties). Ik doe ook niet aan ruilen of niet goed geld terug. Als je meer service en zekerheid dan ga je maar naar de winkel en betaal je de nieuwprijs. Vind het zowiezo stom dat mensen verwachten dezelfde rechten te hebben bij een particulier ,die de zolder eens opgeruimd heeft en wat dingetjes op marktplaats, als bij bij een winkel.
Maar daar gaat de discussie niet over.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-10-2018 14:27
Ja ik zou die discussie niet willen als ik bijvoorbeeld een 2de hands boek verkoop wat gelezen is en de koper begint een discussie dat het boek niet nieuw is maar gelezen terwijl het duidelijk in mijn advertentie staat. Koper besluit het geld terug te vorderen en dus niet akkoord te geven voor ontvangst en weg is je boek en naar het geld kun je fluiten.

Nee eerst betalen, dan stuur ik het op op eigen risico van de koper (Ik vermeld dat altijd in mijn advertenties). Ik doe ook niet aan ruilen of niet goed geld terug. Als je meer service en zekerheid dan ga je maar naar de winkel en betaal je de nieuwprijs. Vind het zowiezo stom dat mensen verwachten dezelfde rechten te hebben bij een particulier ,die de zolder eens opgeruimd heeft en wat dingetjes op marktplaats, als bij bij een winkel.
Maar daar gaat de discussie niet over.
Je kunt wel in je advertentie zetten dat verzending voor risico van de koper is, maar uiteindelijk is dat risico gewoon voor jou als verkoper. Dus als het niet aankomt of beschadigd is, dan kan de koper wel degelijk dat bij jou terugvorderen of de koop ongedaan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven