Geld & Recht alle pijlers

Belasting 2008/ vrijwilligers - loonheffing

20-03-2009 10:31 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Een vraag, weet iemand hoe het bij de belasting in zijn werk gaat met een vrijwillgerscontract? Mijn vriend werk bij een vereniging, en verdient daar meer dan de 1500 euro die je van de Belasting mag verdiennen als vrijwillger. Hij heeft bij de vereniging een vrijwillgerscontract met 0 uren. Nu moeten we over 2008 een flink bedrag terug betalen, omdat hij te veel verdient heeft en omdat iemand bij de boekhouding van die vereniging niet heeft op zitten letten en loonheffing heeft ingevuld bij hem, terwijl hij dit ook al krijgt bij zijn werkgever.



Kan het kloppen dat als je (te) veel verdient je ook elk jaar belasting moet terug betalen.? Ik hoor zo vaak dat mensen iets terug krijgen, snap er niks van.



Groetjes
Met zo'n vergoeding wordt het denk ik niet meer gezien als vrijwilligerswerk maar als een bijbaantje. Moet je even op de belastingdienst site kijken, er zijn regels voor.

Als er bij zijn gewone werk ook al heffingskorting wordt gegeven dan moet je dat terugbetalen ja. En als je niets aan de situatie doet dan moet dat jaarlijks.
Alle reacties Link kopieren
Ja idd, dan is het misschien slimmer om minder te gaan verdienen bij zijn bijbaan.

Nou in 2006 stond de loonheffing bij zijn bijbaan op ja, dus twee keer in dat jaar (bij zijn bijbaan en werkgever) in 2007 is dat er vanaf gehaald, zoals het hoort. Mara in 2008 stond het er ineens wel weer op! Is toch raar, ze mogen loonheffing toch niet zomaar op jaar zetten lijkt mij!?
Je noemt het nu zelf ook een bijbaan, er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een bijbaan en vrijwilligerswerk waar een vergoeding wordt gegeven. Krijg je ook een loonstrook?

Je had toch zelf wel gezien dat er in januari 2008 meer overbleef van "de vergoeding" dan in december 2007? Daar had uit opgemaakt kunnen worden dat er loonheffingskorting wordt gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven