Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek

31-12-2018 10:44 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 1998 een spaar hypotheek. 1/3 nog te gaan. Tot 2023 en dan gespaard volledig. Nu betalen wij meer levensverzekering dan hypotheek. Wat is beter? Snel aflossen of oversluiten.
Alle reacties Link kopieren
Oversluiten kost geld. Wanneer je jaarlijks maximaal aflost, is het goedkoper om niet af te lossen.

De boete is de rente die de bank misloopt tijdens de nog resterende looptijd. Voor 4 jaar lijkt het me niet rendabel om over te sluiten. Maak zelf gewoon het rekensommetje. In de huidige situatie hoeveel rente moet ik betalen (ook voor de situatie met extra aflossen) en de situatie met de oversluitkosten en de boete meefinancieren.

De banken rekenen meestal in hun voordeel, en vergeten (extra) aflossen in de berekening wat voor jullie het voordeligste is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De premies voor levensverzekeringen zijn de laatste jaren gedaald. misschien kun je die oversluiten? daarvoor hoef je niet naar de notaris?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Beter is een onafhankelijk hypotheekadviseur onder AFM-toezicht
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
31-12-2018 12:24
Beter is een onafhankelijk hypotheekadviseur onder AFM-toezicht
sowieso.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe is ieder jaar maximaal bijstorten in de spaarpolis en maximaal aflossen om de looptijd te verkorten... nog 1 jaar te gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven