Geld & Recht alle pijlers

Rechtsgeldigheid mail

01-02-2019 12:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
ceylon wijzigde dit bericht op 03-02-2020 11:44
97.74% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Nee dat hoeft niet.
Maar ze kunnen altijd terugkrabbelen hè, ook mét handtekening.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gedaan. Maar het is wel een risico ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou pas opzeggen als je een handtekening hebt gezet. Misschien word je het niet eens over het contract.
Als je uiterlijk eind februari moet opzeggen, zou ik even wachten tot je een handtekening hebt gezet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Als je een proeftijd hebt kunnen ze altijd terug natuurlijk, maar er is aantoonbaar een overeenkomst tot stand gekomen zo te lezen. Een handtekening betekent in zichzelf niets, het is hooguit een vrij redelijk bewijs van overeenstemming. Net als die mail.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Heb je een proeftijd? Wqnt dan maakt her geen verschil of je nu of eind van de maand je baan opzegt. Ze kunnen dan op dag 1 zeggen 'toch maar liever niet'.
Dus een contract kun je met die mail niet afdwingen, wel je recht op ww aantonen als het toch niet doorgaat en je hebt je baan opgezegd.

Maar als je nog even kunt wachten, waarom zou je dat niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Ik heb je vorige topic ( over je -nog even- huidige baan) gelezen en gereageerd.
Ook ben ik benieuwd naar je voorspellende gaven. Je hebt een tijd terug daarover iets geschreven, in combinatie met werk.
Is dat nu een beetje uitgekomen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al onderhandeld over je contract? Dat zou ik altijd eerst doen.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
01-02-2019 12:51
Heb je al onderhandeld over je contract? Dat zou ik altijd eerst doen.
Nadat je een arbeidsovereenkomst hebt? Lijkt me niet de handigste volgorde
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-02-2019 12:39
Gefeliciteerd!

Als je een proeftijd hebt kunnen ze altijd terug natuurlijk, maar er is aantoonbaar een overeenkomst tot stand gekomen zo te lezen. Een handtekening betekent in zichzelf niets, het is hooguit een vrij redelijk bewijs van overeenstemming. Net als die mail.

Dankjewel.

En ja, ik kan nog wel even wachten, maar wilde even zeker weten of mails volstaan. Dat doen ze dus.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als die mail bevestigt wat jullie zijn overeengekomen, ja
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
01-02-2019 12:46
Gefeliciteerd!
Ik heb je vorige topic ( over je -nog even- huidige baan) gelezen en gereageerd.
Ook ben ik benieuwd naar je voorspellende gaven. Je hebt een tijd terug daarover iets geschreven, in combinatie met werk.
Is dat nu een beetje uitgekomen?
Aangezien de huidige manager op het punt staat gewiebert te worden...

Maar er zijn wat dingen gebeurd waar ik geen zin in heb. Dus ik bespaar me de moeite van het afwachten. Kan nog best zijn dat mijn uitspraak gaat gelden voor deze nieuwe baan ;-D

Ik heb er in elk geval zin in.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-02-2019 12:54
Nadat je een arbeidsovereenkomst hebt? Lijkt me niet de handigste volgorde
Ik bedoel dan ook: heb je al onderhandeld over de arbeidsvoorwaarden ed?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
01-02-2019 13:38
Ik bedoel dan ook: heb je al onderhandeld over de arbeidsvoorwaarden ed?
En ik bedoel: uit de OP volgt dat sprake is van een bevestiging van een arbeidsovereenkomst. Dan is onderhandelen te laat
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Met zo’n mail kun je idd aantonen dat er een principeafspraak is, maar de ervaring leert dat de kleine lettertjes in een contract minstens zo belangrijk zijn. Daar staan alle details in die niet in zo’n mail worden besproken, en die kunnen nog wel eens wat vragen oproepen of zelfs een echte kink in de kabel gooien.

Wat als daarin bijv staat dat er regelmatig overwerk wordt verwacht en dat alleen in tijd voor tijd wordt uitgekeerd ;-)

Of er staan rare clausules in mbt concurrentiebeding, relatiebeding, enz.

Ik zou dus echt de kleine lettertjes nog even afwachten voordat je er naar gaat handelen.
Je hebt ook een proefperiode straks in de eerste maand. Dan kunnen ze je ook weer zo buiten zetten.

Maar ik zou even wachten tot het contract getekend is. Je moet voor 1 maart opzeggen toch?
Alle reacties Link kopieren
Als je dit dort en je wordt in je proefperiode ontslagen, heb je dan wel recht op ww omdat je ontslag nam boj je vorige baan?
Alle reacties Link kopieren
Als je een toezegging per e-mail hebt of een aanbod hebt gekregen is dat in beide gevallen rechtsgeldig. In de praktijk is hier nooit een issue over omdat je nog een proeftijd hebt waarin beide partijen zonder reden het contract kunnen opzeggen. Dus of er nu wel of geen overeenkomst tot stand is gekomen: de proeftijd biedt alsnog een uitweg.

Uiteraard is dit wel alleen als het aanbod al op tafel ligt. Het is natuurlijk niet slim om je huidige baan op te zeggen als je wel een baan aangeboden hebt gekregen maar geen arbeidsvoorwaarden. Dus je moet op schrift (e-mail is gelijk aan papier) hebben wat ze je gaan betalen, welke voorwaarden gelden etc.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Ik zou nog even je nieuwe arbeidscontract afwachten en dan daarna je baan opzeggen. Aangeven dat dit spoed heeft vanwege opzegtermijn huidige baan.
Alle reacties Link kopieren
Betaling, reiskosten en startdatum staan in de mail.

Overwerk, targets en toeslaguren zijn mondeling besproken. Proeftijd geldt voor mij natuurlijk net zo goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-02-2019 13:39
En ik bedoel: uit de OP volgt dat sprake is van een bevestiging van een arbeidsovereenkomst. Dan is onderhandelen te laat
Ik lees over een gesprek en een toezegging. Meestal ga je daarná toch de onderhandelingen in?
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
01-02-2019 14:49
Betaling, reiskosten en startdatum staan in de mail.

Overwerk, targets en toeslaguren zijn mondeling besproken. Proeftijd geldt voor mij natuurlijk net zo goed.
Ahaa. Ikzelf zou álles zwart op wit willen voordat ik teken.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
01-02-2019 14:49
Betaling, reiskosten en startdatum staan in de mail.

Overwerk, targets en toeslaguren zijn mondeling besproken. Proeftijd geldt voor mij natuurlijk net zo goed.
Oh die laatste punten zou ik wel zwart op wit willen.
Normaal krijg je per e-mail een aanbod waarin dat allemaal staat of verwezen wordt naar het personeelshandboek/cao waarin die voorwaarden geschreven staan. Pas als je dat zwart op wit hebt zou ik akkoord gaan en pas na akkoord gaan opzeggen bij je huidige werk.

Mondeling is leuk, maar kun je niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
01-02-2019 13:48
Wat als daarin bijv staat dat er regelmatig overwerk wordt verwacht en dat alleen in tijd voor tijd wordt uitgekeerd ;-)
Of nog erger: gratis overwerken, ook geen tijd voor tijd.
Ik heb dat ooit in een contract gehad toen ik echt heel erg omhoog zat en heel hard een baan nodig had.
Blijkt in de praktijk erg vervelend te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven