Geld & Recht alle pijlers

Water blijft op terras staan

01-02-2019 16:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!

Mijn eerste topic op het viva na een poosje meelezen.
Ik heb een probleem en hoop dat ik hier wat raad kan vinden.

Ik heb een dakterras wat ook gelijk de overloop is naar andere huizen toe, iedereen heeft zijn stukje afgezet zodat je toch nog wat meer privacy heb.

Nu is onlangs het dakterras van de buren opnieuw gelegd ( de winkels eronder hadden lekkage ) en heeft de uitvoerder een verhoging gemaakt tussen het dak van de buurman en mijn dak waardoor er nu aan mijn kant een hele plas water blijft staan.
De uitvoerder heeft zelfs van mijn terras een hele rij stenen weggehaald en niet meer terug geplaatst zonder toestemming.

Nu is mijn vraag, kan ik hiermee problemen krijgen en ben ik dan aansprakelijk als de winkel onder mij bijvoorbeeld lekkage krijg hierdoor?


Het huis van de buurman is trouwens een huur huis en ik heb al contact gehad met de eigenaar van dat pand maar die kon op dit moment nog niets zeggen omdat de mensen die erover gingen vrij waren vandaag, het huis waar ik in woon is een koophuis.
er is met de afwatering van jouw dak iets niet in orde
Mochten er klachten komen dan kan je die verhalen op de eigenaar van het huis van de buren, daar is per slot van rekening het probleem ontstaan.

Ga eens te rade bij het juridisch loket, daar kunnen ze je er meer over vertellen.
Alle reacties Link kopieren
er is met de afwatering van jouw dak iets niet in orde

Dat lijkt mij ook.


TO, zoek eens naar een aflevering van de rijdende rechter of mr. visser, daar is precies zo'n situatie aan de orde geweest (en de uitkomst was volgens mij precies wat s-meds ook zei: er was iets niet in orde met de afwatering van het eigen dak), ging over dak van een schuur maar zelfde principe.
S-Meds schreef:
01-02-2019 18:39
er is met de afwatering van jouw dak iets niet in orde
Hoezo? Mogelijk heeft die uitvoerder dat andere dakterras net wat te schuin gelegd zodat TO het meeste water krijgt. Dan zit het probleem niet in haar afwatering, dan zit het probleem bij het buur-terras.
Waar zit jullie dakgoot-put richting straat ergens TO?
Alle reacties Link kopieren
Voorheen bleef het water niet staan?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo? Mogelijk heeft die uitvoerder dat andere dakterras net wat te schuin gelegd zodat TO het meeste water krijgt. Dan zit het probleem niet in haar afwatering, dan zit het probleem bij het buur-terras.
Waar zit jullie dakgoot-put richting straat ergens TO?

Er zit een verhoging (afscheiding volgens mij) tussen beide terrassen, dus lijkt me niet waarschijnlijk dat TO water van haar buren krijgt.
Uvita schreef:
01-02-2019 19:50
Hoezo? Mogelijk heeft die uitvoerder dat andere dakterras net wat te schuin gelegd zodat TO het meeste water krijgt. Dan zit het probleem niet in haar afwatering, dan zit het probleem bij het buur-terras.
Waar zit jullie dakgoot-put richting straat ergens TO?
een dak moet afwateren ook als er heel veel water valt om wat voor reden dan ook. Een dak dat niet afwatert heeft geen afschot of de dakgoot/ regenpijp zit verstopt
Het kan ook zijn dat jouw afwatering al langere tijd niet in orde is maar dat je mee hebt gelift op de afwatering van je buren. En dat dit probleem nu naar boven komt omdat je niet meer mee kunt liften.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-02-2019 21:25
een dak moet afwateren ook als er heel veel water valt om wat voor reden dan ook. Een dak dat niet afwatert heeft geen afschot of de dakgoot/ regenpijp zit verstopt
Of de klusmeneer van de buren heeft het zo aangelegd/veranderd dat het water van TO haar dak nu nergens meer heen kan (been there, done that.....). Dat zou ik dus eerst eens uitzoeken TO. Het water wat blijft staan, waar zou dat heen moeten? Waar zit de dichtstbijzijnde afvoer en waarom gaat het daar niet heen? Omdat jouw dak niet goed zit, of omdat er iets in de weg zit/ligt/staat?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt al voor al jullie reacties , we hebben een afwatering put op het terras zitten, voordat de verhoging van de buren werd geplaatst bleef er geen water staan.
Wat ze gedaan hebben is een soort van 'hobbeltje' gemaakt.

Wij hebben links en rechts buren en alleen aan de kant waar de ophoging is gemaakt blijft nu het water staan
Alle reacties Link kopieren
Giraffje1990 schreef:
01-02-2019 16:57
Goedemiddag allemaal!

De uitvoerder heeft zelfs van mijn terras een hele rij stenen weggehaald en niet meer terug geplaatst zonder toestemming.

Oh, en als dat jouw stenen zijn en die ook op jouw perceel lagen, dan zou ik hier ook even achteraan gaan. Die mag hij dan gewoon weer terugleggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
01-02-2019 22:43
Oh, en als dat jouw stenen zijn en die ook op jouw perceel lagen, dan zou ik hier ook even achteraan gaan. Die mag hij dan gewoon weer terugleggen natuurlijk.
Ja dat heb ik inderdaad al gemeld, ze hebben helemaal niets gezegd maar op een doordeweekse dag gewoon de hele rij weggehaald.
Giraffje1990 schreef:
01-02-2019 22:42
Bedankt al voor al jullie reacties , we hebben een afwatering put op het terras zitten, voordat de verhoging van de buren werd geplaatst bleef er geen water staan.
Wat ze gedaan hebben is een soort van 'hobbeltje' gemaakt.

Wij hebben links en rechts buren en alleen aan de kant waar de ophoging is gemaakt blijft nu het water staan
maar dan is het afschut naar je put niet goed
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-02-2019 22:55
maar dan is het afschut naar je put niet goed
Dan zal ik dat morgen bij daglicht ook even kijken of het putje verstopt is of iets dergelijks bedankt.

Alleen blijft het water niet direct onder mijn terras staan maar alleen maar bij het stukje waar het verhoogt is, en dat is wel al voorbij mijn putje.
Giraffje1990 schreef:
01-02-2019 23:11
Dan zal ik dat morgen bij daglicht ook even kijken of het putje verstopt is of iets dergelijks bedankt.

Alleen blijft het water niet direct onder mijn terras staan maar alleen maar bij het stukje waar het verhoogt is, en dat is wel al voorbij mijn putje.
haal er anders een dakdekker bij
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-02-2019 23:12
haal er anders een dakdekker bij
Ik heb vanmiddag gebelt met de eigenaar van het pand en ik zou van hun nog een mail ontvangen omdat degene die erover ging niet aanwezig was.
Maar vroeg me ondertussen af of het nu erge schade kan veroorzaken.
Giraffje1990 schreef:
01-02-2019 23:40
Ik heb vanmiddag gebelt met de eigenaar van het pand en ik zou van hun nog een mail ontvangen omdat degene die erover ging niet aanwezig was.
Maar vroeg me ondertussen af of het nu erge schade kan veroorzaken.
Het lekt toch niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven