Geld & Recht alle pijlers

ah.nl levert verkeerde boodschappen, wie is verantwoordelijk

04-02-2019 10:58 249 berichten
Kind had vanmorgen vroeg de boodschappen in ontvangst genomen en vast in gaan ruimen en was alvast begonnen te eten. Ik zie net dat we een verkeerde tas erbij hebben gekregen en zelf eentje missen. Kind was al erg blij met de boodschappen die ik normaal nooit bestel :-)
Maar goed ik mis dus een hele tas aan producten. Net gebeld en de bezorger kijkt of hij mijn tas met producten nog ergens heeft staan en dan komt hij alsnog langs. Hij kan echter de verkeerd geleverde producten niet allemaal meer mee terugnemen omdat die al open gemaakt zijn door kind. Het is de fout van ah.nl bezorgservice lijkt mij. Maar wie is daar verantwoordelijk voor hoe nu verder?
Alle reacties Link kopieren
AH is verantwoordelijk, maar ze hebben gelijk dat ze niet alles retour kunnen nemen omdat het al open gemaakt is. Dat is jou verantwoordelijkheid. Je dochter vind het lekker, dus het gaat wel op.
ik geef mn bek ook maar een douw
De bezorger, lijkt me. Was het jongste kind? Vraag me sowieso af of ze wel boodschappen aan minderjarige mogen afleveren.
Ik bedoel: ik kan het niet zometeen mee retour geven omdat het dus al open is. Ik wil het wel. Maar ik ga er ook niet voor betalen. Zij hebben zelf die fout gemaakt, is dan niet het gevolg dat zij het ook maar oplossen. Kind (niet de jongste) voelt zich super schuldig maar die weet natuurlijk ook niet wat ik besteld heb. Ik mis echt heel veel (dure) biologische boodschappen. Ik baal daar als een stekker van. Maar als ze die al komen brengen vandaag (ik moet zo eigenlijk de deur uit naar de kapper dus super irritant) dan komen ze ook die andere tas terughalen natuurlijk. En die kan ik niet bieden want is al deels open. Dus daar zullen kosten aan verboden zitten, voor mij. En dat vind ik niet terecht. Ah.nl levert verkeerd. Daar sta ik los van. Zij moeten dat maar fixen. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ook een keer de verkeerde boodschappen bezorgd. De ah nam de verkeerd bezorgde boodschappen niet retour, waren koelproducten en die mochten ze niet meenemen. Dus hadden we een heel stel onbestelde boodschappen erbij. Onze juiste bestelling is ook nooit meer gekomen, die stond al bij andere mensen en die mochten ze dus ook niet meer meenemen. Mijn eigen boodschappen zijn toen wel vergoed.
Isabellarose- schreef:
04-02-2019 11:06
Ik bedoel: ik kan het niet zometeen mee retour geven omdat het dus al open is. Ik wil het wel. Maar ik ga er ook niet voor betalen. Zij hebben zelf die fout gemaakt, is dan niet het gevolg dat zij het ook maar oplossen. Kind (niet de jongste) voelt zich super schuldig maar die weet natuurlijk ook niet wat ik besteld heb. Ik mis echt heel veel (dure) biologische boodschappen. Ik baal daar als een stekker van. Maar als ze die al komen brengen vandaag (ik moet zo eigenlijk de deur uit naar de kapper dus super irritant) dan komen ze ook die andere tas terughalen natuurlijk. En die kan ik niet bieden want is al deels open. Dus daar zullen kosten aan verboden zitten, voor mij. En dat vind ik niet terecht. Ah.nl levert verkeerd. Daar sta ik los van. Zij moeten dat maar fixen. Toch?

Vind ik ook. Foutje is voor hun rekening. Teruggeven wat er niet open is uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens verkeerde producten gekregen, mocht ik ook gewoon houden. Ik zou me er niet druk over maken en ervan genieten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Nou mijn tas biologische goederen waren een stuk duurder. Die wil ik graag wel terug. Verder heb ik er producten bij die ik dus nooit eet (en waar kind heul blij mee was)
Ik vind dus dat ah alsnog mijn spullen moet brengen, of vergoeden, en deze tas extra spullen die regelen ze zelf maar met desbetreffende. Lijkt mij niet mijn probleem.
Isabellarose- schreef:
04-02-2019 11:06
Ik bedoel: ik kan het niet zometeen mee retour geven omdat het dus al open is. Ik wil het wel. Maar ik ga er ook niet voor betalen. Zij hebben zelf die fout gemaakt, is dan niet het gevolg dat zij het ook maar oplossen. Kind (niet de jongste) voelt zich super schuldig maar die weet natuurlijk ook niet wat ik besteld heb. Ik mis echt heel veel (dure) biologische boodschappen. Ik baal daar als een stekker van. Maar als ze die al komen brengen vandaag (ik moet zo eigenlijk de deur uit naar de kapper dus super irritant) dan komen ze ook die andere tas terughalen natuurlijk. En die kan ik niet bieden want is al deels open. Dus daar zullen kosten aan verboden zitten, voor mij. En dat vind ik niet terecht. Ah.nl levert verkeerd. Daar sta ik los van. Zij moeten dat maar fixen. Toch?

Als je nou eerst eens wacht hoe AH dit oplost in plaats van allerlei aannames te doen en je al druk te gaan maken.
Ik vind dat AH het meestal netjes oplost bij verkeerde of niet geleverde boodschappen. Dit wordt óf nageleverd of verrekend met een volgende bestelling. Als het goed is houdt de bezorger de niet geleverde boodschappen over en komt deze alsnog naleveren. Zo niet, dan worden deze bij een volgende bestelling in mindering gebracht qua geld.

Ik neem aan dat je kind niet alle producten, die jij niet had besteld, heeft open gemaakt? Waarsch zullen deze producten ook worden verrekend bij een volgende bestelling. Goed opgelost dan toch?

Aanvulling: ik lees dus nu dat er waarsch niet betaalt hoeft te worden voor de verkeerd geleverde boodschappen, netjes!
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 11:14
10.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je AH al gebeld wat je met de producten moet doen die nu verkeerd zijn bezorgd? Want als ik het zo lees ga je er vanuit dat je alles moet teruggeven, maar heeft AH dat ook gezegd of denk je dat gewoon?
nerdopviva schreef:
04-02-2019 11:11
Als je nou eerst eens wacht hoe AH dit oplost in plaats van allerlei aannames te doen en je al druk te gaan maken.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer zelf thuis zijn als ze de boodschappen komen brengen. Vind het ook een beetje raar dat je dat je kind laat doen.

AH doet het wel behalve als er drank bij zit dan moet iemand van 18 of ouder het in ontvangst nemen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen zeg! Mijn ervaring is dat AH dit netjes oplost! En jouw kind kon dit niet weten en heeft ten goede trouw geprobeerd te helpen door alvast te gaan uitruimen vd boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
04-02-2019 11:11
Nou mijn tas biologische goederen waren een stuk duurder. Die wil ik graag wel terug. Verder heb ik er producten bij die ik dus nooit eet (en waar kind heul blij mee was)
Ik vind dus dat ah alsnog mijn spullen moet brengen, of vergoeden, en deze tas extra spullen die regelen ze zelf maar met desbetreffende. Lijkt mij niet mijn probleem.
Dus wel je eigen spullen willen hebben, maar de extra tas met boodschapen moeten zij maar regelen?

Stop terug in de tas wat je terug kunt geven en los het op met de bezorger. Als jij graag netjes je spullen wil hebben, dan wil een ander dit vast ook wel lijkt mij. Niet met twee maten meten, gewoon een lijstje maken met wat er állemaal al open is. Scheelt werk voor de eigenaar van de tas en de supermarkt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
04-02-2019 11:11
Als je nou eerst eens wacht hoe AH dit oplost in plaats van allerlei aannames te doen en je al druk te gaan maken.
Dit ja. Appie is over het algemeen zeer schappelijk, dus ik zou me niet zo druk maken. Het zou kunnen dat je je eigen tas (lig vandaag) niet meer krijgt ivm houdbaarheid als die al bij anderen thuis staat, maar dan vergoeden ze de inhoud heus.
Alle reacties Link kopieren
Heb je vooruit betaald dan, of zo? Ik weet niet beter als dat je pint bij het afleveren van de boodschappen en ga ervan uit dat het daarbij mijn eigen verantwoordelijkheid is om op te letten of de juiste boodschappen zijn bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je er vanuit dat er voor jou extra kosten aan verbonden zitten? Je hebt geen overeenkomst voor die producten dus die hoef je natuurlijk niet te betalen. De ondernemer is verantwoordelijk dus als het mis gaat hoort dat gewoon bij het ondernemersrisico.

De dingen die ontbreken zullen ze heus wel naleveren of je krijgt je geld terug.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Hier wisselende ervaringen. Zelf ook een keer zoiets gehad; wij mochten de niet-retourneerbare spullen houden op hun kosten, en de gemiste boodschappen werden verrekend.

Maar oma had dit ook een keer, en zij had mooi het nakijken. Wat niet retour kon, is verrekend met de gemiste producten. Helaas moest ze bijbetalen, en voor tien oiro is het al die strijd niet waard. Je moet zelf ook opletten aldus AH. Vooral op de kleine lettertjes in de bezorg overeenkomst...
Subnautica schreef:
04-02-2019 11:14
Volgende keer zelf thuis zijn als ze de boodschappen komen brengen. Vind het ook een beetje raar dat je dat je kind laat doen.

AH doet het wel behalve als er drank bij zit dan moet iemand van 18 of ouder het in ontvangst nemen.
Uhm, ze waren zelf te laat en ik zat bij de huisarts. Overmacht heet zoiets. En mijn kind is meerderjarig. En heeft zelf gepint, dat hadden we zo afgesproken als ze zouden komen en ik er nog niet was. Dat maak ik dan terug naar haar over.
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 11:19
13.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
04-02-2019 11:15
Heb je vooruit betaald dan, of zo? Ik weet niet beter als dat je pint bij het afleveren van de boodschappen en ga ervan uit dat het daarbij mijn eigen verantwoordelijkheid is om op te letten of de juiste boodschappen zijn bezorgd.
Je kan ook betalen met automatische incasso, dan moet je wel de pakbon tekenen. Ik bestelde regelmatig 5 kratten boodschappen, die had ik echt niet allemaal uitgepakt en gecontroleerd voor de bezorger weer weg was!

De enkele keer dat mijn bezorging niet klopte, of er iets stuk was gegaan werd dat gewoon van de volgende bestelling afgehaald. Even de klantenservice bellen en vragen lijkt mij de enige manier om zeker te weten hoe of wat.
Het is aan de leverancier om het juiste te leveren, maar het is ook aan de ontvanger om dat bij levering te controleren.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
04-02-2019 11:11
Nou mijn tas biologische goederen waren een stuk duurder. Die wil ik graag wel terug. Verder heb ik er producten bij die ik dus nooit eet (en waar kind heul blij mee was)
Ik vind dus dat ah alsnog mijn spullen moet brengen, of vergoeden, en deze tas extra spullen die regelen ze zelf maar met desbetreffende. Lijkt mij niet mijn probleem.
Heb je ze al gesproken dan? Het lijkt van niet. Ik mocht de verkeerd geleverde producten houden en mijn niet geleverde producten werden in mindering gebracht op de rekening, simpel.
Alle reacties Link kopieren
AH lost haar fouten keurig op is mijn ervaring. Alleen jij wil ze de kans niet geven.
Wacht nou even af: staat jouw tas nog in de wagen opbelt iemand die zijn spullen mist en de jouwe heeft dan regelt de chauffeur dat voor je.

Uiteraard ben jij verantwoordelijk voor de opengemaakte boodschappen die niet voor jou waren. Want jij kiest ervoor om een puber de bezorging aan te laten nemen.
De mevrouw belde me net en einde vd dag kijken ze wat er over is en dan verrekenen ze dat idd....
Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven