Geld & Recht alle pijlers

1 maart: belastingaangifte -> Vraag

28-02-2019 22:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Morgen is het weer 1 maart, de belastingaangiftes kunnen/mogen weer gedaan worden :)

Nu hebben wij in 2018 aan rentemiddeling gedaan.
Ik lees dat we de boeterente fiscaal kunnen aftrekken.

Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat bij de belasting aangifte?
Wat moet ik dan waar invullen?

Ik wil de aangifte altijd zelf doen en dus ook begrijpen. Hopelijk zijn er ervaringsdeskundigen hier :)

2014 hypotheek afgesloten á 221250 euro tegen 4,1% rente (annuïteiten, volledig afgelost na 30 jaar).
in 2018 rentemiddeling gedaan, hierdoor van 4,1% naar 3,58% rente gegaan.
Van 1070 bruto naar 1010 bruto per maand.
Alle reacties Link kopieren
Bel de belasting telefoon
Alle reacties Link kopieren
Beantwoord gewoon alle vragen in het aangifteprogramma, dan kom je het vanzelf wel tegen.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat jullie hebben gekozen voor rentemiddeling is er geen sprake van een boeterente.

Bij rentemiddeling is de boeterente verdisconteerd in het nieuwe rentetarief.

Op het moment dat jullie bijvoorbeeld 3000,- in een keer hebben betaald voor het aanpassen van de rente (= dus boete rente) mag je dit bedrag aftrekken.
Zonnebloem1990 schreef:
28-02-2019 23:48
Op het moment dat jullie hebben gekozen voor rentemiddeling is er geen sprake van een boeterente.

Bij rentemiddeling is de boeterente verdisconteerd in het nieuwe rentetarief.

Op het moment dat jullie bijvoorbeeld 3000,- in een keer hebben betaald voor het aanpassen van de rente (= dus boete rente) mag je dit bedrag aftrekken.
En dat kan je dan invoeren op dezelfde 'pagina' als de betaalde hypotheek rente. Er staat bij een van de vraagtekentjes ook uitleg over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven