Geld & Recht
alle pijlers
Zara retour niet aangekomen..
zaterdag 11 mei 2019 15:52
Heb een bestelde artikel geretourneerd bij een dichtstbijzijnde punt. Kan me nog herinneren dat de dame het niet kon scannen maar wel handmatig het heeft kunnen invoeren.. heb een track en tracé code ontvangen...
Krijg nou een brief van segoria dat ik moet betalen + aanmaningskosten van €40.
Helaas heb ik de track code niet bewaard en kan ik nu niet zien of het pakketje wel werkelijk is aangekomen.
Heb contact opgenomen met Zara en die geven aan dat ze een onderzoek zouden starten.. kreeg op de dag zelf een mail met daarin vermeld dat ze het echter niet kunnen vinden .. dat betekent dus dat ik het gewoon moet betalen..
Weten jullie of er een mogelijkheid is om de track en tracé achter te kunnen halen dmv de code die is ingevoerd bij het retourneren.. (retourlabel heb ik nog in mijn e-mail staan) aan de hand daarvan heeft postnl het geretourneerd.
Alvast dank
Krijg nou een brief van segoria dat ik moet betalen + aanmaningskosten van €40.
Helaas heb ik de track code niet bewaard en kan ik nu niet zien of het pakketje wel werkelijk is aangekomen.
Heb contact opgenomen met Zara en die geven aan dat ze een onderzoek zouden starten.. kreeg op de dag zelf een mail met daarin vermeld dat ze het echter niet kunnen vinden .. dat betekent dus dat ik het gewoon moet betalen..
Weten jullie of er een mogelijkheid is om de track en tracé achter te kunnen halen dmv de code die is ingevoerd bij het retourneren.. (retourlabel heb ik nog in mijn e-mail staan) aan de hand daarvan heeft postnl het geretourneerd.
Alvast dank
zaterdag 11 mei 2019 16:16
Weten jullie of er een mogelijkheid is om de track en tracé achter te kunnen halen dmv de code die is ingevoerd bij het retourneren.. (retourlabel heb ik nog in mijn e-mail staan) aan de hand daarvan heeft postnl het geretourneerd.
Volgens mij kan dat niet, maar die vraag kun je het beste aan postnl zelf vragen lijkt me?
Ik denk dat je pech hebt.
zaterdag 11 mei 2019 16:24
TJa.Lilianchay schreef: ↑11-05-2019 15:52
Helaas heb ik de track code niet bewaard en kan ik nu niet zien of het pakketje wel werkelijk is aangekomen.
Alvast dank
Ze zeggen niet voor niets dat je die moet bewaren. Btw je krijgt altijd een ontvangstbewijs als je een pakketje brengt. Die heb je dus ook niet bewaard?
zaterdag 11 mei 2019 16:41
Ik werk ook bij de klantenservice van een grote online webshop en bij ons komt het helaas ook wel eens voor dat een retourlabel niet gescant kan worden.
Dan raden wij ook aan om even zelf een retourlabel regelen bij het afgiftepunt, een foto te maken van het bonnetje en naar ons te sturen. Zo kunnen wij de zending volgen en de retourkosten terugbetalen.
Het is toch heel logisch om de T+T te bewaren, hoe kan de winkel anders weten of het jouw pakket is dat is aangekomen? Jouw retourzending zit ook vast aan je retourlabel. Zodra die gescant wordt bij het retourdepot weet het bedrijf dat jouw bestelling terug is en wordt er meteen een terugbetaling geregeld. Nu weten ze dus niks...
Ik denk dat je inderdaad pech hebt.
Dan raden wij ook aan om even zelf een retourlabel regelen bij het afgiftepunt, een foto te maken van het bonnetje en naar ons te sturen. Zo kunnen wij de zending volgen en de retourkosten terugbetalen.
Het is toch heel logisch om de T+T te bewaren, hoe kan de winkel anders weten of het jouw pakket is dat is aangekomen? Jouw retourzending zit ook vast aan je retourlabel. Zodra die gescant wordt bij het retourdepot weet het bedrijf dat jouw bestelling terug is en wordt er meteen een terugbetaling geregeld. Nu weten ze dus niks...
Ik denk dat je inderdaad pech hebt.
anoniem_645ce6d2028b1 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 16:46
1.40% gewijzigd
zaterdag 11 mei 2019 16:44
Bij de Zara print je een retouretiket uit. Daarmee geef je het af bij Post.nl en krijg je een bewijs van verzending/track and tracebonnetje.
Die moet je bewaren.
Doe je dat niet en kunnen zij ook niet zien waar het pakje is, kunnen ze dat ook niet met alleen een retourlabelnummer, die hebben zij zelf aangemaakt en verstuurd naar jou. Daar kunnen ze niks mee verder.
Die moet je bewaren.
Doe je dat niet en kunnen zij ook niet zien waar het pakje is, kunnen ze dat ook niet met alleen een retourlabelnummer, die hebben zij zelf aangemaakt en verstuurd naar jou. Daar kunnen ze niks mee verder.
zaterdag 11 mei 2019 17:45
Een tip voor de volgende keer. Maak een foto van het verzendbewijs/TenT code. Zo raak je die niet kwijt en heb je geen losse bonnetjes. Na afhandeling door webwinkel kun je foto verwijderen.
Heb zelf ook een keer zoiets aan de hand gehad bij de Zara . Maar had gelukkig dus wel een foto van verzendbewijs waardoor ik direct het geld teruggestort kreeg. Zonder bewijs doen ze niet zoveel.
Heb zelf ook een keer zoiets aan de hand gehad bij de Zara . Maar had gelukkig dus wel een foto van verzendbewijs waardoor ik direct het geld teruggestort kreeg. Zonder bewijs doen ze niet zoveel.
zaterdag 11 mei 2019 21:46
zondag 12 mei 2019 00:14
Tsja, het is de verantwoordelijkheid van de verzender. Van jou dus. Als je er zelf niet voor kiest om het aangetekend, verzekerd en met bewijs te verzenden, dan draag je ook zelf het risico als het niet aankomst.
Ook erg onhandig dat je die track en trace code hebt weggegooid. Als je daar gewoon een foto van had gemaakt had je in ieder geval iets in handen gehad om mee verder te gaan. Nu heb je helemaal niets en is het alleen maar jouw vage verhaal tegen dat van de webwinkel: Wij hebben niets ontvangen.
Ook erg onhandig dat je die track en trace code hebt weggegooid. Als je daar gewoon een foto van had gemaakt had je in ieder geval iets in handen gehad om mee verder te gaan. Nu heb je helemaal niets en is het alleen maar jouw vage verhaal tegen dat van de webwinkel: Wij hebben niets ontvangen.