Geld & Recht alle pijlers

Zara retour niet aangekomen..

11-05-2019 15:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een bestelde artikel geretourneerd bij een dichtstbijzijnde punt. Kan me nog herinneren dat de dame het niet kon scannen maar wel handmatig het heeft kunnen invoeren.. heb een track en tracé code ontvangen...

Krijg nou een brief van segoria dat ik moet betalen + aanmaningskosten van €40.

Helaas heb ik de track code niet bewaard en kan ik nu niet zien of het pakketje wel werkelijk is aangekomen.

Heb contact opgenomen met Zara en die geven aan dat ze een onderzoek zouden starten.. kreeg op de dag zelf een mail met daarin vermeld dat ze het echter niet kunnen vinden .. dat betekent dus dat ik het gewoon moet betalen..

Weten jullie of er een mogelijkheid is om de track en tracé achter te kunnen halen dmv de code die is ingevoerd bij het retourneren.. (retourlabel heb ik nog in mijn e-mail staan) aan de hand daarvan heeft postnl het geretourneerd.

Alvast dank
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie of er een mogelijkheid is om de track en tracé achter te kunnen halen dmv de code die is ingevoerd bij het retourneren.. (retourlabel heb ik nog in mijn e-mail staan) aan de hand daarvan heeft postnl het geretourneerd.

Volgens mij kan dat niet, maar die vraag kun je het beste aan postnl zelf vragen lijkt me?

Ik denk dat je pech hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lilianchay schreef:
11-05-2019 15:52


Helaas heb ik de track code niet bewaard en kan ik nu niet zien of het pakketje wel werkelijk is aangekomen.


Alvast dank
TJa.
Ze zeggen niet voor niets dat je die moet bewaren. Btw je krijgt altijd een ontvangstbewijs als je een pakketje brengt. Die heb je dus ook niet bewaard?
Ik werk ook bij de klantenservice van een grote online webshop en bij ons komt het helaas ook wel eens voor dat een retourlabel niet gescant kan worden.

Dan raden wij ook aan om even zelf een retourlabel regelen bij het afgiftepunt, een foto te maken van het bonnetje en naar ons te sturen. Zo kunnen wij de zending volgen en de retourkosten terugbetalen.

Het is toch heel logisch om de T+T te bewaren, hoe kan de winkel anders weten of het jouw pakket is dat is aangekomen? Jouw retourzending zit ook vast aan je retourlabel. Zodra die gescant wordt bij het retourdepot weet het bedrijf dat jouw bestelling terug is en wordt er meteen een terugbetaling geregeld. Nu weten ze dus niks...

Ik denk dat je inderdaad pech hebt.
anoniem_645ce6d2028b1 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 16:46
1.40% gewijzigd
Bij de Zara print je een retouretiket uit. Daarmee geef je het af bij Post.nl en krijg je een bewijs van verzending/track and tracebonnetje.
Die moet je bewaren.

Doe je dat niet en kunnen zij ook niet zien waar het pakje is, kunnen ze dat ook niet met alleen een retourlabelnummer, die hebben zij zelf aangemaakt en verstuurd naar jou. Daar kunnen ze niks mee verder.
Waarom heb je dat Track & Trace bonnetje niet bewaard? Past makkelijk een paar dagen/week in je portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Een tip voor de volgende keer. Maak een foto van het verzendbewijs/TenT code. Zo raak je die niet kwijt en heb je geen losse bonnetjes. Na afhandeling door webwinkel kun je foto verwijderen.

Heb zelf ook een keer zoiets aan de hand gehad bij de Zara . Maar had gelukkig dus wel een foto van verzendbewijs waardoor ik direct het geld teruggestort kreeg. Zonder bewijs doen ze niet zoveel.
haddah schreef:
11-05-2019 17:45
Een tip voor de volgende keer. Maak een foto van het verzendbewijs/TenT code. Zo raak je die niet kwijt en heb je geen losse bonnetjes. Na afhandeling door webwinkel kun je foto verwijderen.
Dit!
Waarom gooi je zoiets weg voordat het verwerkt is ?
Dat was je enige poot om op te staan vrees ik.
Of het handmatig ingevoerd wordt of gescand maakt niet uit .
Dure les.
Oh en als het handmatig wordt ingevoerd worden alleen de adresgegevens/antwoordnummer ingevoerd er is geen ruimte voor bv een ordernummer of iets dergelijks.
En de enige manier om iets in het post.nl systeem te vinden is met track and tracenummer
Alle reacties Link kopieren
Helaas. Zonder kun je niks.
Alle reacties Link kopieren
Bij DPD is het zo dat de track en trace code op het label staat dat je op je pakket moet kleven. Mss is dat bij Postnl ook zo? Of hebben jij of Zara geen mail gekregen van Postnl? Als ontvanger krijg ik die wel.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel een algemeen mailtje gehad dat je pakketje bij PostNL was aangemeld?

Hoe lang geleden heb je het ingeleverd?

En je begrijpt, zonder bewijs = geen geld terug, anders zou je zo makkelijk kunnen frauderen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het is de verantwoordelijkheid van de verzender. Van jou dus. Als je er zelf niet voor kiest om het aangetekend, verzekerd en met bewijs te verzenden, dan draag je ook zelf het risico als het niet aankomst.

Ook erg onhandig dat je die track en trace code hebt weggegooid. Als je daar gewoon een foto van had gemaakt had je in ieder geval iets in handen gehad om mee verder te gaan. Nu heb je helemaal niets en is het alleen maar jouw vage verhaal tegen dat van de webwinkel: Wij hebben niets ontvangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven