Geld & Recht alle pijlers

Pakketje bol.com

05-06-2019 10:32 28 berichten
Goedemorgen,

Ik heb laatst een boek besteld bij Bol (€5). Helaas is PostNL het kwijtgeraakt en moest ik via Bol.com een onderzoek starten om te kijken waar het gebleven was. Ik heb contact opgenomen met Bol.com, maar die maakten liever het betaalde bedrag terug over dan dat ze de moeite namen een onderzoek te starten. Dat vond ik ook prima, dus gisteren hebben ze het bedrag teruggestort. Ik krijg echter net bericht van PostNL. Raad eens wat er voor me klaar ligt bij het postkantoor...

Wat nu?
Melden bij Bol.com? Gratis boek houden?
Natuurlijk melden en betalen. Ik heb zoiets ook een keer gehad met een duurder item. Gewoon netjes afhandelen.
Niet ophalen. Gaat vanzelf retour afzender.
Nitflex schreef:
05-06-2019 10:35
Niet ophalen. Gast vanzelf retour afzender.

Maar ze wil dat boek toch hebben?
Melden natuurlijk ( mits je het boek ophaalt)
herfstappeltaart schreef:
05-06-2019 10:35
Maar ze wil dat boek toch hebben?
Oh ik dacht dat ze het inmiddels had.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat er toch gewoon om wat voor jou goed voelt?
Dit heeft alles te maken met normen en waarden, en dus ook of je wil profiteren van iets of dat je eerlijk bent. Moeten anderen echt zeggen wat het juiste is?
Those who don’t believe in magic will never find it
Wil je het boek nog? Dan ophalen en melden. Heb je hem al ergens anders gekocht oid dan melden en vragen wat je nu het beste kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Boek ophalen en betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het melden, ik zou er niet eens over nadenken eigenlijk om het niet te melden.
Alle reacties Link kopieren
Gratis boek houden? :facepalm:

Dat je dit zelfs maar voorstelt zegt al veel over je....natuurlijk ga je het melden. Hoe kom je erop?! @(
Jullie hebben helemaal gelijk. Met PostNL is het deze week behoorlijk misgegaan (liegende customer service etc.), dus ik heb wat irritaties over hoe de bestelling is verlopen, maar daar kan Bol niks aan doen. Ik ga het melden en het pakket ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bij Bol een keer iets dubbel ontvangen, was een duur ding (ruim 200 euro) via een externe verkoper. Ik heb meteen contact opgenomen met Bol, waarop ik van de externe verkoper de retour instructies kreeg plus een vriendelijk bedankje voor het melden. Was voor mij niet meer dan logisch; als ik niets ontvang trek ik ook aan de bel, en nu dus ook. Heeft inderdaad met normen en waarden te maken. Het kwam geen seconde in me op om het te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gelijk melden. Bij Bol helpen ze je goed en doen niet moeilijk, dan moet jij ook eerlijk zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
05-06-2019 10:48
Jullie hebben helemaal gelijk. Met PostNL is het deze week behoorlijk misgegaan (liegende customer service etc.), dus ik heb wat irritaties over hoe de bestelling is verlopen, maar daar kan Bol niks aan doen. Ik ga het melden en het pakket ophalen.
Goed besluit. Ik zou persoonlijk ook niet lekker lezen in een boek wat ik op die manier verkregen had. Zou voor mijn gevoel een smet op zitten.
Eerlijkheid is dat geld wel waard lijkt me zo.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
05-06-2019 10:52
Goed besluit. Ik zou persoonlijk ook niet lekker lezen in een boek wat ik op die manier verkregen had. Zou voor mijn gevoel een smet op zitten.
Eerlijkheid is dat geld wel waard lijkt me zo.
Ik eigenlijk ook niet, nee..
Alle reacties Link kopieren
Als je last hebt van je geweten kun je het Bol laten weten, gezien het lage bedrag is de kans dat ze het je uit coulance laten houden 99,9999999999%.
Ugli schreef:
05-06-2019 10:56
Als je last hebt van je geweten kun je het Bol laten weten, gezien het lage bedrag is de kans dat ze het je uit coulance laten houden 99,9999999999%.
Dat is mijn ervaring ook. Ik heb een keer een poster nog gekregen, en vuilniszakken. Beide mocht ik houden want dat is voor hen makkelijker.
Contact gehad met een hele aardige medewerker van Bol en ik mag het inderdaad houden :)

Geen idee eigenlijk waar die overweging vandaag kwam om het niet te melden 🙄 zo zit ik normaal helemaal niet in elkaar.
Eerlijkheid duurt het langst. Ik had ook een keer een setje boeken besteld bij een andere online boekwinkel (bookdepository). Na een maand was het er nog niet dus contact op genomen en ik kon kiezen uit nieuwe set opsturen of geld terug. Daar waren de boeken het goedkoopst dus nieuwe set laten sturen. 2 weken later 2 sets boeken in huis. Contact opgenomen, mocht de 2de set houden. Heb die later aan een vriendin gegeven die die boeken ook leuk vond :)
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
05-06-2019 11:05
Contact gehad met een hele aardige medewerker van Bol en ik mag het inderdaad houden :)

Geen idee eigenlijk waar die overweging vandaag kwam om het niet te melden 🙄 zo zit ik normaal helemaal niet in elkaar.
Ja soms kunnen je eigen gedachtes je verbazen he. Maar goed je hebt een topic geopend en gebeld dus niet gehandeld naar die gedachte.
Als ik zou handelen naar al mijn gedachtes zat ik nu of in de bak of in mijn graf.

Ik denk dat het menselijk is hoor dit soort (slechte) gedachtes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ugli schreef:
05-06-2019 10:56
Als je last hebt van je geweten kun je het Bol laten weten, gezien het lage bedrag is de kans dat ze het je uit coulance laten houden 99,9999999999%.
Niet altijd! Ook een boek besteld bij Bol deze week. Werd steeds niet bezorgd, dus gebeld. Er wordt een nieuw boek bezorgd en ik heb het verzoek gekregen en retourmail het boek terug te sturen mocht ik hem alsnog ontvangen. Niets houden dus.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
05-06-2019 16:17
Niet altijd! Ook een boek besteld bij Bol deze week. Werd steeds niet bezorgd, dus gebeld. Er wordt een nieuw boek bezorgd en ik heb het verzoek gekregen en retourmail het boek terug te sturen mocht ik hem alsnog ontvangen. Niets houden dus.
Verzoek ja, geen eis.
Zeilboot76 schreef:
05-06-2019 16:17
Niet altijd! Ook een boek besteld bij Bol deze week. Werd steeds niet bezorgd, dus gebeld. Er wordt een nieuw boek bezorgd en ik heb het verzoek gekregen en retourmail het boek terug te sturen mocht ik hem alsnog ontvangen. Niets houden dus.
Duur boek? Mij.n vuilniszakken waren rond de 20 euro, dus best een bedrag. De bestelling was inmiddels gecanceld omdat ze kwijt waren in de post. Uiteindelijk kwam de nieuwe bestelling op dezelfde dag als de geannuleerde.
Ugli schreef:
05-06-2019 16:56
Verzoek ja, geen eis.
Ja wel, met een notitie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven