Geld & Recht alle pijlers

Suggesties budget shop adresjes?

29-06-2019 01:53 22 berichten
Ik zag dat hier al eerder topics over aangemaakt waren, maar deze zijn (wat) verouderd. Mijn vraag aan jullie, hoeveel geld geven jullie per maand uit aan kleding en waar koop je je kleding (voor dames)?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoeveel ik gemiddeld uit geef aan kleding per maand maar ik shop wel vaak leuke aanbiedingen bij H&M
Alle reacties Link kopieren
H&m, bonprix.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijd niets meer gekocht. Dit jaar niets dacht ik. Hier zit geen filosofie achter; ik kwam gewoon niets tegen en ik had nog meer dan zat om aan te trekken.

Mijn aanschaffen zijn wel altijd online.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vroeger echt voor honderden euro’s, dure merken ook wel. Nu koop ik voor 50-100 euro per maand, meestal online. Wehkamp bestel ik wel regelmatig, die heeft best een brede keus. Wil graag nog een paar kilo kwijt en de kast hangt behoorlijk vol dus pas weer voor het komende seizoen iets gaan kopen. Even een paar maanden niks
Geen vast bedrag. Ik shop vooral online bij zalando, bonprix en h&m. In de stad kom ik veel bij h&m, c&a en Takko.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op de markt hebben ze ook leuke kleding. Vaak zie ik hetzelfde veel duurder in winkels hangen.

En bij H&M.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken niks, ik draag mijn kleren jaren en let op kwaliteit. Nu is mijn garderobe aan vernieuwing toe en heb ik de afgelopen maanden voor een paar honderd euro nieuwe kleren en schoenen gekocht. (Ik schat tussen 300 en 400 euro.) Ik werk volgens het systeem van een kledingcapsule. Ken je dat al? Want dat is een heel goede manier om miskopen te voorkomen en alles wat je koopt ook daadwerkelijk te dragen.

Voor echte koopjes ging ik vroeger naar de kringloop en kocht ik op de vrijmarkt. Nieuw vind ik het lastiger om voor weinig geld mooie kledingstukken te vinden. (Zie ook mijn topic daarover.) Bij een h&m slaag ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Topvintage.nl. In vergelijking daarmee is H&M zo'n matige kwaliteit. Vooral fantastische jurkjes, moet wel je smaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geef per maand ongeveer 20 euro uit. Vaak koop ik hele tijd niks en bij de grote sale, veel inslaan. Vaak bij de bekende winkels in de winkelstraten. Online koop ik niet (vaak) je kunt niet passen
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen 9 maanden heb ik 200 euro uitgegeven aan kleding, waaronder 2 paar sneakers van goede merken. Dat is dus 22 euro per maand. Ik neem vaak januari als uitgangspunt en hou dan mijn kledinguitgaven bij in een overzichtje, waar wanneer en voor hoeveel en geef mezelf een budget. Het hoeft niet op. Ik gaf te veel aan kleding uit wat ik niet droeg. Dit werkt prima.

Koop vooral bij tkmaxx, outlets en in de sale bij diverse merken en winkels. Ook vaak op vrijmarkt en 2e hands. Indien het niet past verkoop ik het weer door.
In het afgelopen half jaar (of misschien wel 9 maanden) kocht ik:
- 3 broeken
- 1 tshirt
- 1 trui
- 2 jassen
- wat sokken en ondergoed
- 1 paar flipflops

Kortom ik winkel niet als hobby maar koop alleen wat ik echt nodig heb. Als het even kan, koop ik dan tweedehands. Niet bij de spullenhulp maar er zijn zat tweedehandswinkels waar kleding zo goed als nieuw is.
(sokken en ondergoed en flipflops waren wel nieuw)
per maand? ik koop echt niet elke maand kleding. Ik koop bijv een nieuwe broek als een ander stuk is en verder 1 x per halfjaar voor het nieuwe seizoen wat dingen in de sale. Maar ik koop niet voor de 'heb'. Als er nog zat in mijn kast hangt, ga ik er niet een nieuwe lading bij halen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de stad zit trouwens een tweedehands winkeltje met alleen maar mooi spul, vaak verkopen ze ook kleding en schoenen van vorige collecties van de dure winkel ernaast. Echt een leuk winkeltje met hippe items, daar kom ik ook weleens. Misschien zit er bij jou in de buurt ook zoiets TO?
Ik geef minstens 2.000,- euro per jaar uit aan kleding. Kleding is mijn hobby. Ik koop dure merken in de sale maar ook regelmatig Steps of Expresso. H&M had vorig jaar mooie jurken en riemen, maar valt de laatste maanden wat tegen. Ik koop ook wel vintage van marktplaats (voornamelijk schoenen, riemen en kettingen en soms een jas) en laatst voor het eerst een riem op The Next Closet.

Ben er best tijd mee kwijt om alles (meestal online) op te scharrelen. Maar daar is het dan ook een hobby voor.

Af en toe verkoop ik weer licht gedragen kleding op marktplaats, dat levert dan een paar honderd euro op.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok 75,- per 4 a 5 maanden. De laatste keer was 2 maanden terug 2 paar schoenen bij een outlet voor 43,-(all stars en puma) en een shirtje bij c en a voor 9,99.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
50 Euro per maand. Ik heb geen vast budget, maar daar kom ik op uit.
Het meeste online (Zalando) en afgeprijsd.
Ik houd het niet bij, maar wat ik leuk vind, koop ik.
Ik wandel veel door de stad, dus kom genoeg tegen.
Dat kan variëren van €50-€300 per maand denk ik
Ik ben niet winkelvast, kom overal.
Ik heb gisteren een nieuw bh-topje gekocht voor 2,99 en daarvoor een paar maanden geleden het laatste ding was een pyjamabroek voor 4,99. Daarvoor twee lange broeken voor samen 99 euro. Ik denk dat dat heel 2019 was tot nu toe, redelijk representatief. Volgend jaar zal ik geen nieuwe broeken nodig hebben, ook geen winterjas (2018), dus dan ben ik dat bedrag kwijt aan nieuwe shirtjes of zo, of schoenen, als ik het al haal.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-06-2019 09:49
Ik houd het niet bij, maar wat ik leuk vind, koop ik.
Ik wandel veel door de stad, dus kom genoeg tegen.
Dat kan variëren van €50-€300 per maand denk ik
Ik ben niet winkelvast, kom overal.
dit doe ik ook. Deze maand kocht ik 4 shirtjes dat kostte bij elkaar ongeveer 40,-. een jurkje voor een tientje en een rokje voor 15,-. ik koop nooit dure dingen. en bij verschillende winkels. ook bijvoorbeeld wibra en zeeman als ze iets leuks hebben.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel veel afgevallen, dus ik heb een hele nieuwe garderobe moeten aanschaffen. Laatste maanden zijn dus niet heel representatief. Normaal denk ik gemiddeld 100 euro per maand maar niet elke maand. Dus paar maanden niets en dan nieuwe jas, broek, schoenen, enz. Ik koop eigenlijk nooit budget, maar wel 2e hands. Ik let op duurzaamheid en niet op trends.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop veel tweedehands, meestal bij de reshare store voor de normale kleding. Vroeger kwam ik ook vaak bij appel&ei, maar die heeft in mijn stad maar een klein aanbod. Daarnaast is het 9 van de 10 keer niet eens mijn smaak. Mijn vintage jurken komen van Fabrics & More (kleding per kilo). Soms koop ik ook nieuw bij topvintage.nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven