Geld & Recht alle pijlers

Post notaris open in brievenbus

21-08-2019 10:01 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wij hebben gisteren belangrijke stukken van de notaris per post ontvangen. De envelop was echter gewoon open. De inhoud had er zo uit kunnen vallen en iedereen kon erin kijken.

We hebben het notariskantoor gemaild en zij geven aan grote enveloppen extra dicht te plakken, volgens hun is er expres in gekeken door derden. Wij zien echter geen sporen van een plakstrip. Het ziet eruit of de envelop nooit is dicht geweest.

Wie weet wat wij nu kunnen doen? Het voelt niet fijn dat iedereen zomaar ik onze gegevens heeft kunnen neuzen.
Alle reacties Link kopieren
Niks

laat lekker gaan
Alle reacties Link kopieren
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:01
[...]

De envelop aan het notariskantoor laten zien. Als de plakstrip of extra dichtplakmateriaal expres door derden verwijderd is, moet dat zichtbaar geweest zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2019 10:44
Reden: Op gequote
53.41% gewijzigd
Drama. Wat wil je er mee achteraf?
Alle reacties Link kopieren
je kunt van alles doen. de krant lezen, tv kijken, zitten sippen de hele dag, ademhalen, sporten, de radio luisteren, een boek schrijven en nog veel meer. wat zou je willen doen?
Wat wil je er nog aan doen dan? Het is gebeurt, het notariskantoor is op de hoogte en hebben een aanname gedaan over wat er gebeurt kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er niet zoveel mee. Je hebt geen idee óf en zo ja wíe erin heeft zitten neuzen.
Postbodes hebben trouwens niet veel tijd hoor, om uitgebreid en ongestoord in de post te gaan zitten lezen. Wat zou iemand wijzer kunnen zijn geworden uit de stukken?

Kortom, laat het gaan. Gewoon omdat je er niets mee kunt doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Datalek!!!!
Alle reacties Link kopieren
De meeste notarisstukken zijn voor anderen helemaal niet interessant.

Het is gebeurd, je doet er niets meer aan. Laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer beter. Als je geen risico wilt lopen, haal je het de volgende keer zelf op op het notariskantoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon vreemd en ontzettend slordig. Zeker als ik de bijgevoegde rekening zie en wat voor bedrag we moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het echt belangrijke post is, dan sturen ze dit aangetekend op.

Wat verwacht je nu van het notariskantoor? Dat ze schade vergoeding gaan betalen? Dat je korting krijgt. Misschien zijn ze vergeten het dicht te plakken, misschien ook niet.

De postbode heeft echt geen tijd om de post te lezen. Heb je huisgenoten die interesse in jouw post?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:09
Ik vind het gewoon vreemd en ontzettend slordig. Zeker als ik de bijgevoegde rekening zie en wat voor bedrag we moeten betalen.
En dat heb je al gemeld bij de notaris. Laat het rusten. Het interesseert verder echt niemand wat jullie bij een notaris bespreken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook slordig, maar het is gebeurd. Je kunt er niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:09
Ik vind het gewoon vreemd en ontzettend slordig. Zeker als ik de bijgevoegde rekening zie en wat voor bedrag we moeten betalen.
maar hoe erg is dat nou??

vaak is schouders ophalen heel fijn om te doen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-08-2019 10:12
maar hoe erg is dat nou??
Ik wil mijn schouders best ophalen hoor, maar tegenwoordig hoor je geregeld verhalen over misbruik van BSN-nummer icm bankgegevens.
Alle reacties Link kopieren
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:16
Ik wil mijn schouders best ophalen hoor, maar tegenwoordig hoor je geregeld verhalen over misbruik van BSN-nummer icm bankgegevens.
Stonden die genoemd in de documenten?
Alle reacties Link kopieren
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:16
Ik wil mijn schouders best ophalen hoor, maar tegenwoordig hoor je geregeld verhalen over misbruik van BSN-nummer icm bankgegevens.
en dus??
je weet niet OF iemand in die envelop gegluurd heeft

Snap best dat je even dacht: "huh", maar dat moment is nu wel over
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
21-08-2019 10:17
Stonden die genoemd in de documenten?
Ja, die stonden er.
Alle reacties Link kopieren
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:09
Ik vind het gewoon vreemd en ontzettend slordig. Zeker als ik de bijgevoegde rekening zie en wat voor bedrag we moeten betalen.
Jammer dat die er niet uitgevallen is 😁.

Je kunt hier verder niet zoveel mee..voor hetzelfde geld is die envelop in een sorteermachine van de post opengeraakt omdat er vrij veel in zat en dan is hij dus niet expres open gemaakt om in te kijken. Is mij ook weleens gebeurd dat ik toen een open envelop kreeg, was allang blij dat alles er nog in zat.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
lilalinda schreef:
21-08-2019 10:19
en dus??
je weet niet OF iemand in die envelop gegluurd heeft

Snap best dat je even dacht: "huh", maar dat moment is nu wel over
Alleen heeft het notariskantoor dat wel tegen TO gezegd. Dat iemand er dus moedwillig in gekeken heeft. Dat gedeelte vind ik wel vreemd, maar doet eerder vermoeden dat de notaris inderdaad de envelop niet heeft dichtgeplakt.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, eigenlijk schrik ik best van de reacties. Iedereen denkt 'laat maar gaan' of iets in die trant. Maargoed, misschien niet de reacties die ik had gehoopt, dus bij deze mag het forum wel op slot.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-08-2019 10:22
Alleen heeft het notariskantoor dat wel tegen TO gezegd. Dat iemand er dus moedwillig in gekeken heeft. Dat gedeelte vind ik wel vreemd, maar doet eerder vermoeden dat de notaris inderdaad de envelop niet heeft dichtgeplakt.
dan doet ze met die notaris voortaan geen zaken meer
Alle reacties Link kopieren
Welke reacties had je dan wel gehoopt?
Alle reacties Link kopieren
Taar97 schreef:
21-08-2019 10:23
Hmm, eigenlijk schrik ik best van de reacties. Iedereen denkt 'laat maar gaan' of iets in die trant. Maargoed, misschien niet de reacties die ik had gehoopt, dus bij deze mag het forum wel op slot.
Voor het afsluiten van het hele forum, is een aangetekende, dichtgeplakte brief nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven