slechte seks smoort nieuwe relatie

05-12-2007 10:20 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
vrijdag 30 maart 2007

Slechte seks smoort nieuwe relatie

Door MAAIKE RUEPERT



AMSTERDAM - Het leveren van ronduit slechte bedprestaties biedt weinig kans op een langdurige relatie.



Meer dan de helft van de ondervraagden verbreekt een ontluikende liefde als de gewenste resultaten in bed achterwege blijven. Dat blijkt uit onderzoek van internetmagazine Singlessite.nl onder ruim 500 mannen en vrouwen.



Geduldig afwachten tot er verbeteringen in bed optreden blijkt voor de meeste ondervraagden geen serieuze optie. Hoewel 40 procent het best een poosje wil aankijken, laat men tegelijkertijd weten dat er bij het uitblijven van substantiële vorderingen beslist geen relatie in het verschiet ligt. Bovendien dumpt 20 procent de persoon in kwestie al na maximaal twee pogingen tot spetterende seks.



Niet iedereen hecht zoveel waarde aan de bedprestaties. Een kwart heeft de overtuiging dat er met geduld en liefde een hoop te leren valt. Deze ondervraagden denken dat ze de bedpartner kunnen bijspijkeren. Slechts 16 procent meent dat slechte seks er niet toe doet. De potentiële levenspartner is gewoon te leuk om te laten schieten.





Wat zou JIJ doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Slechte seks is een teken aan de wand.. geen chemie..

Dat soort scharrels bloedden bij mij altijd erg snel dood.

En als ie echt leuk is en lief en ardig, ja tuurlijk kijk je het dan wat langer aan.

Maar als het niet matcht tussen de lakens vergeet het dan maar.
Ik zou slechte seks meer associëren met weinig inlevingsvermogen, weinig ervaring, weinig belang hechten aan seks, weinig inspiratie. De chemie is er (eerst) wel, anders was je nooit samen in bed beland.



Wie denkt dat de partner kan worden veranderd moet in de eerste plaats nagaan of de bereidheid tot veranderen aanwezig is, dat is niet alleen zo met seks. Is die bereidheid er niet of ziet de partner het probleem niet dan ben je vertrokken voor een jarenlange onevenwichtige relatie en dan is er bijzonder veel liefde nodig om te compenseren voor dat onevenwicht.



Ik weet wat ik heb gedaan maar ik weet niet of ik het opnieuw zou doen. Het hangt tenslotte nog altijd af of je het totaalpakket de moeite waard vindt en de liefde die je zelf over hebt voor je partner.
De technische kant is wel bij te leren denk ik, maar vrijen met hart en ziel, met passie, alles los kunnen laten, dat is denk ik niet te leren als je het zelf niet heel graag wil.

Een partner zonder passie is voor mij absoluut een reden om de relatie niet voort te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Slechte seks = einde oefening.



Ik heb van de zomer zelfs een potentiële nieuwe liefde afgeschreven omdat hij waar-de-loos zoende. Daar moet ik dan wel even bij zeggen dat "kritisch" mijn middle-name is hoor... Maar goed, ik was het er met een paar vrienden al snel over eens dat slecht zoenen niet veel belooft voor de rest van de erotische ondernemingen. Jammer voor hem, maar ik val gewoon op kwaliteit ;-)
Always look for the silver lining
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan over Jieoor, slecht zoenen is funest..

Volgens mij is het ook zo dat mensen die niet lekker zoenen altijd sechte bedpartners zijn.



Zo moeilijk is zoenen trouwens niet, gewoon een beetje je best doen he!
Alle reacties Link kopieren
En Bianca, heb je ook geen studie bij de hand over de impact van verminderde seks in een bestaande relatie?
Alle reacties Link kopieren
IvyRosa schreef op 05 december 2007 @ 12:16:

De technische kant is wel bij te leren denk ik, maar vrijen met hart en ziel, met passie, alles los kunnen laten, dat is denk ik niet te leren als je het zelf niet heel graag wil.

Een partner zonder passie is voor mij absoluut een reden om de relatie niet voort te zetten.




Helemaal mee eens !

En wat betreft slecht zoenen, die komen niet eens meer m'n bed in, die fout maak ik nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
tintin_au_meridien schreef op 05 december 2007 @ 14:27:

En Bianca, heb je ook geen studie bij de hand over de impact van verminderde seks in een bestaande relatie?
Daar gaan al zo veel topics over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wipkipje schreef op 05 december 2007 @ 14:51:

[...]





Helemaal mee eens !

En wat betreft slecht zoenen, die komen niet eens meer m'n bed in, die fout maak ik nooit meer.




Nee, dat is typisch zo'n fout die je 2x maakt. Eerste kee romdat je er niet bij nadacht, tweede keer omdat je de stelling even moest checken X-D



Hey Kip, hoest?
Alle reacties Link kopieren
Het is jammergenoeg niet per definitie zo, dat een goeie zoener een goeie sexer is, helaas...

A good kisser makes not a good fuck.
Alle reacties Link kopieren
En ook niet dat een slechte zoener slecht is in bed.
Dan kan ik wel inpakken want ik ben helemaal niet zo goed in bed
Alle reacties Link kopieren
Wel in bad? Badmeester...
Ja dat natuurlijk dan weer wel, natte sex is ook very easy :-)
Alle reacties Link kopieren
Been there, seen that



Een relatie van 12 jaar waar vanaf het eerste begin sex al een 'probleem' was.

Uiteindelijk zou ik niet zeggen dat dit de doorslag heeft gegeven bij het tot een eind komen van de relatie, maar het is al die jaren iets geweest dat een flinke druk heeft gelegd op de relatie. Ik wil niet zeggen dat een dame voor een relatie kansloos is als ze in bed 'niet geweldig' is, maar als het ronduit slecht is moet ze op andere gebieden dan wel "het einde" zijn wil ik er toch mee doorgaan. En ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Ivy; als je merkt dat het geen kwestie is van technische vaardigheden (die kan je leren) maar een gebrek aan passie.. exit!



Ik ben behoorlijk lichamelijk ingesteld en voor mijn gevoel kan ik tijdens sex veel tot uitdrukking brengen dat me met woorden nooit zou lukken. Als ik dat stukje communicatie met een sexpartner niet heb dan is het gewoon geen relatiemateriaal. Op zich kan ik daar dan wel mee leven als het om een ONS gaat of een vluchtig 'pretmoment' in een club, maar als het om een relatie gaat gaat de lat bij mij wel een stuk omhoog.. dan moet er wel degelijk ook een behoorlijke mentale verbinding zijn tijdens de sex en zonder passie komt die niet tot stand.
Alle reacties Link kopieren
O ja.. en voor zoenen geldt eigenlijk hetzelfde;

Ik kan erg genieten van zoenen ook als de dame in kwestie niet al te vaardig is, als ik maar voel dat ze er met hart en ziel in zit. (trouwens.. als het klikt blijkt het leren van lekker zoenen zoooo snel te gaan.. In een avondje kan iemand zich zomaar ontpoppen als een natuurtalent ;-)
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is sex een van de belangrijkste dingen in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik swing hoor ik regelmatig mannen klagen over slechte sex met hun partner, als ik dan ook nog verneem dat dit al vanaf dag 1 zo was.... Nou dan ga ik me toch weleens afvragen waarom ze dan wel bij hun vrouw zijn gebleven.

Dus toch geld en de maatschappelijke ladder die belangrijker zijn dan SEX
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen relatie om verbreken als hij voor de rest lief, leuk, aardig, grappig enz enz is. Als ik met een man kan lachen, dan vind ik dat veel belangrijker.

Wel zou ik eerder geneigd zijn de relatie te verbreken als de slechte seks het resultaat was van geen moeite doen voor mijn plezier en alleen maar aan zichzelf denken. Vind ik niet zo'n fijne karaktertrek, binnen en buiten het bed.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer iemand echt slecht kan zoenen zit sex er al helemaal niet meer in en laat staan een relatie.

Toch denk ik dat wanneer ik de 'man van mijn dromen' zou tegen komen ik toch opensta voor een relatie, ondanks slecht zoenen of slechte sex. Wanneer het na een tijd nog steeds slecht is ben ik bang dat een relatie er toch niet in zit...
Alle reacties Link kopieren
net leren kennen begint heerlijke sex toch voor mij bij het zoennen,als dat niet goed gaat is er toch een afknapper.

ik heb geen ervaring met goede sex en slecht zoennen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom ook lullig trouwens, geweldige seks en heerlijk zoenen, maar verder weinig gemeenschappelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven