Gerommel en gerotzooi in het reguliere uitgaansleven...

12-07-2007 11:33 50 berichten
Naar aanleiding van een agendapuntje op PartFlock (site waar ik ook graag schrijf en lees), een Swingersfeestje in een doorgaans, normale, leuke club.Note: ik heb geen bezwaar (wellicht wat kromme benamingen die naar vooroordelen rieken) tegen ieders sexbeleving, maar wil er niet mee geconfronteerd worden. Wie plezier beleeft aan Swingen, moet het vooraal doen.Na het maken van mijn opmerking: verplaats de partnerruilscene zich nu ook al naar het reguliere nachtleven kwamen er wat reacties van (in mijn ogen) beetje sneue dertigers, veertigers die hun tweede jeugd vreugdevol en kilometervretend (in de stand van aantal sexpartners) in duistere afterclubjes en verborgen parenclubs beleven met hun eveneens net-uit-slecht-huwelijk-ontsnapte partner.Het valt mij op dat door de deelnemende mensen op deze aardkloot, het Swingersschap en partnerruil gebeuren over het algemeen gepreekt worden als een openbaring en ervaring die niemand zou mogen missen. Kritische noten van niet-swingende worden veelvuldig weggehoond met argumenten als: -De mens is niet gemaakt om monogaam te zijn-Ik gun mijn partner het plezier van sexbeleving met anderen en geniet daar zelf ook vanOok valt het mij op dat het vaak eenzelfde patroon is. Beiden Swingers-die-een-stelletje-vormen hebben (als ik de verhalen aanhoor) vaak een relatie achter de rug waarin zij zich sexueel beperkt voelden of waarin vrijheid en bewegingsvrijheid om dingen in hun eentje te ondernemen niet mogelijk waren. Vaak veroorzaakt door ongelijkwaardigheid binnen de relatie.Ik persoonlijk ben geen watje. In mijn wilde scharrelperiode heb ik genoeg ervaringen opgedaan voor het hele leven. Daarbij ben ik altijd duidelijk en eerlijk geweest in mijn bedoeling en heb ik mijn best gedaan nooit valse verwachtingen te scheppen. Na deze wilde periode was ik toe aan iets ´echts´. Puurs. Exclusief. Ik vind Swingen niet leuk. Nog minder leuk vind ik het, om op een doorgaans leuke stapavond aan te moeten horen hoe het leven van mensen is verijkt door zich open te stellen voor een relatie waarin alles maar moet kunnen, puur uit egoistisch oogpunt. Persoonlijk vind ik dat het Swingen, parenclubs en geruil niet vermengt moet worden met het reguliere nachtleven. Ikzelf voel weinig behoefte om mijn standpunt van een exclusieve relatie te moeten verdedigen tegenover geile mensen die met hun fikken aan mij of mijn partner willen zitten onder het mom van: maar het is zo´n aanvulling op je relatie. Het kan zo mooi zijn. Wij zijn tenslotte al 2 jaar ontzettend gelukkig, struinend langs duistere clubjes om lekker geoorloofd met onze fikken aan anderen te kunnen zitten.Met al het Erotische en Geruilgebeuren dat zich verschuift zal ik, ouderwetse muts met een sterk geloof in echte liefde, nog beter de agenda´s van feestjes moeten nakijken. Jammer.Kunnen de Ruilers, Swingers en Sexueel Zoekenden niet gewoon lekker duidelijk op hun eigen stekkies blijven zitten?
Alle reacties Link kopieren
Die "stekkies" hebben ze overigens genoeg. Moet je op een zaterdagavond eens proberen langs de snelweg ff op een parkeerplaats te stoppen om te plassen. Ik raad je aan het niet te doen! :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.........
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waar je je druk overmaakt.

Zo te horen ben je assertief genoeg om de dames van je af te slaan.



Leer dat je partner ook even dan. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een gefundeerde mening geven hierover, maar ik ga sowiso niet naar 'parties' en word zodoende ook niet geconfronteerd met het vervagen van die grenzen tussen PC's en reguliere uitgaansgelegenheden. (ik neem aan dat dit met name om dance parties gaat? Ben echt een leek hoor)



Ik ging eigenlijk af op de topictitel en moest even terugdenken aan mijn single tijd.... De kroeg waar ik met mijn vriendinnen ieder weekend heen ging en die ik gekscherend altijd "De Vleeskeuring" noemde... Soort PC voor singles en reguliere vreemdgangers, zeg maar  Alleen de daadwerkelijk actie vond buiten plaats....



Daar zou ik tegenwoordig met vriend ook niet graag meer naar toe gaan. Rest de vraag of dat dan werkelijkz oveel anders is dan het soort feesten waar jij het over hebt.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Hi Zamirah:



ik maak me niet druk, ik kreeg berichten dat het hier saai was, dus ik denk: plaats even iets wat discussie opwekt.



Ik vind het wel zorgwekkend dat deze scene zich verplaatst naar het reguliere uitgaansleven waar ik in verkeer om slechts een drankje en een dansje te nuttigen.



Ook heb ik het idee dat de Swingende mens te ver doordramt in het verdedigen van het Swingersleven. Ik kan eigenlijk geen discussie/gesprek met ze voeren waarin men de standaard argumenten aanvoerd, op stip nummer 1: de mens is niet gemaakt voor monogamie.



(voor mij is monogamie, mocht dit inderdaad niet in de mens zijn natuur zitten, een weloverwogen keuze uit respect voor mijn partner en een offer aan de liefde)
Alle reacties Link kopieren
Prima discussie, Nastik. Maar ik vraag me dan wel af, waar jij die mensen tegenkomt die hun swingersleven zo uitdragen. Je bedoelt dat ze hun missie verkondigen???

In het dagelijks (uitgaans) leven merk ik daar helemaal niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor anders veel wildere dingen over het normale uitgaansleven ( spontane trio's en wilde woeste one night stands etc ) dan dat ik in een swingersgelegenheid heb zien plaatsvinden onderhand......





Trouwens , die grote partys ; sensation white etc. .daar bárst het ook van de swingrs en van de singles die het graag met swingers doen  ( hoe noemen we die ; daters ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.


Prima discussie, Nastik. Maar ik vraag me dan wel af, waar jij die mensen tegenkomt die hun swingersleven zo uitdragen. Je bedoelt dat ze hun missie verkondigen???

In het dagelijks (uitgaans) leven merk ik daar helemaal niks van.




Ik had eigenlijk even het nieuwsberichtje van Partyflock moeten kopieeren. Een club als Happy Dayzz in Culemborg (wordt ook weleens een Erotic-noem-maar-op-Vibe georganiseerd) gaat in samenwerking met Swingers Nederland, feestjes op de zaterdagavond geven. Das toch killing voor de gewone bezoeker?



Offeuh, nam de Marcanti op zaterdagavond. Of de Lexion. Persoonlijk vind ik dat er vrij snel gegraaid word ondanks het feit dat je als stel uit bent zonder Swingbedoelingen. Moet je alles weer uitleggen.



Het lijkt me een stuk overzichtelijker als de Swingende medemens in de vaste stek blijft. Ofzow.



Net als de oude Delicious Gay Nights in de iT. Kwam ik als vrouw ook, maar het was wel duidelijk dat je daar niet op elke lekkere kerel af hoefde te stappen. Als vrouw was het speciaal om daar te mogen zijn, en werd je oo geacht je te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Sexueel Zoekenden niet gewoon lekker duidelijk op hun eigen stekkies blijven zitten?





Uhmm lieve schat ;) wil jij dan gewoon niet meer naar de kroeg gaan want daar zitten die sexueel zoekenden ook niet op te wachten om zo'n klef verliefd stelletje te zien die oeverloos gelukkig zijn in hun 'burgelijke' :Pleventje.



Jeetje waar gaat dit over eigenlijk? Iedereen weet dat het in het uitgaansleven, zelfs in de kroeg op d ehoek tussen stamgasten, sexualiteit altijd spanning brengt. Tuurlijk kom je er om een pintje te doen samen en bij te babbelen. Maar ga mijn nu niet vertellen dat jij nooit eens kijkt naar het andere geslacht in de kroeg en denkt, hmmmm yummm. Je hoeft dan niet op zoek te zijn naar sex maar je kunt sexualiteit niet altijd vermijden. Je kust je partner een keer, raakt elkaar even aan en toon is mogelijk gezet voor later. Doe dat dan ook niet meer!!!



Daarbij behoor je iedereen te accepteren, en de rest natuurlijk jou ook, iedereen is overal welkom. Dik, dun, zwart, wit, swinger, niet swinger etc etc. Zodra we gaan hokjes denken en speciale feesten, die zijn er al je noemt ze immers zelf PC bijv, of andere erotische parties, gaan verplichten dan komt er zo'n scheiding in de mensheid dat de samenleving daar ook niet beter van word. Zo ontstaat er discriminatie en dat brengt tweestrijd/ oorlog met zich mee. Ok misschien nu wat bot en overdreven gezegd. Maar ik vind je wel discrimineren. Ik praat niets goed, maar ik zeg wel dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en zijn eigen behoeften maar om nu te zeggen dat 'ZIJ' maar ergens anders moeten uitgaan omdat jij je er ongemakkelijk bij voelt omdat mogelijk iemand je een keer benaderd??? Joh je kunt je ook gevleid voelen dat ze je wel zien zitten.



Vraag me zowiezo af in wat voor tenten, op wat voor feesten, jij komt dat swingers het zo openbaren? Want over het algemeen zijn ze daar heel gepast in als het niet in de juiste omgeving is. Ze zijn zover ik ze ken heel discreet.Misschien zoek je het wel op? ;)



Iig zeg gewoon nee geen intresse en laat je je niet kisten, geniet van je avondje uit en stoor je niet aan iedereen. Je hebt je eigen avond in de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote: Nastik reageerde

Het lijkt me een stuk overzichtelijker als de Swingende medemens in de vaste stek blijft. Ofzow.

joh , je wil niet weten hoeveel mensen die niks met een ander willen doen - even heel plastisch- naar een parenclub komen. en hé...... zou ik nooit meer naar een normale kroeg mogen voor een biertje ? ik mag alleen nog maar uit als ik ook meteen "plat " wil ?

Net als de oude Delicious Gay Nights in de iT. Kwam ik als vrouw ook, maar het was wel duidelijk dat je daar niet op elke lekkere kerel af hoefde te stappen. Als vrouw was het speciaal om daar te mogen zijn, en werd je oo geacht je te gedragen.net zoals je dan als niet-gay niets te zoeken hebt in een gayclub, zo komen er niet-swingers in een swingclub en komen swingers/maybeswingers in een gewone club ; omdat ze het wél leuk vinden anderen te leren kennen zonder er meteen sex mee te hoeven hebben , wellicht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij een verkeerd beeld van swingers zeg!!!



Mijn mond valt ervan open... een tip wil ik je wel geven.... lees eens even wat over swingers en je zal erachter komen dat alles wat jij hier zegt nergens op slaat.

Wij zijn echt gen sneue veertigers die slecht in ons huwelijk zitten en maar wat rondneuken, ik denk dat er in de swingers wereld met meer respect wordt omgegaan met de medemens dan in het reguliere wereldje( is mijn eigen ervaring.)

Kan nl de keren tellen dat een man ronduit goor werdt en zn handen niet thuis kon houden in een reguliere kroeg, iets wat in een pc niet snel zou gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar stoort het jou dat een reguliere kroeg nu swinggerelateerde avonden gaat organiseren...

Tja, het zal een kwestie van vraag en aanbod zijn. Als ze er geen geld mee zouden verdienen zouden ze het niet doen.

En als zo'n avond wordt aangekondigd, kies je toch gewoon voor een andere avond om met Vriendlief te gaan stappen?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Swingen niet leuk. Nog minder leuk vind ik het, om op een doorgaans leuke stapavond aan te moeten horen hoe het leven van mensen is verijkt door zich open te stellen voor een relatie waarin alles maar moet kunnen,



puur uit egoistisch oogpunt.





En wat jij hier neerschrijft is niet vanuit puur egoistisch oogpunt.?

Alle reacties Link kopieren
houvanjezelf houdt duidelijk niet alleen van haarzelf, lol!
Ik vind Swingen niet leuk. Nog minder leuk vind ik het, om op een doorgaans leuke stapavond aan te moeten horen hoe het leven van mensen is verijkt door zich open te stellen voor een relatie waarin alles maar moet kunnen, puur uit egoistisch oogpunt.



En wat jij hier neerschrijft is niet vanuit puur egoistisch oogpunt.?







Jawel. Dat is mijn oogpunt.



Wat ik alleen jammer vind, is de verschuiving binnen het uitgaansleven. Aan bijna alle feesten wordt tegenwoordig het woordje Erotic geplakt. Wat dan ook weer mensen met bepaalde levensopvattingen aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
haha vind je het gek dat een toevoeging als Erotic bepaalde mensen trekt? Wat dnek jij bij een Erotisch feest dan?



Maar draai het eens om is het niet zo dat die naam eraan toegevoegd word, zoals Doornroosje ook schreef, omdat daar een behoefte aan is? Dus omdat er zo'n grote groep mensen zijn die daar op afkomen dat de organisatoren daar handig op inspringen, op die behoefte?! Mogelijk is het een tendens maar logischerwijs zullen organisatoren daar een graantje van mee willen pikken, zou ik ook doen.



Alle reacties Link kopieren
Ja maar Nastik, die verschuiving zie je niet alleen in het uitgaansleven.... maar ook op TV, internet, in muziek, tijdschriften.

Sex sells.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote: Nastik reageerde



(voor mij is monogamie, mocht dit inderdaad niet in de mens zijn natuur zitten, een weloverwogen keuze uit respect voor mijn partner en een offer aan de liefde)



da's een mooie ! (niet !!! sarcastisch bedoeld , hoor )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote: Nastik schreef



Ook valt het mij op dat het vaak eenzelfde patroon is. Beiden Swingers-die-een-stelletje-vormen hebben (als ik de verhalen aanhoor) vaak een relatie achter de rug waarin zij zich sexueel beperkt voelden of waarin vrijheid en bewegingsvrijheid om dingen in hun eentje te ondernemen niet mogelijk waren. Vaak veroorzaakt door ongelijkwaardigheid binnen de relatie.



Ik vind dit nog het meest zinnige wat er in hier geschreven is .....iemand hier iets aan toe te voegen??
Alle reacties Link kopieren
Ik ken toch swingers die nog steeds bij hun eerste partner zijn en pas op latere leeftijd aan eht swingersbestaan zijn begonnen. Zij zijn nog steeds gek op elkaar maar genieten ook van hun swingbestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja joh?!
Ik ken toch swingers die nog steeds bij hun eerste partner zijn en pas op latere leeftijd aan eht swingersbestaan zijn begonnen. Zij zijn nog steeds gek op elkaar maar genieten ook van hun swingbestaan.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken toch swingers die nog steeds bij hun eerste partner zijn en pas op latere leeftijd aan eht swingersbestaan zijn begonnen. Zij zijn nog steeds gek op elkaar maar genieten ook van hun swingbestaan.
goh laat ik er nou ook een paar kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja joh?!
ja
Alle reacties Link kopieren




quote: Nastik schreef



Ook valt het mij op dat het vaak eenzelfde patroon is. Beiden Swingers-die-een-stelletje-vormen hebben (als ik de verhalen aanhoor) vaak een relatie achter de rug waarin zij zich sexueel beperkt voelden of waarin vrijheid en bewegingsvrijheid om dingen in hun eentje te ondernemen niet mogelijk waren. Vaak veroorzaakt door ongelijkwaardigheid binnen de relatie.



Ik vind dit nog het meest zinnige wat er in hier geschreven is .....iemand hier iets aan toe te voegen??
Ja. Dat je met deze quote precies niet de essentie van dit topic benadrukt.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven