Blokkeer tijdens seks door verleden

18-12-2018 20:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

In het verleden heb ik een aantal vriendjes gehad waar ik vervelende seksuele ervaringen mee heb gehad. Vriendjes die pushten om seks te hebben en mijn grenzen niet respecteerden of relaties waarin ik seks meer als "bindmiddel" zag dan dat het echt fijn voor mij was.

Nu heb ik al een tijdje een relatie met de liefste jongen ter wereld, alleen loop ik tegen iets aan. Ik vind het erg moeilijk om seks te hebben met hem. Zodra hij het probeert "blokkeer" ik een soort van en word ik ongemakkelijk en probeer ik mezelf eronder uit te praten. Hij respecteert dit ook en stopt, maar ik vind het zelf vooral heel vervelend. Als we eenmaal bezig zijn kan ik me daar prima over heen zetten en geniet ik er wel echt van, het is alleen het begin. Ik ben bang dat het pijn doet, ik voel me ongemakkelijk en vind het eng om mezelf bloot te geven aan hem, juist omdat hij me door en door kent.

Ik vraag me af of er dames zijn die dit herkennen, tips hebben, of weten of dit soort problematiek geholpen kan worden door een seksuologe of ander soort professional oid.
anoniem_364733 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 20:42
Reden: Aanpassing
4.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je in het verleden vervelende dingen mee hebt gemaakt. Ik heb zelf geen vergelijkbare ervaringen dus kan je in die zin niet veel advies geven. Ik weet niet hoe lang jullie al samen zijn, maar merk je ook dat deze angst al iets afneemt? Indien je er dermate veel hinder van ontvangt zou je dit eens met je huisarts kunnen bespreken. Die kan je doorsturen naar iemand om mee te praten, een praktijk ondersteuner, psycholoog of seksuoloog.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar.
Hebben jullie weleens geprobeerd hoe het werkt als jij het initiatief neemt en in het begin het verloop en tempo van jullie vrijpartij bepaalt ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
18-12-2018 22:14
Wat vervelend dat je in het verleden vervelende dingen mee hebt gemaakt. Ik heb zelf geen vergelijkbare ervaringen dus kan je in die zin niet veel advies geven. Ik weet niet hoe lang jullie al samen zijn, maar merk je ook dat deze angst al iets afneemt? Indien je er dermate veel hinder van ontvangt zou je dit eens met je huisarts kunnen bespreken. Die kan je doorsturen naar iemand om mee te praten, een praktijk ondersteuner, psycholoog of seksuoloog.
We zijn al een aantal jaar samen, en ik merk dat het niet afneemt, integendeel zelfs, het lijkt wel alsof hoe beter we elkaar kennen hoe erger het wordt. Ik zag seks nooit als iets engs of deed er niet moeilijk over, maar het lijkt juist dat nu er liefde bij komt kijken ik het daarom eng vind, echt heel tegenstrijdig eigenlijk.

Het wordt gewoon echt vervelend omdat ons seksleven er onder lijdt, dus ik denk dat ik dit inderdaad maar eens neer ga leggen bij mijn huisarts...
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-12-2018 22:43
Wat naar.
Hebben jullie weleens geprobeerd hoe het werkt als jij het initiatief neemt en in het begin het verloop en tempo van jullie vrijpartij bepaalt ?
Dat hebben we inderdaad geprobeerd, probleem is alleen doordat er voor mijn gevoel nu zo een soort lading op ligt ik er ook niet erg meer zin in heb. Wat ik zei; als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk, het is me alleen over die denkbeeldige drempel heenzetten. Moet ik er wel bijzeggen dat ik ook wel last heb van angst en te veel dingen overdenk en ik weet ergens ook dat ik het gewoon moet doen, maar ik vind het gewoon een soort zo eng om me helemaal te geven bij hem, heel tegenstrijdig .. :(
Alle reacties Link kopieren
Espurrito schreef:
19-12-2018 07:34
We zijn al een aantal jaar samen, en ik merk dat het niet afneemt, integendeel zelfs, het lijkt wel alsof hoe beter we elkaar kennen hoe erger het wordt. Ik zag seks nooit als iets engs of deed er niet moeilijk over, maar het lijkt juist dat nu er liefde bij komt kijken ik het daarom eng vind, echt heel tegenstrijdig eigenlijk.

Het wordt gewoon echt vervelend omdat ons seksleven er onder lijdt, dus ik denk dat ik dit inderdaad maar eens neer ga leggen bij mijn huisarts...
Dan is het geen kwestie meer van aankijken of het beter wordt inderdaad. Dan zou ik dit zeker met je huisarts bespreken. Het is natuurlijk voor jullie beiden belangrijk dat dit probleem opgelost wordt. Veel succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak hebben jullie nu seks dan? Enig idee waarom je je soms wel en soms niet over die drempel heen komt?
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
19-12-2018 11:21
Dan is het geen kwestie meer van aankijken of het beter wordt inderdaad. Dan zou ik dit zeker met je huisarts bespreken. Het is natuurlijk voor jullie beiden belangrijk dat dit probleem opgelost wordt. Veel succes en sterkte!
Ja ik denk dat ik dat maar ga doen ... praten kan sowieso geen kwaad! Bedankt voor je reacties :)
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
19-12-2018 16:17
Hoe vaak hebben jullie nu seks dan? Enig idee waarom je je soms wel en soms niet over die drempel heen komt?
Gemiddeld 1 keer per twee weken zoiets?

Hmm.. dat is lastig om te zeggen. Soms duidelijk waarom (een wijntje ofzo) maar soms.. gewoon de bui? Als ik minder last van m’n angst heb en een goede “bui” vind ik het makkelijker. Soms kan ik me erover heenzetten door een “kom op, even doorzetten”, en wat ik zei dan kan ik er oprecht van genieten, maar soms lukt dat niet altijd... en ik geloof ook niet dat het zo hoort te zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Espurrito schreef:
19-12-2018 07:37
Dat hebben we inderdaad geprobeerd, probleem is alleen doordat er voor mijn gevoel nu zo een soort lading op ligt ik er ook niet erg meer zin in heb. Wat ik zei; als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk, het is me alleen over die denkbeeldige drempel heenzetten. Moet ik er wel bijzeggen dat ik ook wel last heb van angst en te veel dingen overdenk en ik weet ergens ook dat ik het gewoon moet doen, maar ik vind het gewoon een soort zo eng om me helemaal te geven bij hem, heel tegenstrijdig .. :(

Het klinkt gewoon niet fijn, en erg onvrij, wanneer je tegen seks opziet en over de drempel heen moet elke keer.
Hoe oud ben je (ongeveer) ?
Soms kan het een paar jaar duren voor je je draai hebt gevonden en weet wie je bent en waar je van houdt, op seksueel gebied, maar als het niet beter wordt zou ik wel wat hulp zoeken. Heb je het gevoel dat de onprettige seksuele ervaringen die je hebt gehad zwaarder op je leven drukken dan hoe je het in dit topic beschrijft ?
Het komt allemaal erg voorzichtig en terughoudend en wat onduidelijk op me over, wat je schrijft.
Maar dat kan aan mij liggen :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-12-2018 17:28
Het klinkt gewoon niet fijn, en erg onvrij, wanneer je tegen seks opziet en over de drempel heen moet elke keer.
Hoe oud ben je (ongeveer) ?
Soms kan het een paar jaar duren voor je je draai hebt gevonden en weet wie je bent en waar je van houdt, op seksueel gebied, maar als het niet beter wordt zou ik wel wat hulp zoeken. Heb je het gevoel dat de onprettige seksuele ervaringen die je hebt gehad zwaarder op je leven drukken dan hoe je het in dit topic beschrijft ?
Het komt allemaal erg voorzichtig en terughoudend en wat onduidelijk op me over, wat je schrijft.
Maar dat kan aan mij liggen :)
Het voelt inderdaad ook erg onvrij! Niet fijn en niet zoals het in mijn opzicht “hoort”, al is dat relatief natuurlijk.

Ik ben nu midden 20. Of deze ervaringen zwaarder op mijn leven drukken ... ik ben wel in intensieve therapie geweest maar dat was voor heftigere problematiek die wel zwaar aanwezig was (laag zelfbeeld, kritisch op mezelf door opvoeding, depressie), en sinds dat niet meer zo’n grote rol speelt komt dit een soort naar boven, alsof er meer ruimte voor komt.

Waar ik eerst dacht dat de drempel door m’n depressie kwam, wat in het begin ook was, denk ik nu dat het misschien onbewust wel dieper zit. Realiseer ik me nu ik dit zo op deze manier neerzet... denk je van therapie geleerd hebt om patronen te herkennen, gaat dit weer zo aan je neus voorbij :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven