Pil een dag opschuiven

20-03-2019 21:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik slik de pil (microgynon) en ik begin altijd op vrijdag. Ik wil graag mijn startdag verschuiven naar zaterdag. Ik moet donderdag de laatste pil van deze strip nemen, dit is mijn tweede strip van deze periode want ik heb mijn laatste stopweek overgeslagen. Nu vroeg ik mij af of ik dan een pil uit mijn nieuwe strip kan nemen en dan op vrijdag kan stoppen en met de volgende pilstrip op zaterdag kan beginnen?

Kan iemand helpen??

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nee want dan duurt je stopweek te lang en ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Je kan wel deze keer op donderdag beginnen, de keer erna op woensdag etc etc

Of je kan een kleine week eerder stoppen op zaterdag. Ik weet dan alleen niet hoe het zit met de betrouwbaarheid en/of veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Als ze een pil extra neemt en dus op vrijdag stopt klopt het wel toch? Dan is je stopweek gewoon lang genoeg volgens mij.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Je kan met de pil vrij makkelijk je stop week aanpassen. Zolang je een volle week aan het begin goed slikt (dus elke dag) en een volle week aan het einde (dus ook elke dag) maakt het in principe niet uit of je daartussen 1 of 100 dagen de pil slikt (En dan mag je zelfs per ongeluk een keer de pil vergeten en is hij nog steeds veilig. Je hebt alleen kans op doorbraakbloedingen als je echt voor de 100 gaat).
Alle reacties Link kopieren
Girafjes schreef:
20-03-2019 22:14
Nee want dan duurt je stopweek te lang en ben je niet beschermd tegen zwangerschap. Je kan wel deze keer op donderdag beginnen, de keer erna op woensdag etc etc

Of je kan een kleine week eerder stoppen op zaterdag. Ik weet dan alleen niet hoe het zit met de betrouwbaarheid en/of veiligheid.
Kan wel, maar de volgende strip/periode moet wel 21 of meer pillen hebben.
De strip waaruit TO de extra pil neemt wordt dan een reserve strip.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als je op donderdag de laatste slikt, zou ik meteen die zaterdag erop met de volgende strip beginnen, dus stopweek inkorten naar 1 dag. Loop je meteen goed en stopweek overslaan is geen probleem. Je krijgt misschien wel nog steeds een bloeding.
Als je niet binnenkort het topic "HELLUP ik ben zwanger" wil openen adviseer ik je om deze vraag aan een arts of apotheker te stellen en niet op een forum.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
20-03-2019 23:33
Als je op donderdag de laatste slikt, zou ik meteen die zaterdag erop met de volgende strip beginnen, dus stopweek inkorten naar 1 dag. Loop je meteen goed en stopweek overslaan is geen probleem. Je krijgt misschien wel nog steeds een bloeding.
Dit dus, zie pagina 12:
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08204.pdf
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Kan prima, heb ik ook vaak gedaan. Wel zorgen dat je na je stopweek wel weer minimaal een hele strip slikt.
Langer doorslikken, of het nu een dag, week of maand is, is niet erg. Korter is wel een risico, dus neem altijd minimaal een hele strip.
Vraag het in de apotheek
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
20-03-2019 23:33
Als je op donderdag de laatste slikt, zou ik meteen die zaterdag erop met de volgende strip beginnen, dus stopweek inkorten naar 1 dag. Loop je meteen goed en stopweek overslaan is geen probleem. Je krijgt misschien wel nog steeds een bloeding.
TO had al een strip doorgeslikt. Met nog een strip heeft ze meer kans op doorbraakbloedingen.
Zou zelf 1 pil nemen en dan een stopweek. Dan weer beginnen aan een hele nieuwe volle strip.

Reservestrip kan ook gebruikt worden om een paar dagen door te slikken ivm vakanties oid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik ga inderdaad het advies van Tickel opvolgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven