Met wie bespreken jullie seks en met wie niet?

07-05-2019 19:31 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben is even benieuwd; met wie praten jullie over seksuele onderwerpen en met wie vooral niet?
Dit naar aanleiding van mijn schoonmoeder die mij wel vaker vertelt over haar seksleven (wil ik dus echt niet weten brr). Ik heb het er namelijk met mijn eigen moeder ook niet over (is dit normaal?). Hooguit met mijn beste vriendinnen, maar eigenlijk vooral met vriend.

Toevoeging: hoe gaan jullie dan om met mensen (zoals bijvoorbeeld schoonmoeder, maar ook vage kennissen) die tegen jou over hun seksleven gaan praten, maar waarvan je dat helemaaaaaaal niet wil weten?

Met wie bespreken jullie seks?

Totaal aantal stemmen: 148

Iedereen die het maar horen wil (2%)
Alleen met mijn partner (46%)
Alleen met vrienden die dichtbij mij staan (24%)
Met niemand (16%)
Goede vrienden maar ook met moeder en/of vader (3%)
overig (9%)
schaapje11 wijzigde dit bericht op 07-05-2019 19:39
21.54% gewijzigd
Hmm ik heb op overig gestemd, maar het is bij mij collega's (maar dan wel echt luchtig, niet met details), vriendinnen en partner. Familie absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij onder het bespreken van seks?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
07-05-2019 19:33
Wat versta jij onder het bespreken van seks?
Hoe vaak, wat, waar en wanneer. Zoiets. Het eventueel vragen van tips hoort daar ook bij en wellicht seks in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Goede vriendinnen en natuurlijk mijn vriend zelf.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk: alleen met partner
Seks in het algemeen: partner, collega’s, goede vriendin
Wie is Ben?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-05-2019 19:37
Wie is Ben?
wahahah nou vooruit, ik zal het even aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen seksleven alleen met mijn eigen vriend. Ik zou het ook niet op prijs stellen als hij daar iets over deelt met anderen.

Ik vind dat privé.

Anderen mogen gerust met mij over hun seksleven praten.

Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd.
Alle reacties Link kopieren
Met niemand, behalve met mijn man.
Ik vind dat privé.
Schaapje11 schreef:
07-05-2019 19:35
Hoe vaak, wat, waar en wanneer. Zoiets. Het eventueel vragen van tips hoort daar ook bij en wellicht seks in het algemeen.
Oke nee dat soort dingen alleen met vriend.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn verkering, en een enkele goede vriendin

Mocht mijn schoonmoeder/moeder wie dan ook over iets beginnen, zou ik het afdoen met: sorry, ik beloof niet dat ik degene ben, met wie je dit bespreken moet
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet mijn schoonmoeder niet eens wat seks is :rofl:

Een van mijn ex-schoonmoeders had wel eens een keer een heel verhaal dat het haar zo leuk leek om spiegels op de vloer van de wc te hebben want dan kon ze haar eigen flappen bekijken. Eh... tmi :facepalm:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Met helemaal niemand en ik heb echt geen behoefte dat andere mensen iets over hun seksleven vertellen.
Sommige vrienden / vriendinnen, en mijn partner uiteraard. Het zijn niet altijd per se beste of goede vrienden waarmee ik seks bespreek; het hangt er ook vanaf hoe zij zijn en waar ik ze van ken. Bijvoorbeeld, over het algemeen spreek ik met mensen die ik uit de gay-scene ken veel sneller en vrijer over seks, omdat dat nou eenmaal het punt is wat we oorspronkelijk gemeen hadden. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Idereen
Moet er dan iets besproken worden?

Ik dacht dat je seks vooral gewoon moet doen ipv alleen spreken.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-05-2019 20:00
Volgens mij weet mijn schoonmoeder niet eens wat seks is :rofl:

Een van mijn ex-schoonmoeders had wel eens een keer een heel verhaal dat het haar zo leuk leek om spiegels op de vloer van de wc te hebben want dan kon ze haar eigen flappen bekijken. Eh... tmi :facepalm:
:rofl:

Die van mij verteld over haar gebrek aan seks en hoe ze dat oplost (baaaaahhhhh). Oh en ze liet even in vol ornaat haar nieuwe lingerie zien door haar jurk omhoog te trekken. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
07-05-2019 20:03
Moet er dan iets besproken worden?

Ik dacht dat je seks vooral gewoon moet doen ipv alleen spreken.
Het een sluit het ander niet uit
Belg007 schreef:
07-05-2019 20:03
Moet er dan iets besproken worden?

Ik dacht dat je seks vooral gewoon moet doen ipv alleen spreken.
Um, meen je dit nou? o_o
Alle reacties Link kopieren
Met mijn partner, en met eventueel problemen met mijn huisarts. Verder niet eigenlijk.

Het is geen taboe onderwerp, met details, ins & outs over mijn eigen seksleven bespreek eigenlijk niet. Wel seks in het algemeen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nooit, met niemand. In het begin met mijn man maar dat was al snel niet meer nodig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik zulke thema's overigens met mijn moeder of mijn zus zou bespreken kan ik overigens beter ineens op de grote markt gaan staan declameren.

Zelfde effect, namelijk dat ze vreselijke roddelwijven zijn.

Ik zwijg dus grotendeels.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het net zoiets als het bespreken van humor, of van gedichten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RikM schreef:
07-05-2019 19:37
Wie is Ben?
Zij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven